ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οριακή άνοδος τζίρου στα σούπερ μάρκετ-Εκτόξευση της χρήσης καρτών Κύριο

11:22 - 19 Σεπ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Οριακή άνοδος τζίρου στα σούπερ μάρκετ-Εκτόξευση της χρήσης καρτών
Ανοδικά κινείται ο τζίρος και το β΄εξάμηνο στα σούπερ μάρκετ χωρίς όμως να φτάνει τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου. Παράλληλα καταγράφεται εκτόξευση της χρήσης καρτών, αλλά και της χρήσης των e – shop. Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που αναδείχθηκαν στην πρωτόγνωρη συγκυρία για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου σε digital εκδήλωση που διοργάνωσαν η “The Future of Retail” για 2η συνεχόμενη χρονιά, ο ΣΕΛΠΕ και η Boussias Communications.

Καθώς μάλιστα έχει συμπληρωθεί ένα επαρκές διάστημα λειτουργίας των επιχειρήσεων εν μέσω covid 19, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά  στοιχεία και πρώτα συμπεράσματα για τη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς σε αυτή την περίοδο και την προσαρμογή των επιχειρήσεων.

Συμμετείχαν ως ομιλητές οι: Lord Mark Price, Γιάννης Γαβριηλίδης, Chief Marketing & Strategy Officer, Public-Media Markt,  Βασίλης Κουτεντάκης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής Retail Banking & Distribution Networks, Τράπεζα Πειραιώς, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO, Coffee island, Βιολέτα Λάππα, CEO, Ι. Κλουκίνας-Ι. Λάππας ΑΕ,   Μελίνα Παΐζη, Chief New Malls & Ventures Officer, Lamda Development και Βασίλης Σταύρου, Brand President, ΑΒ Βασιλόπουλος.

Ο κ. Βασίλης Σταύρου, σημείωσε ότι η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ είναι χωρίς προηγούμενο, καθώς από το 0,5%  στις αρχές του χρόνου, ξεπέρασε το 5% στην κορύφωση του lockdown, για να σταθεροποιηθεί σήμερα στο 2%.  Κατεγράφη μάλιστα συσχέτιση  στην αύξηση των οnline παραγγελιών με την αύξηση των κρουσμάτων, όπως ανακοινώνονταν καθημερινά από τον ΕΟΔΔΥ. Ο πελάτης, κατέληξε ο κ. Σταύρου θα επιλέξει κανάλι ανάλογα με το αγοραστικό ταξίδι που θέλει να βιώσει. Το φυσικό κατάστημα πρέπει να εξελιχθεί σε κοινωνικό πόλο έλξης.

Αναφερόμενη στα φυσικά καταστήματα και στα εμπορικά κέντρα η κα. Μελίνα Παΐζη ανέφερε ότι για να επιβιώσουν πρέπει να καινοτομήσουν με δραστηριότητες εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, κουλτούρας, να διοργανώσουν δια δραστικές εκδηλώσεις και να εξελιχθούν σε οικογενειακούς προορισμούς. Η κα Παΐζη σημείωσε ότι το φυσικό κατάστημα έχει μέλλον αλλά πρέπει να εξελιχθεί,  ενσωματώνοντας την omni-channel εμπειρία καθώς και έξυπνες τεχνολογίες.

Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Γαβριηλίδης αναφέρθηκε στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών. «Τα είδη με τη μεγαλύτερη ζήτηση ήταν τα είδη για εργασία από το σπίτι, τα είδη ψυχαγωγίας και τα όργανα γυμναστικής. Μέσα στις έξι εβδομάδες της καραντίνας, η αλυσίδα Public δέχτηκε περίπου 650.000 παραγγελίες αυτών των ειδών». Στον κλάδο των ηλεκτρονικών ανέφερε ο κ. Γαβριηλίδης, το ποσοστό on-line αγορών είναι σχεδόν 21%, τάση που όπως εκτιμά, θα ενισχυθεί στο μέλλον.

Μεταφέροντας την εμπειρία του τραπεζικού κλάδου ο κ. Βασίλης Κουτεντάκης ανέφερε ότι ο κόσμος απομακρύνθηκε μαζικά, λόγω του φόβου της πανδημίας, από τη χρήση μετρητών, ενώ η χρήση καρτών εκτοξεύτηκε. Μόνο τον Ιούλιο, όπως τόνισε καταγράφηκε στην χώρα μας αριθμός ρεκόρ στις συναλλαγές με κάρτες, 30 εκατομμύρια συναλλαγές συνολικού ύψους   άνω των 800 εκατ. ευρώ πραγματοποιήθηκαν μόνο στην Τράπεζα Πειραιώς, παρότι δεν είχαμε τουρίστες. Αυτή η τάση, όπως προέβλεψε, θα συνεχιστεί.

Σύμφωνα με την κα. Βιολέτα Λάππα το e-shop των Mothercare-ELC , αν και δημιουργήθηκε μόλις ένα χρόνο πριν τους επέτρεψε να κρατήσουν το 45% του τζίρου τους την περίοδο του lockdown. Τώρα οι on-line πωλήσεις βρίσκονται στο 10% και η εταιρεία επενδύει σε σύγχρονα εργαλεία performance marketing και segmentation του κοινού για καλύτερη εμπειρία του πελάτη. Κατέληξε λέγοντα ότι η πανδημία έχει δημιουργήσει μια τάση “back to basics” η οποία θα διαρκέσει.

Ο κ. Κώστας Κωνσταντινόπουλος διαπίστωσε πως στην αρχή της πανδημίας αυτό που καθόριζε τη συμπεριφορά του καταναλωτή ήταν η ανησυχία για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, η οποία τον οδηγούσε σε αγορές παράλογων ποσοτήτων χωρίς να ενδιαφέρεται για την τιμή. Σιγά σιγά η τάση αυτή εξορθολογίστηκε και τώρα εμφανίζεται ιδιαιτέρως price sensitive. Αν και οι πωλήσεις μέσω delivery στα Coffee island διπλασιάστηκαν, ο ίδιος θεωρεί ότι το κατάστημα ενισχύει την εμπειρία με βάση την επαφή με αυτόν που εξυπηρετεί.

Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν η Accenture και η Pobuca. Υποστηρικτές ήταν η Fourlis Group, η Κωτσόβολος και η Coral. Την εκδήλωση υποστήριξαν τιμητικά το Ελληνοβρετανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, το ΕΒΕΑ, το ΙΠΕ και το ΕΙΕΠ.

Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 15:26 - 25 Οκτ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.