ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πυθαγόρας Νάγος στο "R": "Η Louis Cruises επενδύει στο On Line Reputation Management"

08:05 - 18 Νοε 2013 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Πυθαγόρας Νάγος στο "R": "Η Louis Cruises επενδύει στο On Line Reputation Management"
Σε μια εποχή με αντιφατικές ιδιαιτερότητες που από τη μια η παρατεταμένη κρίση έχει συμπιέσει το πορτοφόλι και έχει περικόψει σημαντικά τις δαπάνες αναψυχής, ενώ από την άλλη ο τουρισμός αναδεικνύεται σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας ο καταναλωτής δίνει πλέον έμφαση στην έγκυρη και γρήγορη πληροφόρηση που θα του εξασφαλίσει το καλύτερο αποτέλεσμα.

Τα ταξιδιωτικά sites έχουν πλέον σημαντικό μερίδιο στη νέα εποχή και το "R" συνεχίζει την παρουσίαση των πιο δυνατών χαρτιών στον συγκεκριμένο κλάδο.

Η Louis Cruises είναι το μοναδικό brand της ελληνικής κρουαζιέρας και ο ιστότοπός της www.louiscruises.com αναδεικνύεται μοχλός επικοινωνίας, πωλήσεων και κυρίως εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Στο "R" μίλησε για τη λειτουργία του ταξιδιωτικού ιστοτόπου, τα σχέδια της Louis Cruises αλλά και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και ειδικότερα της ελληνικής κρουαζιέρας Dr. Πυθαγόρας Νάγος, Sales Director της Louis Cruises:

 

ΕΡ.: Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι εν μέσω οικονομικής κρίσης να προσελκύεται κοινό, που διαβάζει ταξιδιωτικές πληροφορίες ή επιλέγει να κλείσει εισιτήρια από το δικό σας site;

ΑΠ.: Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια ο κλάδος του τουρισμού, επενδύει σημαντικά κονδύλια στην προσέλκυση κοινού μέσω του διαδικτύου. Διαπιστώνεται μία συνεχώς αυξανόμενη τάση, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι πλέον οι δυνητικοί τουρίστες αποφεύγουν να κλείνουν τις εκδρομές και ταξίδια μέσω τουριστικών πρακτορείων και προτιμούν το Διαδίκτυο, αφού χαρακτηριστικά μόνο το 20% δηλώνει ότι κλείνει ταξίδια με τον «παραδοσιακό» τρόπο, τη στιγμή που το 50% πραγματοποιεί online κρατήσεις.
Τώρα στο ερώτημά σας για τη δική μας εταιρεία θα έλεγα ότι δεν είναι θέμα καθόλου οικονομικής κρίσης αλλά βασίζεται καθαρά στην online στρατηγική που χαράσσεις, την αξιολόγηση των δημογραφικών στοιχείων για τις χώρες που απευθύνεσαι και τον τρόπο που προσεγγίζεις τους δυνητικούς πελάτες σου.
Η Louis Cruises καθώς είναι και η μοναδική εκπρόσωπος της ελληνικής κρουαζιέρας, αντλεί ήδη επιβάτες online από τουλάχιστον 50 χώρες, από περισσότερες από 80 εθνικότητες, ενώ στα κρουαζιερόπλοιά της ταξιδεύουν σε ετήσια βάση πάνω από 123 εθνικότητες. Οπότε, αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για ένα διεθνές brand που πρέπει να ‘προσελκύσει’ και να εξυπηρετήσει ένα παγκόσμιο κοινό.
Για πολλά χρόνια η πελατειακή μας βάση στηριζόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό σε μεγάλους tour operators, αλλά από τη στιγμή που η εταιρεία αποφάσισε να στραφεί στην απευθείας λιανική πώληση, τα νέα μέσα και το διαδίκτυο ήταν πρωταρχικής σημασίας και προτεραιότητας για την ανάπτυξη της στρατηγικής των πωλήσεων μας.

