ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Li Xinchuang: στα $ 80 τον τόννο η τιμή του Iron Ore παρά την οποιαδήποτε εικαζόμενη μείωση παραγωγής σιδήρου από την Κίνα

08:33 - 25 Σεπ 2014 | Ναυτιλία
Το φλέγον θέμα της επιβράδυνσης στην Κίνα, και το κατά πόσο θα επηρεάσει την παραγωγή σιδήρου και κατά συνέπεια την ζήτηση για Iron Ore παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία του δείκτη και ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του China Iron and Steel Association, Li Xinchuang, η τιμή του Iron Ore μακροπρόθεσμα θα κυμανθεί περίπου στα $ 80 τον τόννο παρά την οποιαδήποτε εικαζόμενη μείωση παραγωγής σιδήρου από την Κίνα, λόγω της αύξησης παραγωγής από Βραζιλία και Αυστραλία. Παράλληλα εκτιμά πως η παραγωγή σιδήρου στην Κίνα για τα επόμενα 10 χρόνια θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα, περί των 800 εκατομμυρίων τόννων τον χρόνο και η μόνη περίπτωση η παραγωγή να υπερβεί τους 900 εκατομμύρια τόνους θα είναι αν η τιμή του Iron Ore πέσει στα $ 70 τον τόνο. Αυτό φυσικά σημαίνει και αύξηση των εισαγωγών σε Iron Ore από την Κίνα. Η Κίνα που αγοράζει τα 2/3 της παγκόσμιας παραγωγής Iron Ore, τον Αύγουστο εισήγαγε 74,9 εκατομμύρια τόννους, μείωση 9,3% από τον Ιούλιο αλλά 8,5% αύξηση από τον Αύγουστο του 2013. Συνεχίζοντας ο Li, επισήμανε πως ενδεχομένως οι συνολικές εισαγωγές Iron Ore φέτος να φτάσουν τους 900 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή αύξηση 10% από το 2013.

bulk-carriers

Την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,075 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 2,112 μονάδες με $ 14,357  την ημέρα, BPIστις 814 μονάδες στα  $ 6,527 την ημέρα, BSIστις 1,029 μονάδες στα $ 10,764  τηνημέρα και BHSI στις 498 μονάδες, στα $ 7,320 την ημέρα.  

  Αρκετά ισχυρό αποδεικνύεται το σημείο αντίστασης των 1,200 μονάδων, καθώς μόλις ο δείκτης πλησίασε προς αυτό το όριο – 1,197 μονάδες στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου – άρχισε την διορθωτική του κίνηση.  Δεδομένων των επερχόμενων αργιών στην Κίνα από την 1η Οκτωβρίου, όπου συνήθως η αγορά ατονεί, δεν αναμένουμε σημαντικές εξελίξεις στην πορεία του δείκτη αλλά δεν θα μας εκπλήξει αν μέχρι τότε συσωρεύσει δυναμική και ξαναπλησιάσει στα όρια αντίστασης των 1,200 μονάδων.                                                            

  Όσο αφορά την Ινδονησία συνεχίζει και επιβεβαιώνεται η άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών,  καθώς δόθηκε άδεια στην NewmontMiningCorp. τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία της Ινδονησίας σε παραγωγή Copper, να εξάγει φορτία και σύμφωνα με τον αρμόδιο κρατικό οργανισμό ορυχείων της χώρας εκτιμάται ότι από σήμερα και μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρεία θα εξάγει 200 εκατομμύρια τόνους Copper.                                              

  Εξελίξεις όμως έχουμε και από το μέτωπο της Ινδίας, όπου σε μία προσπάθεια τόνωσης της εγχώριας παραγωγής βιομηχανίας σιδήρου πάρθηκε η απόφαση να επιβληθούν φόροι στα εισαγόμενα προϊόντα σιδήρου και ιδιαίτερα σε αυτά που εισάγονται από την Κίνα καθώς εκτός ότι οι Κινεζικές εξαγωγές αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι των εισαγωγών της Ινδίας, η ποιότητα των προϊόντων σιδήρου είναι κατώτερη των ποιοτικών προδιαγραφών που ορίζει η νομοθεσία.  Να υπενθυμίσουμε πως και άλλες Ασιατικές χώρες, έχουν λάβει αντίστοιχα μέτρα «κατά» της Κίνας με τους ίδιους ισχυρισμούς για την κατώτερη ποιότητα των προϊόντων σιδήρου, ενώ η Ινδία παράλληλα εισάγει αντίστοιχα προϊόντα από την Ιαπωνία, την Νότιο Κορέα και την Ουκρανία.                                      

                                  

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

     

    Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

  

  Στα Panamax, το ‘CASTILLODESANPEDRO’ 73.205 DWT (1994 – Samsung H.I) με SS/DD due, πουλήθηκε γύρω στα $ 5,7 εκ.     

