ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της Ε.Ε: Στόχος οι 7 εκατ. θέσεις εργασίας το 2020

14:21 - 08 Οκτ 2012 | Ναυτιλία
Η στήριξη και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας όλων των μορφών και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν τα κράτη-μέλη αποτελεί αυτονόητη προτεραιότητα, εφόσον στοχεύουν στην ανάπτυξη και στην απασχόληση, τόνισε με έμφαση ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, κατά την παρέμβαση του στην άτυπη Σύνοδο των Υπουργών των κρατών-μελών της Ε.Ε. για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική (ΟΘΠ) της Ε.Ε. που πραγματοποιήθηκε χθες στη Λευκωσία.

Η χώρα μας, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, επιδιώκει σε συνεργασία με την κυπριακή προεδρία να θέσει τους άξονες που θα ενισχύσουν περαιτέρω τη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ευρώπης μέσω και την Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής.
Σήμερα αναμένεται να δημοσιοποιηθεί η Διακήρυξη της Λεμεσού για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της Ε.Ε., η οποία θα παρουσιαστεί στη Λεμεσό από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εμπνευστή της Θαλάσσιας Πολιτικής της ΕΕ, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο.
 
Η Διακήρυξη της Λεμεσού, σύμφωνα με την κυπριακή προεδρία, στοχεύει στην επανενεργοποίηση Ο.Θ.Π. της Ε.Ε., η οποία είχε αρχικά υιοθετηθεί στη Λισαβόνα το 2007 με στόχο μια ολοκληρωμένη προσέγγιση των θαλάσσιων υποθέσεων. καθώς και στον εμπλουτισμό της με καινούργιες κατευθυντήριες γραμμές για τη μελλοντική της ανάπτυξη.
 
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής δεν είναι άλλος από την οικονομική ανάπτυξη και την τόνωση της απασχόλησης στη θαλάσσια και ναυτιλιακή οικονομία, όπου μόνο στην Ε.Ε. απασχολούνται 5,4 εκατομμύρια πολίτες εισφέροντας μια συνολική ακαθάριστη προστιθέμενη αξία ύψους περίπου 500 δισ. ευρώ. Μέχρι το 2020, τα μεγέθη αυτά αναμένεται να αυξηθούν σε 7 εκατ. θέσεις εργασίας και περίπου 600 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
Στο πλαίσιο της  Διακήρυξης της Λεμεσού περιλαμβάνονται πέρα από κατευθυντήριες γραμμές για την ποντοπόρο  ναυτιλία, τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υπηρεσίες, το θαλάσσιο εξοπλισμό και τη ναυπηγική βιομηχανία, δράσεις ακόμα και για  τον παράκτιο και θαλάσσιο τουρισμό, την ωκεάνια ενέργεια, τη γαλάζια βιοτεχνολογία, τη θαλάσσια εξόρυξη ορυκτών, αλλά και για την υδατοκαλλιέργεια.
 
 
Ο κ. Μουσουρούλης, επιπλέον, κατά την τοποθέτησή του τόνισε ότι «η εδαφική και κοινωνική συνοχή δεν μπορεί να τεθεί υπό αίρεση από καμία άλλη πολιτική. Χωρίς επαρκή διασύνδεση των νησιών, δεν έχει νόημα η θαλάσσια πολιτική, δεν μπορούμε να αναφερόμαστε σε ολοκληρωμένο χαρακτήρα όταν απουσιάζουν καίρια εργαλεία άσκησης νησιωτικής πολιτικής. Πλοίο και λιμάνι είναι σύνδεσμοι ζωής για τα νησιά, υπογράμμισε και ζήτησε ευέλικτες μορφές χρηματοδότησης για την υλοποίηση αυτών των πολιτικών».
 
Τέλος, πρότεινε σημαντικές επενδύσεις στη ναυτική εκπαίδευση, έτσι ώστε η Ευρώπη να αναδειχθεί σε παγκόσμιο κέντρο ναυτικής εκπαίδευσης. Εχουμε την παράδοση, έχουμε την τεχνογνωσία, πρέπει να το εκμεταλλευτούμε περισσότερο, τόνισε ο Ελληνας υπουργός.
Ταυτόχρονα, ο κ. Μουσουρούλης επανέλαβε την κεντρική θέση της ελληνικής διπλωματίας ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι σαφώς διεθνοποιημένη δραστηριότητα.
 
Ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, χαρακτήρισε ως πολύ σημαντική την πρωτοβουλία της κυπριακής προεδρίας για επανεργοποίηση της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής (ΟΘΠ) της Ε.Ε.
 
Σε δήλωσή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων από τις Βρυξέλλες, ο κ. Μπαρόζο είπε ότι «στη Λεμεσό θα υιοθετήσουμε μια ευρωπαϊκή ατζέντα για τη δημιουργία ανάπτυξης και θέσεων εργασίας στον ναυτιλιακό και θαλάσσιο τομέα».
 
Τελευταία τροποποίηση στις 16:07 - 08 Οκτ 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.