Για αυτό το λόγο επανασχεδιάστηκε το site μας, με κύριο προσανατολισμό στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, δηλαδή να είναι φιλικό προς το χρήστη, ευέλικτο, να ενημερώνει γρήγορα και άμεσα, έχοντας προβλέψει και την παραμικρή λεπτομέρεια στην πληροφορία, να κάνει online κρατήσεις και κυρίως να μπορεί να υποστηρίξει τη διεθνή ζήτηση με πολύ-γλωσσικό περιεχόμενο (6 γλώσσες που σύντομα θα γίνουν 7), πολύ-νομισματικό (multicurrency) και πολύ-τιμολογιακό (multi pricing).

Μέχρι αυτήν τη στιγμή έχει πολύ καλή και θετική ανταπόκριση και παρά την οικονομική κρίση, αποτελεί ένα πολύ καλό εργαλείο επικοινωνίας και πώλησης, σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνές κοινό, όπως αυτό της κρουαζιέρας.
Επομένως, θα έλεγα, ότι δεν είναι ούτε εύκολο ούτε και δύσκολο και σίγουρα δεν παίζει ρόλο στην εξάπλωσή του η οικονομική κρίση, αρκεί να γνωρίζεις ξεκάθαρα που και ποιο είναι το κοινό-στόχος σου και πως θα το προσεγγίσεις.


ΕΡ.: Ο έλληνας καταναλωτής εμπιστεύεται να κλείσει τα εισιτήριά του από το Διαδίκτυο;
ΑΠ.: Κατηγορηματικά Ναι. Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα θέμα εμπιστοσύνης ή ασφάλειας για τους έλληνες καταναλωτές. Σε ορισμένες δε περιπώσεις θα έλεγα ότι είναι και πιο ασφαλές από το να κλείσεις απευθείας από ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο.

ΕΡ.:Η κρίση βοήθησε ή επηρέασε αρνητικά τα ταξιδιωτικά site;
ΑΠ.:Θα έλεγα ότι βοήθησε αρκετά, γιατί πλέον οι ταξιδιώτες αναγκάζονται λόγω της κρίσης και του περιορισμού στο διαθέσιμο οκονομικό προϋπολογισμό για τις διακοπές τους, να διασταυρώσουν την πληροφορία, να κάνουν εκτενή έρευνα αγοράς, να συγκρίνουν τιμές και παροχές πριν τελικά καταλήξουν στην τελική αγορά.
ΕΡ.: Ποιες είναι οι προοπτικές των ταξιδιωτικών site στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι υπάρχουν πολύ θετικές προοπτικές, λόγω και της αύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα ως προορισμός.
ΕΡ.:Έχετε ένα από τα πιο γνωστά ταξιδιωτικά site, έχουν παίξει ρόλο τα social media;
ΑΠ.: Καταρχήν να διευκρινίσω ότι δεν είμαστε αμιγώς ταξιδωτικό site αλλά ιστότοπος εταιρείας, όπου ουσιαστικά προωθούμε την ‘αυθεντική εμπειρία της ελληνικής κρουαζιέρας, υιοθετώντας μία ολοκληρωμένη στρατηγική με στόχο τη λιανική αγορά και την απευθείας πώληση.

