ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μείωση ζημιών για τη Blue Star

10:11 - 26 Μαϊ 2006 | Ναυτιλία
Βελτίωση των αποτελεσμάτων της εμφάνισε στο α΄ τρίμηνο του έτους η Blue Star. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 21,18 εκατ. ευρώ έναντι 17,11 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2005, παρουσιάζοντας αύξηση 23,8%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 1,46 εκατ. ευρώ από 1,07 εκατ. (αύξηση 35,9%) ενώ οι ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 2,05 εκατ. ευρώ, σημαντικά μειωμένες από τις ζημίες ύψους 4,38 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλαν: • η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας κατά 19,3% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα. • η σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου στα φορτηγά αυτοκίνητα που επιτεύχθηκε στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας όπου εκτελώντας τα διπλάσια περίπου δρομολόγια σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, τα διακινηθέντα φορτηγά υπερδιπλασιάστηκαν. Η λειτουργική κερδοφορία του oμίλου (EBITDA) αυξήθηκε σημαντικά παρά την αλματώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του oμίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 63,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρόλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια. Οι λόγοι που συντέλεσαν στην βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) είναι:
• η σημαντική αύξηση των εσόδων,
• η δρομολόγηση των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευση τους καθ’ όλη τη διάρκεια τους έτους,
• η διατήρηση των υπολοίπων λειτουργικών δαπανών των πλοίων στα ίδια περίπου με τα περυσινά επίπεδα Στη μείωση των ζημιών μετά από φόρους συντέλεσαν, η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων μετά την επιτυχή αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων τον Ιούνιο του 2005 καθώς και το κέρδος ύψους 1 εκατ. ευρώ περίπου από την πώληση του επιβατηγού – καταμαράν Seajet 2 που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2006. Σε ότι αφορά τα στοιχεία του ισολογισμού και των ταμειακών ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος διατήρησε τα ταμειακά διαθέσιμά του στα ίδια επίπεδα με το τέλος της χρήσης 2005, παρά το γεγονός ότι αποπλήρωσε το σύνολο του βραχυπρόθεσμου δανεισμού ύψους 2,2 εκατ., χρησιμοποιώντας ίδια ταμειακά διαθέσιμα και της μεγάλης αύξησης της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Το συνολικό μεταφορικό έργο του ομίλου για το α΄ τρίμηνο του 2006 ανήλθε σε 477.026 επιβάτες, 64.204 ΙΧ οχήματα και 29.736 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 5,7% στους επιβάτες, 5,9% στα ΙΧ οχήματα και κατά 31,1% στα φορτηγά αυτοκίνητα. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι ανωτέρω αυξήσεις επετεύχθησαν παρά το γεγονός ότι τα πλοία του ομίλου εκτέλεσαν 12,4% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2005. Οπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, "η πιο σημαντική εξέλιξη στον κλάδο ήταν η πρόσφατη (Μάιος 2006) μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου στις γραμμές της Ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί ένα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, αν και απομένουν πολλά θέματα ακόμα να διευθετηθούν ώστε να επέλθει πλήρης ελευθερία στην εκμετάλλευση των πλοίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Συνέπεια αυτής της απόφασης είναι ότι οι εταιρείες του κλάδου είναι μερικώς ελεύθερες πλέον να εφαρμόσουν μια ευέλικτη εμπορική πολιτική που θα βασίζεται στους κανόνες της ζήτησης και της προσφοράς με σκοπό να προσελκύσουν μεγαλύτερη πελατεία". Η διοίκηση του ομίλου ετοιμάζεται να εφαρμόσει για το φετινό καλοκαίρι μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική στις ακτοπλοϊκές γραμμές, βασιζόμενη στους κανόνες της αγοράς και στο επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών. Επίσης, κρίνοντας από το μεταφορικό έργο της πασχαλινής περιόδου και προσδοκώντας ότι η τουριστική κίνηση της θερινής περιόδου θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2005, προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης. Τέλος, τονίζεται ότι η διοίκηση του ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις της ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς και το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψουν.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.