ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Με τιμή ρεκόρ πωλούνται τα scrap boxships κατασκευής του '98

01:57 - 15 Φεβ 2013 | Ναυτιλία
Αίσθηση έχει δημιουργήσει στη ναυτιλιακή αγορά το γεγονός ότι έχουν αρχίσει να οδηγούνται στα διαλυτήρια νεώτερης ηλικίας σκάφη, απ ότι επικρατούσε τα προηγούμενα χρόνια.

«Μειώνεται δραματικά η ηλικία των σκαφών που πάνε για scrap» σημειώνει στο Reporter.gr, στέλεχος ναυτιλιακής. Παραπέμπει μάλιστα σε δύο boxships, κατασκευής του 1998, που οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια της Ινδίας τις τελευταίες ημέρες, πετυχαίνοντας, μάλιστα τιμή ρεκόρ, 465 δολάρια ανά long ton.
Σημειώνεται ότι οι τιμές π.χ. στην Ινδία κυμαίνονται ανά long ton από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα, όπως και στο Πακιστάν, όπου οι τιμές κινούνται στο ίδιο επίπεδο από $390 -$ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. Στο Μπαγκλαντές βρίσκονται στα $ 400 - $ 425 για ίδιου τύπου πλοία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων ναυλομεσιτικών οίκων η προσφορά τονάζ και ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων καταγράφει, περιέργως, τελευταία, ιδιαίτερη δυναμική, παρά το γεγονός ότι οι End Buyers δεν δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση να κινηθούν. Πιο συγκεκριμένα θεωρούν ότι οι τιμές δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα της αγοράς, παρά το γεγονός ότι η ρουπία έχει σταθεροποιηθεί, οι τιμές αλλά και η ζήτηση για σίδηρο είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

 

Η «τράπεζα» του scrap

Σημειώνεται ότι η αξιοποίηση των υψηλών τιμών scrap αποτελεί διέξοδο για τις ναυτιλιακές εταιρίες, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες ρευστότητας που έχουν. Οι πιστωτικοί περιορισμοί που εκ των πραγμάτων, λόγω κρίσης, αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές, αλλά και οι μεσοπρόθεσμες πιέσεις στους ναύλους, λόγω υπερπροσφοράς πλοίων, αλλά και μείωσης της ζήτησης καταναλωτικών προϊόντων στη Δύση, αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ, όπως και πρώτων υλών στην Κίνα, οδηγεί σε πλήρη αξιοποίηση των παλαιών σκαριών.

Το 2011 οι συνολικές scrap έγιναν 25 εκ DWT, ενώ το 2012 εκτιμάται ότι οι διαλύσεις έφτασαν στο επίπεδο ρεκόρ των 30 με 35 εκ DWT, χωρίς ωστόσο να ισοσταθμίζουν την υπερπροσφορά νεότευκτων πλοίων, ειδικά ξηρού φορτίου, όπου για το 2012 το σύνολο του στόλους των dry ships έχει φτάσει τους 70 εκ DWT.

Ακόμα, όμως και η κίνηση της αγοράς scrap δεν μπορεί να ισοσταθμίσει την πιστωτική ασφυξία στην οποία βρίσκονται πολλές ναυτιλιακές, καθώς οι στρόφιγγες χρηματοδότησης έχουν κλείσει αφού τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν τα δικά τους προβλήματα.

 

Τα δάνεια της παγκόσμιας ναυτιλίας

Ο συνολικός δανεισμός της παγκόσμιας ναυτιλίας φθάνει σήμερα τα 475 δισ. δολάρια από το σύνολο των τραπεζών, με βάση τα στοιχεία της Ρetrofin Research. Η δύναμη του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται στα 92.707 πλοία όλων των τύπων. Ο μέσος όρος δανείου για κάθε πλοίο είναι 5,124 εκατ. δολάρια.
Οι 40 κορυφαίες τράπεζες με ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο έχουν δανείσει σήμερα στη ναυτιλία περί τα 422,135 δισ. δολάρια (88,87% του συνόλου των ναυτιλιακών δανείων) έναντι 454,89 δισ. δολαρίων στις αρχές του 2012.
Ανάμεσά τους είναι και τρεις ελληνικές τράπεζες. Στην 35η βρίσκεται η Εμπορική Τράπεζα με δάνεια 2,4 δισ. δολ., στην 37η θέση η Εθνική Τράπεζα με 1,995 δισ. δολ. και στην 40ή θέση η Marfin με 1,5 δισ. δολαρίων.
Στην κορυφή της λίστας, σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα της Petrofin Research είναι η HSH Nordbank με δάνεια ύψους 39 δισ. δολαρίων, στη δεύτερη θέση η DnB με 26 δισ. δολάρια και στην τρίτη η Commerzbank με 25,5 δισ. δολάρια.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:17 - 15 Φεβ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.