ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μοντέλο «My Cosmote» αναζητούν τα e-shop–Μεγάλες αλλαγές στις συνήθειες λόγω…ιού

09:08 - 08 Απρ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Μοντέλο «My Cosmote» αναζητούν τα e-shop–Μεγάλες αλλαγές στις συνήθειες λόγω…ιού
Όπως τα capital controls έγιναν η αιτία για την εκτίναξη των ψηφιακών συναλλαγών και τον περιορισμό του μετρητού στις καθημερινές συναλλαγές έτσι και η πανδημία φαίνεται να επιφέρει άλλη μια σημαντική αλλαγή στον καθημερινό τρόπο οικονομικής συμπεριφοράς των Ελλήνων.

Βέβαια η τάση, χωρίς να είναι κυρίαρχη, είχε αρχίσει και πριν την έλευση του ιού, ωστόσο η άνοδος των e shop δεν ήταν μεγάλη. Τώρα όμως τα πράγματα αλλάζουν και φαίνεται ότι οι μεταλλάξεις αυτές ήλθαν για να μείνουν.

Μάλιστα ήδη πολλοί επαγγελματίες που έχουν e - shop αλλά σε κλάδους «κλειδωμένους» ήδη αναζητούν να εμπλουτίσουν τη γκάμα προϊόντων που πωλούν ώστε να αξιοποιήσουν τα κανάλια που έχουν χτίσει π.χ e - kiopsky’s. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «μοντέλο ΟΤΕ» που εδώ και καιρό αξιοποιώντας τη βάση πελατών που έχει, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του ήδη προωθεί μέσω συνεργασιών προσφορές για ασφαλιστικά προϊόντα, καφέ κι άλλα.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ και του ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγραφεται οκταπλασιασμός του αριθμού των καταναλωτών που επισκέφτηκαν e-σούπερ μάρκετ λόγω της πανδημίας. Μάλιστα όπως αναφέρεται η έκτακτη κατάσταση εγκλεισμού των πολιτών στο σπίτι αναμένεται να παγιώσει κάποιες συμπεριφορές, αφού το 50% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις νέες συνήθειες και όταν ξεπεραστεί η κρίση.

Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών που έχουν αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δέκα ημέρες φαίνεται να ικανοποιημένοι από τα ηλεκτρονικά καταστήματα (66%) και το online fast food delivery (65%).

Αναλυτικά με βάση την έρευνα, τις τελευταίες δέκα ημέρες το 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει online, όταν το 2019 το ποσοστό ήταν κάτω του 1%. Πάντως μόνο το 35% των online καταναλωτών εμφανίζεται ικανοποιημένο από τη συνολική υπηρεσία των online σούπερ-μάρκετ. Μόλις 1 στους 5 online καταναλωτές σούπερ μάρκετ αξιολογούν θετικά τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων και 1 στους 3 τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

Στον αντίποδα η ικανοποίηση για την τηλεφωνική παραγγελία στο κρεοπωλείο της γειτονιάς είναι στο 51% και στο 44% η ικανοποίηση για την τηλεφωνική παραγγελία στο οπωροπωλείο της γειτονιάς. Από την έρευνα προκύπτει πως το 10% των πολιτών έχει παραγγείλει τηλεφωνικά από συνοικιακό κρεοπωλείο/οπωροπωλείο και το 5% αντίστοιχα από κοντινό/συνοικιακό κατάστημα σούπερ-μάρκετ.

Συνολικά σε σχέση με πέρυσι έχει διπλασιαστεί η τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά. Από το 21% του πληθυσμού που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019, σε 44% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020 και στην ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού, από 13% στο 25%. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη ανακοίνωση του Skroutz, που με 4.400 ηλεκτρονικά καταστήματα που φιλοξενεί και τα 10 εκ. προϊόντα του, κατέγραψε αύξηση των online αγορών 41%.
 
Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 11:10 - 08 Απρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.