ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τι αγοράζουν οι πολίτες μετά τον περιορισμό των μετακινήσεων

12:35 - 13 Μαρ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Τι αγοράζουν οι πολίτες μετά τον περιορισμό των μετακινήσεων
Μεγάλες ποσότητες τροφίμων αλλά και υγρών καθαριστικών και απολυμαντικών αγοράζουν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες καταναλωτές υπό τον φόβο εξάπλωσης του κορονοϊού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρίες που καταγράφουν τις τάσεις της αγοράς, Nielsen και IRI.

Η μέτρηση της Nielsen καταγράφει σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα: υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά (αύξηση 721%),  μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά (αύξηση 709,3%), αντισηπτικά υγρά (αύξηση 495,5%), σαπούνια (αύξηση 204%) και  χλωρίνη (αύξηση 85,5%).

Αντίστοιχα, στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9%  και ακολουθούν τα ζυμαρικά με αύξηση 140,1%, τα όσπρια με αύξηση 136,4%, το ρύζι με αύξηση 126,2% και το γάλα εβαπορέ με αύξηση 90,7%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα τρόφιμα & ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Συγκρίνοντας, όπως αναφέρει η Nilesen,  τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περυσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%.

poliseis nielsen

Η γεωγραφία

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Σημειώνεται ότι η Nielsen, παρακολουθώντας συστηματικά την αγοραστική συμπεριφορά σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει ήδη καταγράψει την τάση των καταναλωτών σε πολλές χώρες του κόσμου να αποθεματοποιούν είδη προληπτικής προστασίας, όπως μάσκες προστασίας και απολυμαντικά τζελ, καθώς επίσης και βασικά προϊόντα διατροφής, όπως είναι τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, το αλεύρι, η ζάχαρη και το εμφιαλωμένο νερό. Ταυτόχρονα οι καταναλωτές προσπαθούν να θωρακίσουν την υγεία τους αυξάνοντας τις αγορές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, βιταμινών, καθώς και συμπληρωμάτων διατροφής.

Ειδικότερα σε χώρες όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ιταλία οι καταναλωτές φαίνεται να δημιουργούν αποθεματικά, έχοντας πλέον περισσότερο έντονο τον φόβο μιας πανδημίας, ενώ αναμένεται να επηρεαστεί θετικά και το ηλεκτρονικό εμπόριο, στα πλαίσια της προσπάθειας των καταναλωτών να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με άλλους ανθρώπους.

Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, την περίοδο των 4 εβδομάδων μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου οι πωλήσεις των ιατρικών μασκών αυξήθηκαν σημαντικά (319% σε αξία και 378% σε τεμάχια). Οι πωλήσεις των απολυμαντικών τζελ για τα χέρια αυξήθηκαν κατά 73% την ίδια περίοδο, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί με πολλαπλάσιο ρυθμό.

Αντίστοιχα σύμφωνα με την IRIοι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών έχουν καταγράψει αύξηση 41,8% και +65,9% οι 54 βασικές κατηγορίες προϊόντων που τζίραραν μέσα σε μια εβδομάδα 60,91 εκατ. ευρώ .

Πρώτα σε προτιμήσεις σύμφωνα με την IRI, ήταν τα αντιβακτηριακά μαντιλάκια (+669,1% αύξηση των πωλήσεων), αντιβακτηριακάτζελ (+297,4%) και κρεμοσάπουνα (+283,4%).

Την εβδομάδα 24/2 με 1/3 (εβδομάδα πριν από την Κ. Δευτέρα) σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων σε αξία στα προϊόντα σταθερού barcode (Ταχυκίνητα και είδη bazaar) κατά 35,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή την εβδομάδα πριν από την Κ. Δευτέρα (4/3/2019- 10/3/2019).

Ωστόσο, η αύξηση πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά της εβδομάδας 24/02/20 – 01/03/20 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 – 03/03/19)  είναι 41,8%.

Η αύξηση σε 54 βασικές κατηγορίες ήταν πάνω από 200% ενώ αυτές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν, ως αναμενόμενο, τα αντιβακτηριακά μαντηλάκια (1438%) και τζέλ (695%), κρεμοσάπουνα (673%), όσπρια (473%), μακαρόνια (452%), ρύζι (446%), έτοιμα γεύματα (423%), καθαριστικά κουζίνας & μπάνιου (419%), άλευρα (405%), χλωρίνες(308%) κλπ.

«Η IRI, αντιλαμβανόμενη τη σημαντικότητα της κατάστασης που βιώνουμε και της επιρροής της στο ελληνικό λιανεμπόριο, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και ενημερώνει τους συνεργάτες της με εβδομαδιαίες αναφορές» αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Παράλληλα, σε αυτό το πλαίσιο θα διεξάγει μεγάλη καταναλωτική έρευνα – τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι διαθέσιμα στο τέλος του μήνα – που στόχο έχει να καταγράψει τις αντιδράσεις των καταναλωτών σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.

Τελευταία τροποποίηση στις 13:36 - 13 Μαρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.