ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

G Moundreas: Τι προβλέπει για Παγκόσμια Οικονομία και Ναυτιλία

13:39 - 14 Νοε 2011 | Ναυτιλία
 
Ανεξαρτήτως από οποιαδήποτε ευθύνη μπορεί να έχει η Ελλάδα για τον δημοσιονομικό και πολιτικό κατήφορο τον οποίο βιώνει, όλα συνηγορούν στο ότι οι «αγορές» χρησιμοποίησαν στο έπακρο το πρόσφορο έδαφος που τους προσέφερε η Ελλάδα σαν όχημα κερδοσκοπίας, αναδεικνύοντας όμως έτσι το βαθύτερο πολιτικό και κατά συνέπεια οικονομικό πρόβλημα της ενοποίησης της Ευρώπης, το οποίο μέχρι να επιλυθεί θα προσφέρει ευκαιρίες σε κάποιους, στην καλύτερη καθυστερώντας την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη η στη χειρότερη παρασύροντας και άλλες οικονομίες σε περιβάλλον ύφεσης. Δυστυχώς τα ανωτέρω επαληθεύονται διότι καθώς έστω και με όποιες δυσκολίες η Ελλάδα όδευε προς «λύση» είχε ήδη αρχίσει η επίθεση στην Ιταλία, όπου εδώ όμως τα μεγέθη είναι πιο μεγάλα και εγκυμονούν ιδιαίτερα σοβαρούς κινδύνους, κάτι που επισημαίνει και η Goldman Sachs.

Στη σύνοδο κορυφής G20 στις Κάνες, ο Κινέζος υπουργός εμπορίου Τσεν Ντεμίνγκ είπε ότι η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη θα έχει διάρκεια και έκταση και ο μελλοντικός αντίκτυπος αυτής της κρίσης στον κόσμο και το Κινεζικό εμπόριο θα μεγαλώσει, ενώ ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Γιοσιχίκο Νόντα, απηύθυνε προειδοποίηση για μία αλυσιδωτή αντίδραση που θα μπορούσαν να προκαλέσουν οι δημοσιονομικές δυσχέρειες ορισμένων χωρών της Ευρώπης και έκανε έκκληση να χρησιμοποιηθεί η εμπειρία της πολιτικής της ενίσχυσης της ρευστότητας μέσω της διοχέτευσης κρατικών κονδυλίων στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.


Ο Ιταλός νέος Πρόεδρος της ΕΚΤ, Mario Draghi, με το που ανέλαβε εξέπληξε τους πάντες με την μείωση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης, στην προσπάθεια του να ενισχύσει την οικονομία. Ο ίδιος προέβλεψε επερχόμενη ύφεση επικαλούμενος την μεγάλη πτώση του PMI στις 46.5 μονάδες.


Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των ανέργων στην Ευρωζώνη είναι όσος και ο πληθυσμός της Ολλανδίας, 16,2 εκ. η 10,2% σημειώνοντας ότι και η Γερμανία είχε μικρή αύξηση. Η UBS τοποθετεί την Ευρωζώνη σε περιβάλλον ύφεσης το 1ο εξάμηνο του 2012 αναθεωρώντας πτωτικά το ΑΕΠ για το 2012 στο 0,2% από 1% προηγουμένως. Ο δείκτης PMI της Αγγλίας υποχώρησε στις 47,4 μονάδες από τις 50,8 το Σεπτέμβριο αλλά το πιο ανησυχητικό είναι η τάση στις νέες παραγγελίες που υποχώρησαν με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Μάρτιο του 2009. Αντίστοιχα, το Εθνικό Ινστιτούτο

Οικονομικών Ερευνών της Αγγλίας δίνει 50% πιθανότητα ύφεσης, μειώνοντας τις προβλέψεις ανάπτυξης στο 09% για το 2011 και 08% για το 2012.


