ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Petrofin: "Ανοίγει ο ορίζοντας το 2014 στη ναυτιλία", εκτιμούν οι μεγάλες τράπεζες

01:01 - 16 Νοε 2013 | Ναυτιλία
Petrofin: "Ανοίγει ο ορίζοντας το 2014 στη ναυτιλία", εκτιμούν οι μεγάλες τράπεζες
Καλούς οιωνούς για τη ναυτιλία βλέπουν το 2014, οι 20 κορυφαίοι τραπεζίτες της ναυτιλίας, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin. Τα τραπεζικά στελέχη αυτά διαχειρίζονται 200 δισ. δολάρια σε δάνεια προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, δηλαδή, το 50% του συνολικού δανεισμού της παγκόσμιας ναυτιλίας, που ανέρχεται στα 400,89 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σημειώνεται ότι το Νοέμβριο του 2013 οι 40 κορυφαίες τράπεζες είχαν ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο ύψους 400,8 δις, έναντι 422,13 το 2012, 461,19 δισ. το 2011 και 466,7 δισ. το 2010. .

 

Η Petrofin Research, στο πλαίσιο της τακτικής ετήσιας έρευνάς της υπέβαλε τον Οκτώβριο-Νοέμβριο 15 ερωτήσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και το μέλλον της. Από τα πορίσματα προκύπτει ότι το 55% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου θα ανέβει το 2014, το 45% ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Άρα, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, κανένας από τους ερωτηθέντες δεν αναμένει επιδείνωση της αγοράς για τα φορτηγά πλοία.

 

Μάλιστα, η Petrofin παρατηρεί αύξηση της εμπιστοσύνης στην αγορά παρά την συρρίκνωση των δανείων.

 

Ειδικότερα, η έρευνα καταγράφει σαφή αλλαγή της νοοτροπίας από εκείνη που επικρατούσε τα τελευταία δυο χρόνια, όταν σχεδόν όλες οι τράπεζες ήταν απαισιόδοξες για το μέλλον. Επίσης το 75% αναμένει ότι οι αξίες των πλοίων από δεύτερο χέρι θα αυξηθούν το 2014, το 20%, ότι θα παραμείνει ίδια και το 5% ότι θα μειωθούν.

 

Κανείς από τους ερωτηθέντες δεν προβλέπει επιδείνωση των συνθηκών στον κλάδο, ενώ το 35% εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η αγορά θα ανακάμψει τον επόμενο χρόνο. Θετική είναι η εικόνα και για τα εμπορευματοκιβώτια.

πλοίο1

Για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων το 65% απάντησε ότι τα ναύλα θα παραμείνουν το 2014 στα ίδια επίπεδα με το 2013 και το 35% ότι θα είναι υψηλότερα. Κανείς, πάλι, δεν περιμένει πτώση της αγοράς.

 

Μικτή εικόνα υπάρχει για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το 45% πιστεύει ότι η αγορά θα βελτιωθεί, το 45% ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και 10% ότι θα είναι χαμηλότερη το 2014 σε σχέση με το 2013.

 

Στην ερώτηση για το πότε η προσφορά θα είναι ευθέως ανάλογη με τη ζήτηση στο ξηρό φορτίο το 5% είπε το 2014, το 55% το 2015, το 20% το 2016 και το 2017 και πέρα το 20% των ερωτηθέντων.

 

Ανάμικτες ήταν οι απαντήσεις για τον ρυθμό ανάπτυξης της Κίνας. Το 60% πιστεύει ότι θα παραμείνει στο 7,5%, το 10% των ερωτηθέντων ότι θα αυξηθεί στο 8%, και το 30% των ερωτηθέντων ότι θα μειωθεί στο 6%.

 

Όσο αφορά για τον ρυθμό ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, το 80% των τραπεζιτών πιστεύει ότι θα κυμανθεί μεταξύ 3-4% και το 20% ότι θα κυμανθεί κάτω από το 2%.

Χρηματοδότηση

Η χρηματοδότηση της ναυτιλίας από το ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα αυξάνει χρόνο με τον χρόνο και θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο μεταξύ 2014-2017. Το 35% πιστεύει ότι η μεγαλύτερη ανάπτυξη θα γίνει το 2016, το 30% των ερωτηθέντων το 2015, το 20% των ερωτηθέντων το 2017 και το 15% το 2014.

 

Όσο αφορά για τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση γα το 2014, για πρώτη χρονιά το 50% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα δείξει σταθερότητα.

 

Αναλυτικά ότι θα υπάρξει αύξηση μεγαλύτερη του 10% πιστεύει το 15% των τραπεζιτών, αύξηση έως 10% το 5% των ερωτηθέντων, στα ίδια επίπεδα το 50%, και μείωση έως 10% το 30% των ερωτηθέντων .

 

Όσο αφορά τις τράπεζες που εκπροσωπούν το 50% προβλέπει μείωση της χρηματοδότησης προς τη ναυτιλίας έως 10%, το 20% αύξηση έως 10%, το 15% των ερωτηθέντων αύξηση πάνω από 10%.

 

Αναφορικά με τα δανειακά spreads, το 55% των τραπεζιτών πιστεύουν ότι τα μείνουν ίδια, το 35% ότι θα μειωθούν και το 10% ότι θα αυξηθούν.

 

Ο αριθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα σύμφωνα με το 55%, θα αυξηθεί σύμφωνα με το 35%, θα μειωθεί σύμφωνα με το 5% και θα αυξηθεί χαρακτηριστικά σύμφωνα με το 5%.

pwc

Οι τραπεζίτες εκτιμούν σε ποσοστό 60% ότι στα επόμενα 3-5 χρόνια οι τράπεζες της Άπω Ανατολής θα έχουν μία μέση ανάπτυξη και το 40% των ερωτηθέντων ότι η ανάπτυξή τους θα είναι μικρή.

 

Η χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας από μη τραπεζικούς πόρους όπως χρηματιστήριο, ιδιωτικές τοποθετήσεις κλπ, θα διαδραματίσει τα επόμενα 2-3 χρόνια υψηλότερης σημασίας ρόλο σύμφωνα με το 75% των ερωτηθέντων ενώ το 25% απάντησε ότι θα έχουν την ίδια συμβολή.

 

Όσο αφορά για το πόσο θα διαρκέσει η κρίση στην ναυτιλία το 40% απάντησε για έναν χρόνο, το 35% για δύο χρόνια, το 20% για τρία χρόνια και το 5% για τέσσερα χρόνια.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.