ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εμπορικός «πονοκέφαλος» η διείσδυση των σούπερ μάρκετ σε προϊόντα bazaar

11:11 - 20 Ιαν 2022 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Εμπορικός «πονοκέφαλος» η διείσδυση των σούπερ μάρκετ σε προϊόντα bazaar
Φρένο έβαλαν οι καταναλωτές στις αγορές από τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε σχέση με ό,τι συνέβη πέρυσι, περίοδο βέβαια έντονων περιορισμών στην κίνηση, με βάση την ανάλυση της NielsenIQ . Προφανώς η ακρίβεια και η ανασφάλεια έπαιξε το ρόλο της μαζί με την εξέλιξη της πανδημίας. Ωστόσο εξαίρεση αποτελεί ο κλάδος των προϊόντων bazaar, δηλαδή προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ. Ο εν λόγω τζίρος ξεπερνά με βάση εκτιμήσεις τα 550 εκατ. ευρώ και ουσιαστικά αφαιρείται από καταστήματα της "γειτονιάς" αλλά και μεγάλες αλυσίδες όπως τα Jumbo, Jysk, Leroy, Praktiker που να σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν αντιμετώπισαν και περιοριστικά μέτρα σε αντίθεση με τα σούπερ μάρκετ. Ουσιαστικά καταγράφεται μια στροφή των καταναλωτών που σε μια "στάση" στο σούπερ μάρκετ πλέον αναζητούν προϊόντα που συνήθως προμηθεύονταν από άλλα μαγαζιά και αλυσίδες. Κάτι βέβαια που υποδηλώνει τις μεγάλες αλλαγές στον εμπόριο αλλά και τους μεγάλους "πονοκεφάλους" που έρχονται για πολλές επιχειρήσεις.

Αρνητική ήταν η τάση (-1,0%), που παρουσίασε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, στο σύνολό του, για τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό,  έναν μήνα με ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο, καθώς κατά την διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου αυτού.

Αυτό επισημαίνει η NielsenIQ και τονίζει ότι:

Η ανάλυση 
 
Πιο συγκεκριμένα, ακόμη πιο έντονα αρνητικός, στο -2,4%, ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών (-2,9% σε αξία). Μάλιστα σε όλες τις  εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων της τάξης του +5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (28/12-03/01), ωστόσο αυτό αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Έκρηξη στα προϊόντα Bazaar

Όσον αφορά στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο +14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν αρνητική τάση, στο -0,9% για το σύνολο του μήνα.  

Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού & των Αφεψημάτων τον μήνα αυτό στο +9,8% κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).

Τέλος, όπως ήταν και αναμενόμενο, ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα, καθώς φέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.

 Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 11:21 - 20 Ιαν 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.