Από εκεί και πέρα, στα πλαίσια μίας integrated στρατηγικής marketing και επικοινωνίας, αναπτύσσουμε σταδιακά και προσεκτικά τα social media, Facebook, Twitter, You Tube κ.α. που σίγουρα διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην εικόνα και την επικοινωνία της εταιρείας. Εκείνο που έχουμε παρατηρήσει είναι ότι μέσω αυτών των διαύλων επικοινωνίας οι δυνητικοί πελάτες μας βρίσκουν μία εύκολη και άμεση πρόσβαση για να ρωτήσουν για το προϊόν και την εμπειρία που αποκομίζει κανείς συμμετέχοντας σε μία κρουαζιέρα, να πάρουν πληροφορίες, να ‘δοκιμάσουν’ την εταιρεία σε τι ρυθμούς ανταποκρίνεται και πως τους αντιμετωπίζει.
Ουσιαστικά τα social media είναι ο πρώτος δίαυλος επικοινωνίας για τους τουρίστες κρουαζιέρας που είναι μια ειδική κατηγορία πελατών, είναι ένα έμπειρο κοινό, που ψάχνει, συγκρίνει τιμές και παροχές. Επομένως, αυτή η επαφή είναι πολύ σημαντική, γιατί πρέπει να κερδίσεις γρήγορα τον επισκέπτη, να σε εμπιστευτεί , για να φτάσει στη συνέχεια και στην online αγορά. Δίνουμε επομένως ιδιαίτερη βαρύτητα στην απάντηση και διαχείριση των αιτημάτων από τμήμα online εξυπηρέτησης πελατών, το οποίο και διαρκώς αναπτύσσεται.

Παράλληλα, επειδή το δικό μας προϊόν έχει πλέον ξεκάθαρη ελληνική ταυτότητα και αυτή προσπαθούμε να αναδείξουμε και μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώνουμε τους επισκέπτες για όλες μας τις δραστηριότητες στο κρουαζιερόπλοιο και κυρίως για τις θεματικές κρουαζιέρες με ελληνική παράδοση, τα ελληνικά ήθη και έθιμα (Λύκειο των Ελληνίδων), ελληνικό τραγούδι με γνωστούς έλληνες καλλιτέχνες και ελληνική γευσιγνωσία-οινογνωσία με διακεκριμένους σεφ, ενώ συχνά κεντρίζουμε το ενδιαφέρον τους με online διαγωνισμούς ή early booking offers.
Για αυτό το λόγο την επόμενη χρονιά η εταιρεία στοχεύει να επενδύσει περαιτέρω σε καμπάνιες στα social media και κυρίως στο On Line Reputation Management που το έχει ήδη ξεκινήσει σε χώρες όπως η Αυστραλία, Αμερική και Λατινή Αμερική χρησιμοποιώντας ειδικά για το σκοπό αυτό tools.


