ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία:BIMCO, η αγορά διατηρεί ακόμη τη δυναμική της…

08:37 - 24 Οκτ 2013 | Ναυτιλία
Ναυτιλία:BIMCO, η αγορά διατηρεί ακόμη τη δυναμική της…
Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,901 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,264 μονάδες με $ 28,868 την ημέρα, BPI2,060 μονάδες στα $ 16,486 την ημέρα, BSI1,213 μονάδες στα $ 12,678 την ημέρα και BHSI634 μονάδες στα $ 8,9901 την ημέρα.

      Ίδιο μοτίβο με την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε ο δείκτης, καθώς συνέχισε την διορθωτική του πορεία η οποία για άλλη μία φορά οφείλεται την πτώση των ναύλων των Capes ενώ όλοι οι επιμέρους δείκτες παρουσίασαν οριακή άνοδο.  Η πτώση του δείκτη από τις 2,146 μονάδες στις 8 Οκτωβρίου στα σημερινά επίπεδα των 1,901 μονάδων δηλαδή μείωση 245 μονάδων δεν συνιστά αρνητικές εξελίξεις στην ναυλαγορά, αλλά να επισημάνουμε πως το επόμενο ψυχολογικό όριο των 1,800 μονάδων δεν απέχει και μακριά.                                          

   Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BIMCO για την βραχυπρόθεσμη πορεία της αγοράς, η αγορά διατηρεί ακόμη τη δυναμική της καθώς η ζήτηση (Demand) δείχνει να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις.  Στην ανάλυση, αναφέρεται πως τα υψηλά επίπεδα των ναύλων για τα Capes, είναι “Fragile” αλλά προβλέπει οι ναύλοι τους να κυμανθούν μεταξύ των $ 20,000 - $ 35,000 την ημέρα.  Αντίστοιχα για τα Panamax προβλέπει τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 8,500 – $ 15,000, τα Supramax από $ 9,500 - $ 13,500 ενώ για τα Handysizeαναφέρει ότι θα είναι ο κλάδος με την χαμηλότερη μεταβλητότητα και ο μέσος όρος θα κυμανθεί από $ 7,500 - $ 9,500 την ημέρα.  Σε δήλωση του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, PeterSand, επισήμανε ότι είναι αισιόδοξος για την πορεία της αγοράς το τελευταίο τρίμηνο του 2013 καθώς η ζήτηση αναμένεται να είναι θετική.  Συνεχίζοντας τόνισε ότι ενδεχομένως τα επίπεδα των ναύλων να μην έχουν την ίδια αύξηση με αυτή που παρουσίασαν οι ναύλοι των Capes το τελευταίο διάστημα αλλά είναι σίγουρος ότι το τελευταίο τρίμηνο θα κλείσει με τον υψηλότερο μέσο όρο από όλα τα τρίμηνα του χρόνου, αναφερόμενος σε όλους τους τύπους των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.  Αναφορικά με την μείωση ταχύτητας των πλοίων (SlowSteaming) συμφωνεί με την δήλωση της SSY που επισημάναμε την προηγούμενη εβδομάδα ότι με την βελτίωση των ναύλων οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να αυξήσουν την ταχύτητα των πλοίων ώστε να «εξυπηρετήσουν» την αυξημένη ζήτηση.

                                                                                                                                                

   Στον τομέα των παραγγελιών, ο KimHyun, αναλυτής της ShinhanInvestment στην Κορέα, αναμένει το 2014 να είναι η ιδανική χρονιά για την τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων πλοίων.  Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η βελτίωση των εσόδων των πλοίων θα ανοίξει την όρεξη για νέες παραγγελίες γεγονός που θα οδηγήσει όχι μόνο τις τιμές των νεότευκτων αλλά και των μεταχειρισμένων πλοίων σε άνοδο και γι’ αυτό το λόγο θεωρεί ότι το 2014 θα είναι η ιδανική χρονιά για εταιρίες να προβούν σε νέες παραγγελίες.                                      

