ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υψηλή Διπλωματία για το Θριάσιο

13:20 - 15 Οκτ 2010 | Ναυτιλία
Τη διπλωματική οδό, δια μέσου των εμπορικών ακολούθων, φαίνεται ότι ακολουθούν τα τεύχη που αναφέρονται στη διαγωνιστική διαδικασία για Θριάσιο και ΟΣΕ. Από τις μέχρι τώρα πληροφορίες φαίνεται ότι γαλλική και γερμανική πρεσβεία έχουν ήδη προμηθευτεί τα σχετικά τεύχη ενώ αντίστοιχα και η κινεζική πλευρά φαίνεται πως είναι γνώστης του περιεχομένου τους ενώ πήρε απαντήσεις σε ερωτήματα που είχε θέσει.



Καθώς οι εξελίξεις περί τον ΟΣΕ έχουν εισέλθει στην τελική τους φάση, με το νομοσχέδιο που ψήφισαν επί της αρχής και τα δύο μεγάλα κόμματα, το προσεχές διάστημα μέλλεται να διευκρινιστούν βασικές παράμετροι για το πολύκροτο πλέον θέμα της ανάπτυξης εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων αλλά και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά σημείωναν με νόημα ότι υφίσταται ήδη σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θρασίου-Περάματος, σύνδεση η οποία θεωρείται πρωταρχικής σημασίας για τις μετέπειτα λειτουργίες του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο αφού εξασφαλίζει τη σύνδεση του λιμανιού με τις εκεί εγκαταστάσεις του εμπορευματικού κέντρου.

Οι ίδιοι κύκλοi σημείωναν επίσης ότι ήδη έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει ο ορίζοντας αναφορικά ε τις σφαίρες ενδιαφέροντος Γάλλων Κινέζων και Γερμανών, αναφορικά με τα σιδηροδρομικά τεκταινόμενα τα οποία εμπεριέχουν και την περίπτωση του Θριασίου.

Ουσιαστικά σύμφωνα με εκτιμήσεις η κινεζική πλευρά, διατηρεί πολύ ζεστό ενδιαφέρον για την logistic διαδικασία εν αντιθέσει με την γαλλογερμανική πλευρά, που το ενδιαφέρον επεκτείνεται και στο εξοπλιστικό αλλά και σε ζητήματα χρήσης του δικτύου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Όπως έχε γίνει γνωστό, η Ελλάδα αναφορικά με τα σιδηροδρομικά θα διατηρήσει τον έλεγχο των υποδομών οι οποίες και θα επινοικιάζονται σε εταιρείες είτε που θα αξιοποιούν τις δυνατότητες για τις επιβατικές μεταφορές είτε για τις εμπορευματικές.

Εδώ τα στοιχεία παραμένουν ασαφή για το οποίος θα κάνει τι, στη μετά νομοσχέδιο εποχή, καθώς δεν είναι διασαφηνισμένο ακόμα το ενδιαφέρον εταιρειών ούτε και το εύρος των συζητήσεων που παρασκηνιακά είναι σε εξέλιξη για τη διαμόρφωση συμμαχιών, τόσο για τα θέματα των logistics και των εμπορευματικών μεταφορών, όσο και των επιβατικών-τουριστικών.

Πάντως όσον αφορά τις σχέσεις ΟΛΠ – Cosco αυτές φαίνεται πως εξομαλύνονται καθώς απαντήθηκαν και οι 12 παρατηρήσεις που είχαν κάνει οι Κινέζοι όσο αφορά τα τεύχη του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του Θριασίου Πεδίου, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και τρίτος στην κοινοπραξία διεκδίκησης του Θριασίου με τεχνογνωσία στις σιδηροδρομικές μεταφορές Οι Κινέζοι θέλουν να ελέγχουν μέσω της Cosco Logistic και της Cosco Pacific ποσοστό άνω του 51%, ενώ από την πλευρά του ο ΟΛΠ δεν θέλει να δει το ποσοστό του πάνω από το 25%.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.