Στις ΗΠΑ «πανηγυρίζουν» για την μείωση της ανεργίας στο 9% από 9,1% αλλά τα υπόλοιπα στοιχεία επιδεικνύουν τη δεινή θέση της οικονομίας της. Για τον Οκτώβριο, ο PMI έκλεισε χαμηλότερα των εκτιμήσεων στις 52,9 μονάδες, ενώ ο δείκτης χρεοκοπιών εταιριών αυξήθηκε στο 2,13% παρουσιάζοντας αύξηση για 2ο συνεχόμενο μήνα ενώ είναι η 1η μεγάλη αύξηση από το Δεκέμβριο του 2009, που άρχισε το ποσοστό να υποχωρεί. Ο επικεφαλής της FED, Ben Bernanke,

δήλωσε ότι ο ρυθμός βελτίωσης αναμένεται να είναι απογοητευτικά αργός, ενώ η έρευνα του Brookings Institute αναφέρει ότι ο αριθμός των ατόμων που ζουν σε περιοχές με μεγάλη φτώχεια αυξήθηκε κατά 30% και ο αριθμός των ατόμων που ζουν στην ανέχεια έφτασε τα 46,3 εκατομμύρια.


Η Αυστραλία μείωσε τα επιτόκια στο 4,5% για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2009 καθώς η ασθενέστερη ανάπτυξη παγκοσμίως απειλεί να επιβραδύνει την οικονομία της χώρας που έχει ως μοχλό ανάπτυξης τους φυσικούς πόρους.


Στη Νότιο Κορέα, οι εξαγωγές αναπτύχθηκαν με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 2 ετών τον Οκτώβριο, ενώ ο κλάδος της μεταποίησης συρρικνώθηκε για 3ο συνεχόμενο μήνα. Συγκεκριμένα οι εξαγωγές της 7ης μεγαλύτερης χώρας εξαγωγών παγκοσμίως αυξήθηκαν 9,3% τον Οκτώβριο, που είναι το χαμηλότερο ποσοστό από τον Οκτώβριο του 2009.


Στην Νότιο Αφρική (South Africa) ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης έπεσε στα χαμηλότερα των τελευταίων 17 μηνών στις 97,5 μονάδες ενώ η ανάπτυξη της μεγαλύτερης οικονομίας της Αφρικής, αναθεωρήθηκε πτωτικά στο 3,1% από 3,4%.


Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 162 μεταχειρισμένα πλοία από την αρχή του έτους έως και το Σεπτέμβριο, έναντι 223 για το 2010, επενδύοντας πάνω από $ 3δις ενώ για όλο το 2010 η συνολική επένδυση ήταν περίπου στα $ 5 δισ. Στα στοιχεία αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι επενδύσεις που γίνονται παράλληλα σε νεότευκτα πλοία και οι οποίες ανεβάζουν το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί σε υπερδιπλάσια επίπεδα.


Σχετικά με το θέμα της χρηματοδότησης, η οποία πρακτικά έχει παγώσει, η Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης έχει έρθει ήδη σε επαφή με Έλληνες πλοιοκτήτες προκειμένου να χρησιμοποιηθεί το υπόλοιπο των € 5 δις. που έχει απομείνει από το Ταμείο Στήριξης προς τους Έλληνες για επενδύσεις στον ναυτιλιακό τομέα στην Κίνα, στα πλαίσια της διακρατικής συνεργασίας που ξεκίνησε στα τέλη του 2010. Εκτιμάται ότι με δεδομένα τα προβλήματα των Ευρωπαϊκών τραπεζών αλλά και την δυναμική των επενδύσεων σε νέα πλοία από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι πιθανότητες χρηματοδότησης του Πεκίνου να ξεπεράσουν τα 10 δις. ευρώ, είναι αυξημένες.


Τ ην ίδια στιγμή, εντύπωση έχει προκαλέσει η δήλωση του Υπουργού Μεταφορών της Κίνας, Li Shenglin, ότι έχουν θέσει σαν στόχο να ελέγξουν τον αριθμό των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων ώστε να μειώσουν την προσφορά πλοίων η οποία επηρεάζει αρνητικά τους ναύλους και τα έσοδα των εταιριών.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.