   Στον τραπεζικό ναυτιλιακό κλάδο, η HSHNordbankAG, η μεγαλύτερη τράπεζα παγκοσμίως στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση ανακοίνωσε ότι πρόκειται να διαθέσει προς διάλυση πλοία πελατών της που δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους αν δεν καταφέρει να βρει αγοραστές για αυτά τα πλοία στη δευτερογενή αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων.  Η διαδικασία αυτή είναι ο απόηχος της ναυτιλιακής κρίσης των τελευταίων ετών όπου οδήγησε εταιρίες στο να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις και παράλληλα ώθησε τις τράπεζες στο να μειώσουν την έκθεση τους σε δάνεια που δεν μπορούν να αποπληρωθούν (NPLs) ώστε να βελτιώσουν τον ισολογισμό τους.  Η συνολική έκθεση της τράπεζα σε δάνεια ανέρχεται στα € 25 δισ. εκ των οποίων τα € 9 δισ. είναι σε διαδικασία restructuring και τα οποία αντιπροσωπεύουν έναν αριθμό 1,100 πλοίων.  Από τα 1,110 αυτά πλοία που εξετάζεται το restructuring των δανείων, το 15% η περίπου 165 πλοία δεν εμπίπτει στην κατηγορία αυτή και αναγκαστικά θα βγουν από την τράπεζα προς πώληση η ακόμη και διάλυση.                             

  

                      

   Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.    

     

     Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

      

  Στα Panamax, το ‘SEAOFHARMONY’ 76.397 DWT (2003 – Tsuneishi Zosen) και το ‘SEAOFGRACIA’ 76.015 DWT (2001 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκαν από την Hermes Marine, enbloc στα 

$ 31,4 εκ., το ‘SUNNYPRIDE’ 74.078 DWT (2000 – Imabari) πουλήθηκε στην Bulkseas Marine στα

χαμηλά $ 7 εκ. και το ‘PREMNITZ’ 72.837 DWT (1994 – Samsung H.I) πουλήθηκε στα χαμηλά $ 7 εκ.

 

  Στα Supramax, το ‘ORIENTALTRADER’ 57.000 DWT (2012 – Yangzou Guoyu) και το ‘GUOYU 51’ 57.000 DWT (2011 - Yangzou Guoyu) αγοράστηκαν enbloc από Έλληνες στα $ 41εκ.  . 

Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:

  

  Στα LR1, το ‘LRREGULUS’ 69.999 DWT (2004 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 7,5 εκ.

   Στα Chemicals, το ‘NOSI’ και το ‘NENAK’  6.479 DWT (2009 – Desan Deniz) πουλήθηκαν enbloc σε τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί.     

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

 

   Η σπέκουλα των CashBuyers των προηγούμενων εβδομάδων και ιδιαίτερα από την Ινδία όπου οι προσφερόμενες τιμές ήτανε ουσιαστικά υψηλότερες από αυτές της πραγματικής αγοράς ή τουλάχιστον από αυτές που ήτανε διατεθειμένοι να δεχθούν οι EndBuyers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, αναγκάζοντας έτσι τους τελευταίους να υποκύψουν, καθώς παράλληλα η προσφορά τονάζ παρουσίασε μείωση, και να  αγοράσουν πλοία σε αρκετά υψηλές τιμές.  Αν η οικονομία της Ινδίας παραμείνει σταθερή και δεδομένου ότι η αύξηση των ναύλων μειώνει τον αριθμό των πλοίων προς διάλυση ενδεχομένως το μοτίβο αυτό να συνεχιστεί και τις επόμενες εβδομάδες.                 

