ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο BDI στις 935 μονάδες (στην υψηλότερη του τιμή για φέτος)

09:15 - 16 Μαϊ 2013 | Ναυτιλία
Στην ανασκόπηση της 13 Μαρτίου, 2013, η G. Moundreas αναφέρει πως βάσει των ιστορικών στοιχείων, ο BDI από τις αρχές Μαρτίου και για περίπου 5 μήνες τείνει να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις. Φυσικά σε κάθε κανόνα υπάρχει και η εξαίρεση την οποία και βιώνουμε στην παρούσα φάση. Στις 25 Μαρτίου του 2013 ο BDI έφτασε στην υψηλότερη του τιμή για φέτος στις 935 μονάδες, ύστερα από ένα θετικό ανοδικό σερί από τα μέσα Φεβρουαρίου για όλους τους τύπους των πλοίων εκτός από τα Capes. Επιπροσθέτως, με μία γρήγορη ματιά, διαπιστώνεται ότι ο μέσος όρος του BDI μέχρι σήμερα κυμαίνεται περίπου στις 800 μονάδες δηλαδή σε χαμηλότερα επίπεδα από τον μέσο όρο της ίδιας περιόδου του 2012 όπου χονδρικά ο μέσος όρος ήτανε λίγο πάνω από τις 850 μονάδες

Την Παρασκευή 10 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 884 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,382 μονάδες με $ 6,195 την ημέρα, BPI 994 μονάδες στα  $ 7,930 την ημέρα, BSI 866 μονάδες στα $ 9,054 την ημέρα και BHSI 551 μονάδες στα $ 8,124 την ημέρα.

   Αν και ο δείκτης δεν έχει επιδείξει ακόμη ιδιαίτερη δυναμική, η πεποίθηση ότι από τα τέλη του 2013 ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων ξηρού θα βελτιωθεί, συνεχίζει και παραμένει μεταξύ των περισσότερων αναλυτών, ναυλωτών και πλοιοκτητών, βασιζόμενη στο ότι θα υπάρξει σημαντική εκλογίκευση στην αύξηση του τονάζ ενώ ταυτόχρονα τα θεμελιώδη μεγέθη της Παγκόσμιας οικονομίας θα αρχίσουν σιγά – σιγά να βελτιώνονται.              

   Σχετικά με την αύξηση της χωρητικότητας, την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου η αύξηση κυμάνθηκε στο 6,95% σε ετήσια βάση, ποσοστό το οποίο είναι αρκετά ενθαρρυντικό αν αναλογιστούμε ότι από τις αρχές του 2011 η αύξηση της χωρητικότητας ήτανε πάνω από το 16% λόγω του προγενέστερου μεγάλου αριθμού παραγγελιών.  Σύμφωνα με την Jefferies, για το 2013 η ανάπτυξη του εμπορίου χύδην φορτίων θα είναι τουλάχιστον 6% και εκτιμά ότι προς το τέλος του χρόνου η ανάπτυξη του εμπορίου να είναι μεγαλύτερη από την αύξηση της χωρητικότητας δημιουργώντας έτσι θετικές προσδοκίες για τον κλάδο.  Ταυτόχρονα, στην παρούσα φάση και καθώς ο δείκτης εκμετάλλευσης/αξιοποίησης των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου (Capacity Utilization) είναι περίπου στο 85%, ωθεί τις πλοιοκτήτριες εταιρίες να οδηγήσουν προς διάλυση παλαιότερα πλοία τα οποία είναι πιο κοστοβόρα από θέμα κατανάλωσης αλλά και συντήρησης, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο όπου σε αρκετές περιπτώσεις τα έσοδα δεν καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων.    

    Στις τελευταίες ανασκοπήσεις είχαμε αναφερθεί στην αύξηση των εσόδων των Panamax και των Supramax, λόγω της αύξησης των εξαγωγών από την Λατινική Αμερική αλλά και στις καθυστερήσεις στα αντίστοιχα λιμάνια φόρτωσης.  Σύμφωνα με την Castalia Fund Management από το Λονδίνο, το επόμενο τετράμηνο τα έσοδα των Panamax θα μειωθούν πάνω από 35% καθώς οι καθυστερήσεις των πλοίων στα 2 κυριότερα λιμάνια της Βραζιλίας γίνονται όλο και μικρότερες, ελευθερώνονται περισσότερα πλοία στην αγορά τη στιγμή που ο κλάδος των Panamax αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη αύξηση τονάζ συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους πλοίων και η οποιαδήποτε αύξηση φορτίων από την Αργεντινή δεν θα μπορέσει να ανατρέψει την κατάσταση.                   

              

   Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό από θέμα όγκου πωλήσεων κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.   

     

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

  

  

  Στα Panamax, το ‘PENDA  BULKER’ 76.520 DWT (2005 – Tsuneishi Zosen) με χαρτιά πρόσφατα περασμένα (S/S – D/D) αγοράστηκε στα $ 17,5 εκ. και το ‘MEGADONOR’ 73.763 DWT (1997 – Sumitomo H.I) πουλήθηκε σε Κορεάτες στα $ 8.4 εκ.