ΕΡ.: Ποια είναι εκτίμησή σας για την πορεία του τουρισμού; Υπάρχει αυξητική τάση; Πως πήγε το φετινό καλοκαίρι για εσάς και τι προβλέπεται για τον χειμώνα.
ΑΠ.: Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα έχει επιστρέψει στον παγκόσμιο χάρτη τουριστικής ζήτησης. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με την προσωπική μου εκτίμηση, αποτελεί απότοκο της πολιτικής σταθερότητας, της θετικής προβολής και της αποκατάστασης της καλής φήμης της χώρας μας. Η σταθερότητα και η ασφάλεια θεωρώ ότι είναι ύψιστης σημασίας και αν αυτό συνεχιστεί φέτος θεωρώ ότι η πορεία του ελληνικού τουρισμού θα συνεχίσει να είναι θετική, με αυξητική τάση.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα, η φετινή χρονιά φαίνεται ότι θα είναι πολύ ικανοποιητική με υψηλά ποσοστά ανόδου που μπορεί να φθάσει και το 15% σε σύγκριση με το 2012. Για εμάς στη Louis Cruises όπου το 2012 ήταν πραγματικά μία κακή χρονιά, λόγω της γενικής αρνητικής εικόνας της Ελλάδας και συνακόλουθα της πτώσης του εισερχόμενου τουρισμού, φέτος σημειώσαμε αύξηση της τάξης του 25%, γεγονός που είναι πολύ ενθαρρυντικό τόσο για την πορεία της εταιρείας αλλά και για την εθνική οικονομία, καθώς είμαστε η μοναδική εταιρεία που κάνουμε home porting, δηλαδή έχουμε ως αφετηρία των δρομολογίων μας τον Πειραιά, το Λαύριο και τα ελληνικά νησιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει κατά κεφαλήν ανά επιβάτη τετραπλάσια έσοδα για τη χώρα μας, αφού ο τουρίστας κρουαζιέρας της Louis Cruises ξοδεύει τουλάχιστον 4 φορές περισσότερο από το μέσο όρο εξόδων στα οποία προβαίνουν οι διερχόμενοι (transit) επιβάτες. Ο λόγος είναι ότι οι συγκεκριμένοι επιβάτες χρησιμοποιούν πλήθος άλλων υπηρεσιών στη χώρα μας όπως διαμονή σε ξενοδοχεία, μεταφορές, ξεναγήσεις, αγορές κτλ πριν ή μετά από την κρουαζιέρα τους που και πάλι περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο Ελληνικούς προορισμούς.
Τώρα, τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά είναι θετικά όπως σας είπα και είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι αν δεν προκύψει κάτι απρόοπτο, η αύξηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη στην κρουαζιέρα.
Για το λόγο αυτό η εταιρεία μας, αποφάσισε να αυξήσει την προσφορά της σε κλίνες με δύο κρουαζιερόπλοια μεγαλύτερης δυναμικότητας όπως, το Louis Olympia και Louis Cristal και να διπλασιάσει τα λιμάνια προορισμού από (7 σε 15), εισάγοντας εννέα νέους προορισμούς (Κως, Χίος, Μήλος, Σύμη, Ίος, Σάμος, Σύρος, Bodrum, Cesme) στα πλαίσια της στρατηγικής της ανανέωσης των προγραμμάτων της και της ανάδειξης νέων μοναδικών προορισμών στο Αιγαίο πέλαγος.


ΕΡ.: Έχετε συνέργειες με διεθνή sites ή πρακτορεία.  Παρέχετε υπηρεσίες και σε άλλες γλώσσες. Έχετε κάνει άνοιγμα στις διεθνείς αγορές. Υπάρχει ανταπόκριση και σε ποιο βαθμό;
ΑΠ.: Όπως σας προανέφερα από τη στιγμή που δεν είμαστε ταξιδιωτικό site αλλά ουσιαστικά διαχειριζόμαστε on line το δικό μας brand και επομένως τις δικές μας πωλήσεις, δεν έχουμε συνέργειες ούτε με διεθνή sites ούτε με διεθνή πρακτορεία σε επίπεδο on line πώλησης. Για το άνοιγμα στις διεθνείς αγορές – ναι ισχύει όπως σε περιέγραψα παραπάνω αφού μιλάνε σε ένα παγκόσμιο κοινό από τουλάχιστον 50 χώρες.
ΕΡ.: Είναι γνωστό ότι αν κλείσεις πακέτο στην Ελλάδα από το εξωτερικό έρχεται φθηνότερα. Πως σας επηρεάζει αυτό;
ΑΠ.: Δεν μας επηρεάζει καθόλου για τον απλούστατο λόγο ότι έχουμε σταθερή τιμολογιακή πολιτική σε όλες τις χώρες και σε όλα τα νομίσματα. Επίσης οι τιμές μας δεν έχουν διαφορές, ανεξάρτητα με το αν κάποιος κλείσει μέσω πρακτορείου ή απευθείας σε εμάς. Δηλαδή, δεν υπάρχει θέμα ανταγωνιστικότητας της τιμής για εμάς, μιλώντας για το δικό μας το προϊόν που είναι η κρουαζιέρα. Τώρα για ‘ευρύτερο τουριστικό πακέτο’ που ενδέχεται να περιλαμβάνει και άλλες τουριστικές υπηρεσίες και παροχές αυτό που αναφέρετε μπορεί συχνά να εμφανίζεται ανάλογα με την εποχή και τον πράκτορα.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:00 - 18 Νοε 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.