ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

G Moundreas: Τι προβλέπει για Παγκόσμια Οικονομία και Ναυτιλία

13:37 - 08 Αυγ 2011 | Ναυτιλία

Στην ανασκόπηση της 20 Ιουλίου, 2011 είχαμε αναφέρει ότι η ΗΠΑ (Jημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι) δεν πρόκειται να επιλέξουν την στάση πληρωμών σαν λύση. Και ως εκ θαύματος μία ημέρα πριν την καταλυτική ημερομηνία συμφώνησαν στην αύξηση ορίου του χρέους. Ευφορία στα χρηματιστήρια όλου του κόσμου, η τιμή του χρυσού πτωτική κλπ. σαν να λυθήκανε ξαφνικά όλα τα προβλήματα.

 

Κάτι αντίστοιχο με την ημέρα που συμφώνησαν οι Ευρωπαίοι να δώσουν χείρα βοηθείας στην Ελλάδα, δηλαδή στις Ευρωπαϊκές Τράπεζες. Uς επιβεβαίωση είναι και το άρθρο της “Herald Tribune” όπου αναφέρει ότι στην Ευρώπη ο τραπεζικός κλάδος συνεισφέρει ένα μετριοπαθές ποσό για τη διάσωση αλλά αποκομίζει τεράστια οφέλη «ξεφορτώνοντας» ένα μεγάλο μέρος του Ελληνικού ρίσκου αλλά και η δήλωση του διάσημου Αμερικανού οικονομολόγου Paul Krugman ότι στόχος της κεντρικής αρχής της κυβερνητικής πολιτικής των ΗΠΑ είναι να πέσουν οι τραπεζίτες στα μαλακά!

 

Σε αντιπαράθεση της σωτηρίας της Ευρώπης και των ΗΠΑ είναι η πορεία της «πραγματικής οικονομίας». Η Moodys αναφέρει ότι οι επιπτώσεις στην Ευρωζώνη από το Ελληνικό πακέτο θα είναι αρνητικές. Η Ισπανία αντιμετωπίζει υψηλό ρίσκο μετάδοσης και η αξιολόγηση της βρίσκεται υπό αναθεώρηση. Αντίστοιχα και η πορεία της Ιταλικής οικονομίας ταλαντεύεται επικίνδυνα με την ανάπτυξη του 1ου τριμήνου στο 0,1%. Είναι πολύ πιθανό οι 2 αυτές χώρες να εξαιρεθούν από το πακέτο βοηθείας προς την Ελλάδα λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

 

Κατά τα άλλα η Γαλλία χρειάζεται πρόσθετα μέτρα 16 δις., όπως το ΔΝΤ ανακοίνωσε, αν θέλει να πετύχει τη δέσμευση το έλλειμμα να φθάσει στο 3% το 2013, ενώ ο δείκτης της ανεργίας παρουσίασε αύξηση/έκπληξη τον Ιούνιο, 33,600 άτομα εκτός αγοράς εργασίας, με τον μέσο όρο στο 9,5%.

 

Στην Αγγλία ο ρυθμός ανάπτυξης υποχώρησε το 2ο τρίμηνο στο 0,2% από 0,5 το 1ο 3μηνο ενώ στη Γερμανία ο δείκτης GfK, μελλοντικού καταναλωτικού κλίματος αναμένεται να υποχωρήσει τον Αύγουστο στις 5,4 μονάδες την ίδια στιγμή που o κολοσσός Metro AG, μητρικού ομίλου της Media-Saturn Holding, εμφάνισε ζημιές 44 εκ. ευρώ στο 2ο τρίμηνο του 2011, έναντι κερδών 41 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

 

 

Στις ΗΠΑ το ΑΕΠ του 2ου 3μηνου αναπτύχθηκε κατά μόνο 1,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 1,8% ενώ η τιμή του πετρελαίου είχε σημαντική πτώση 2,2% λόγω της απρόσμενης αύξησης των αποθεμάτων αργού.

 

Στην Ασία, ο δείκτης PMI της Κίνας έπεσε για 4ο συνεχόμενο μήνα, στο 5,7 τον Ιούλιο με έντονες της συζητήσεις για έλεγχο της ανάπτυξης έπειτα από το σιδηροδρομικό ατύχημα όπου υπάρχουν οι ισχυρισμοί πως στο βωμό της ξέφρενης ανάπτυξης θυσιάζεται η ποιότητα/ασφάλεια των υποδομών.

 

Επίσης η ανάπτυξη στην Κορέα μειώθηκε στο 3,5% το 2ο τρίμηνο από 4.2% του πρώτου και στην Ταϊβάν έπεσε στο 4,5% από 6,55% το 1ο τρίμηνο, μειώσεις οι οποίες οφείλονται στην πτώση των εξαγωγών προς Ευρώπη και ΗΠΑ.

 

Άρα, όσο και να θεωρείται μεγάλο κατόρθωμα η «σωτηρία» των μεγάλων οικονομιών, αν η πραγματική οικονομία σε επίπεδο καταναλωτή δεν ανακάμψει, τότε και η ναυλαγορά δύσκολα θα μπορέσει να κυμανθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα.

 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πορεία των Containers, που συνδέεται άμεσα με την κατανάλωση, έχει αρκετά προβλήματα και γι’αυτό το λόγο έχει υπάρξει μία 2μηνη καθυστέρηση στην αύξηση των τιμών μεταφοράς που γίνεται κάθε χρόνο

αυτή την εποχή. Το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών από Κίνα για Δυτικές ακτές ΗΠΑ έχει μειωθεί 42% από πέρυσι στα $1,600.

 

Η κίνηση στα πιο εμπορικά λιμάνια του Los Angeles και Long Beach μειώθηκε 4,6% τον Ιούνιο, η πρώτη μείωση από τον Ιανουάριο του 2010. Ο χρόνος ναύλωσης έχει μειωθεί 30% από τους 10 μήνες στην αρχή του χρόνου στους 7 μήνες σήμερα.

 

Όσο λοιπόν η κατανάλωση είναι μειωμένη, όπως δείχνουν τα containers, τόσο και η παραγωγή άρα και η ανάγκη για πρώτες ύλες με αποτέλεσμα, όπως πολλάκις έχουμε αναφέρει, αντίστοιχη συμπεριφορά του BDI .

 

Η συνεχόμενη πτώση της ναυλαγοράς έχει τοποθετήσει τους αγοραστές σε μία στάση αναμονής. Ενώ στα «χαρτιά» φαίνεται να υπάρχει ζήτηση και γίνονται επιθεωρήσεις πλοίων οι πράξεις είναι περιορισμένες και δείχνει ότι οι αγοραστές περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί. Αυτή η αναμονή των αγοραστών σε συνδυασμό με την πτώση της ναυλαγοράς έχει αρχίσει να επιφέρει κάποια σχετική διόρθωση στις τιμές ειδικότερα στο μεγαλύτερο tonnage.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.