  

  Στα Handymax, το ‘ANCASHQUEEN’ 46.673 DWT (2002 – Kanasashi) πουλήθηκε στα $ 13,6 εκ. με παράδοση Charter Free μεταξύ Οκτ. – Δεκ. 2013

  Στα Handysize, το ‘CSMANATEE’ 27.129 DWT (2002 – New Century) αγοράστηκε από Τούρκους στα $ 9 εκ.         

Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

 

  Στα MRs, το ‘HSELEKTRA 105.994 DWT (1998 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 9 εκ. με S/S και D/D τον Αύγουστο του 2013.

  Στα Aframax, το ‘SEAEDEN 45.893DWT (2007 – Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Έλληνες πάνω από τα $ 19 εκ.

 

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

  Έντονος συνεχίζει και παραμένει ο ανταγωνισμός για όλους τους τύπους των πλοίων και σε κάποιες περιπτώσεις σε αρκετά υψηλές τιμές, αλλά μερικοί Cash Buyers σιγά – σιγά αρχίζουν και προσαρμόζουν πτωτικά τις προσφορές τους αφού εκτιμούν ότι θα υπάρξει μία γενικότερη διόρθωση λόγω των αναμενόμενων εξελίξεων από τις καταθέσεις των νέων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές αλλά και από την επερχόμενη περίοδο των μουσώνων.  Ενώ αρκετά πλοία οδεύουν προς τα διαλυτήρια χωρίς να έχουν πουληθεί, αυξάνονται οι ψίθυροι για ακυρώσεις και για επαναδιαπραγματεύσεις.   

    Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου κινήθηκαν πτωτικά και η ρουπία έχασε έδαφος σε σχέση με το δολάριο, οι Cash Buyers επέδειξαν έντονη αγοραστική διάθεση και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, βασιζόμενη για άλλη μία φορά στη σπέκουλα, ενώ συνήθως ο Μάιος χαρακτηρίζεται από μειωμένη δραστηριότητα.      

    Το Πακιστάν, λόγω των πρόσφατων Εθνικών εκλογών στις 11 Μαΐου αλλά και την αναμενόμενη ψήφιση του νέου προϋπολογισμού στις 10 Ιουνίου, όπου εκτιμάται ότι ενδεχομένως να υπάρξει μία πρόσθετη φορολόγηση του 5%, είναι σε στάση αναμονής με τους Cash Buyers να περιμένουν την ολοκλήρωση των ανωτέρω εξελίξεων πριν προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση.

     

    Το Μπαγκλαντές συνεχίζει να ταλαιπωρείται από την πολιτική αστάθεια που συνοδεύεται από αιματηρές διαδηλώσεις και απεργίες, ενώ και αυτό αναμένει την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 6 Ιουνίου.  Παρά τις εξελίξεις αυτές όμως αρκετοί Cash Buyers προέβησαν σε αρκετές “As Is” αγορές.  

  

    Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα χρειαστεί αρκετό διάστημα μέχρι η Κίνα να επανέλθει στην αγορά καθώς τα διαλυτήρια της είναι ακόμη γεμάτα από προηγούμενες αγορές αλλά και ότι οι τιμές που θεωρητικά μπορεί να προσφέρει είναι αρκετά χαμηλές λόγω της γενικότερης αποδυνάμωσης της αγοράς σιδήρου στην Κίνα τόσο από θέμα ζήτησης όσο και από θέμα μείωσης των τιμών.  Υπήρξαν και περιπτώσεις όπου ακόμη και Κινέζικα πλοία τα οποία έχουν απαλλαγή φόρων αν διαλυθούν στην Κίνα, τελικά πουλήθηκαν προς διάλυση στο Μπαγκλαντές. 

    Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,102,761 DWT εκ των οποίων περίπου το 60% (664,307 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 25% (269,999) δεξαμενόπλοια και το 15% (168,455) Containers.

 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:

  

 

 Ινδία:  Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 Πακιστάν:  Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 Μπαγκλαντές:  Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

 

  Κίνα:  Από $ 350 - $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

BULK CARRIERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Gear

S/S   D/D

Buyer

Seller- Remarks

  1. US$ mil.

PENDA BULKER

76,520                              2005                   Tsuneishi Zosen

B&W

-

-                           -

Hong Kong

Dry Dock passed recently in China

17,5

MEGA DONOR

73,763               1997                         Sumitomo H.I

Sulzer

-

04/2017           04/2015

Korea

-

8,4

ANCASH QUEEN

46,673                     2002               Kanasashi

Mitsubishi

4x30

-                 -

Undisclosed

Charter free delivery Oct. - Dec. 2013

13,6

CS MANATEE

27,129                             2002                     New Century

B&W

4x30

01/2017            03/2015

Turkish

-

9

 

TANKERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Tanks

S/S   D/D

Buyer

Seller-Remarks

  1. US$ mil.

HS ELEKTRA

105,994                       1998                   Hyundai H.I

B&W

12

09/2013            04/2014

-

Both surveys due August this year

9

SEAEDEN

45,893                       2007                  Shin Kurushima

 

MAN-B&W

14

-                  -

Greek

-

  1. 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή: G. Moyndreas & Co S.A.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.