   Στην Ινδία, όπωςόλα δείχνουν οι έντονες νομισματικές διακυμάνσεις που αντιμετώπισε το 3ο τρίμηνο αποτελούν πια παρελθόν αφού την τελευταία εβδομάδα η ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο έπεσε ακόμη και κάτω από τις 61 ρουπίες ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν περεταίρω άνοδο.  Το θετικό αυτό κλίμα σε συνδυασμό με την μείωση των πλοίων προς διάλυση έδωσε το πάνω χέρι στους CashBuyers και παρά το γεγονός ότι κάποια πλοία τα είχαν αγοράσει σε υψηλές τιμές, δεν ανησυχούν ιδιαίτερα καθώς είναι πεπεισμένοι ότι η αγορά θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά.                               

   Το Πακιστάν, απείχε από την αγορά λόγω των αργιών του Eid και όλοι περιμένουν με ενδιαφέρον να δούνε αν μετά το πέρας των αργιών θα επιστρέψει στην αγορά σαν κύριος ανταγωνιστής της Ινδίας, αφού και πριν τις αργίες δεν είχε παρουσιάσει ιδιαίτερη δυναμική λόγω των προβλημάτων της νομισματικής αστάθειας και των πτωτικών τιμών του σιδήρου.          

  Το Μπαγκλαντές, παρουσίασε και αυτό την ίδια εικόνα με το Πακιστάν αφού και αυτό βρισκότανε σε περίοδο αργιών λόγω του Eid, αλλά έχει αρχίσει και δείχνει διάθεση επιστροφής, ιδιαίτερα μετά την νομισματική σταθεροποίηση αλλά και την πτώση της ζήτησης και των τιμών από την Κίνα.                

   Η Κίνα δεν έχει καταφέρει να μπει ακόμη στην αγορά μετά από την εβδομαδιαία αποχή λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων και αργιώνπριν 2 εβδομάδες σε σημείο που μικρότερα πλοία να οδηγούνται προς διάλυση σε τοπικά διαλυτήρια στην Ινδονησία η το Βιετνάμ.  Με την μείωση των πλοίων προς διάλυση λόγω της αύξησης των ναύλων αλλά και την αύξηση των κατασκευαστικών έργων που λογικά θα οδηγήσουν προς τα πάνω τις τιμές του σιδήρου υπάρχει περίπτωση να δούμε την Κίνα να μπαίνει πάλι στο παιχνίδι ακόμη και πριν το τέλος του χρόνου.         

                                                                                                                            

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 629,864 DWTεκ των οποίων περίπου το 27% (171,189 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 54% (337,829 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 19% (120,846

DWT) Containers

 

 Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

 

 

  Ινδία:  Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

  Πακιστάν:  Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

 

  Κίνα:  Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

 

 

BULK CARRIERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Gear

S/S   D/D

Buyer

Seller- Remarks

  1. US$ mil.

SEA OF HARMONY

76,397                       2003                                  Tsuneishi Zosen

B&W

-

04/2016                                   04/2016

Hermes Marine

-

31,4

SEA OF GRACIA

76,015                                              2001                               Tsuneishi Zosen

B&W

-

-                                   10/2013                                  

-

SUNNY PRIDE

74,078                                                        2000                                             Imabari

B&W

 

08/2013                         09/2012

  1. Marine

-

12,91

PREMNITZ

72,837                                          1994                    Samsunh H.I

MAN-B&W

-

11/2014                        04/2014

-

German

  1. 7

ORIENTAL TRADER

57,000                                  2012                      Yangzou Guoyu

Wartsila

4x30

-                               -

Greek

-

  1. 41

GUOYU 51

57,000                                  2011                     Yangzou Guoyu

-                               -

-

 

 

TANKERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Tanks

S/S   D/D

Buyer

Seller-Remarks

  1. US$ mil.

LR REGULUS

69,999                                  2004                                          Daewoo

MAN-B&W

12

06/2014                          -

Greek

-

21

NOSI

6,479                         2009                               Desan Deniz

MaK

10

 

Angolan

Class II

Undisclosed

NENA K

MaK

10

 

Class II / III

Πηγη:G. Moundreas & Co S.A.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.