ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

S/M: Μηχανισμοί πρόβλεψης ζήτησης και νέα κανάλια εξυπηρέτησης τα στοιχήματα

08:16 - 15 Απρ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
S/M: Μηχανισμοί πρόβλεψης ζήτησης και νέα κανάλια εξυπηρέτησης τα στοιχήματα
Πτώση βλέπουν στους τζίρους των σούπερ μάρκετ το β’ εξάμηνο στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου τροφίμων.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε από την 1η έως τις 6 Απριλίου, η πορεία της κατανάλωσης αναμένεται να «γράψει» κάμψη 2% το δεύτερο εξάμηνο μεσοσταθμικά σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Μάλιστα τέσσερα στα 10 στελέχη, που συμμετείχαν στην έρευνα, εκτιμούν πως οι απώλειες το δεύτερο εξάμηνο θα ξεπεράσουν το 2% και θα αγγίξουν το 5%. Για το πρώτο εξάμηνο υπολογίζεται πως οι πωλήσεις θα εμφανίσουν ανάπτυξη 2,1% ως απόρροια της μαζικής αποθεματοποίησης που έκαναν οι καταναλωτές λόγω της πανδημίας.

Την ίδια στιγμή 3 στα 4 στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVID-19 θα κρατήσει πάνω από 2 μήνες, 1 στα 2 στελέχη εκτιμά πως ο ιός θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγορά και την οικονομία και το 2021, ενώ το 75% των συμμετεχόντων δήλωσε πως η μεγαλύτερη πρόκληση πλέον είναι η αβεβαιότητα του περιβάλλοντος. Πρόβλημα το οποίο είχε φύγει από την «εικόνα» τους τελευταίους μήνες και βρισκόταν στην 7η θέση στην έρευνα του Ιανουαρίου.

Ενδιαφέρον προκαλεί ότι η έρευνα αποκαλύπτει «όψεις» της επόμενης μέρας για το λιανεμπόριο. Με βάση τις απαντήσεις των στελεχών, την επόμενη μέρα οι αλυσίδες θα πρέπει να «χτίσουν» μηχανισμούς πρόβλεψης της ζήτησης, αλλά και να ανοιχτούν σε νέα κανάλια εξυπηρέτησης των καταναλωτών (π.χ. παράδοση στο σπίτι), στοιχήματα όμως απαιτούν σημαντικές επενδύσεις από τις επιχειρήσεις.

Αντίστοιχες είναι και οι εξελίξεις σε σχέση με τις προτεραιότητες των επιχειρήσεων. Ενώ η ενίσχυση των πωλήσεων αποτελούσε παραδοσιακά την πρώτη προτεραιότητα των επιχειρήσεων, πλέον πέφτει στην 8η θέση. Αντίθετα νέες προτεραιότητες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Η προστασία της υγείας του προσωπικού με μεγάλη διαφορά αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα με 76%, Η διαθεσιμότητα των προϊόντων προς το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται στη 2η θέση με 58%. Γενικά κυριαρχούν οι προτεραιότητες γύρω από τις εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού COVID-19, με 54% η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων λόγω της πανδημίας και η διασφάλιση υγιεινής στους χώρους πώλησης με 45%. Ενδιαφέρον αποτελεί ότι για το 30% αποτελεί προτεραιότητα πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πωλήσεις εξ αποστάσεων.

Γιώργος Αλεξάκης

 
 
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.