 

  Στα Handymaxκαι Handysize, το ‘FREEJUPITER’ 47.777 DWT (2002 – Nantong Cosco) πουλήθηκε περίπου στα $ 12,3 εκ., το ‘KWELA’ 32.556 DWT (2002 – Kanda S.B) πουλήθηκε περίπου

στα $ 10,9 εκ και το ‘CARIBBEANFRONTIER’ 28.186 DWT (2002 – Minami Nippon) πουλήθηκε

κάτω από τα  $ 10 εκ. 

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.

 

  Στα VLCC, το ‘BWNYSA’ 299.543 DWT (2000 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 30 εκ.

    

  Στα Chemicals, το ‘SOUTHERN ATLAS’ 8.905 DWT (2006 – Shitanoe Zosen), IMO II/III,  πουλήθηκε στα $ 12 εκ.

 

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

  Αγορά 2 ταχυτήτων μπορεί να χαρακτηριστεί η αγορά των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα, καθώς από τη μία πλευρά είναι οι ιδιαίτερα επιθετικοί CashBuyers που βασιζόμενοι αποκλειστικά στην σπέκουλα προσφέρουν τιμές οι οποίες ουσιαστικά δεν αντικατοπτρίζουν την σημερινή πραγματικότητα και από την άλλη είναι οι EndBuyers οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν σε αυτά τα επίπεδα ιδιαίτερα για πλοία τα οποία είναι να παραδοθούν άμεσα.  Το συμπέρασμα από όλη αυτή την κατάσταση είναι πως οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και σαν προτεραιότητα θα πρέπει να έχουν το κατά πόσο φερέγγυος και γνωστός είναι ο αγοραστής παρά το ύψος της προσφερόμενης τιμής.                                                         

 

  Στην Ινδία, οι τιμές των CashBuyers, σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζουν με αυτές των EndBuyers, όπως για παράδειγμα αυτή του Container ALTAVIA’ 30,743 DWT, το οποίο αγοράστηκε από CashBuyer στην τιμή των $ 535 LDT (10,488 LDT).  Το επίφοβο είναι ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της Ινδίας συνεχίζουν και παρουσιάζουν μεταβλητότητα καθώς η ρουπία κυμαίνεται γύρω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο, ενώ οι τιμές του σιδήρου αυξομειώνονται κατά $ 5 - $10 τον τόνο κάθε εβδομάδα.  Η μόνη ελπίδα για κάποια πώληση να ολοκληρωθεί είναι ότι λόγω των επερχόμενων αργιών του Diwali, ενδεχομένως κάποιος EndBuyers να θέλει να χτίσει απόθεμα πριν τις αργίες.

    

  Στο Μπαγκλαντές, η ζήτηση και οι τιμές σιγά-σιγά δείχνουν να επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα να γίνουν μερικά κλεισίματα αλλά τα διαλυτήρια ακόμη αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να «προωθήσουν» τα αποθέματα που έχτισαν από αγορές του παρελθόντος, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και των πλημμυρών που έχει σαν αποτέλεσμα την παύση των κατασκευαστικών έργων και την μείωση για ζήτηση σιδήρου από διαλύσεις πλοίων.                    

 

  Το Πακιστάν, ύστερα από ένα μήνα δραστηριοποίησης, ιδιαίτερα σε δεξαμενόπλοια, αρχίζει και κατεβάζει ταχύτητα, και όσοι EndBuyers συνεχίζουν και εκδηλώνουν ενδιαφέρον, το κάνουν σε χαμηλότερες τιμές από αυτές των CashBuyers, ενώ παράλληλα η προσφορά των δεξαμενόπλοιων την τελευταία εβδομάδα ήτανε φθίνουσα.                       

  Στη Κίνα, το γνωστό έργο των επιδοτήσεων συνεχίζει και παίζει με την διαφορά των τιμών συγκριτικά με την Ινδία να έχει φτάσει στα $ 200 τον τόνο, ενώ η Ινδονησία το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες να συνεχίζουν να έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 692,086 DWT, εκ των οποίων περίπου το 90% (692,086 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (45,071 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (30,743 DWT)Containersκαι Ro-Ro. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

   Ινδία:  Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

  Πακιστάν:  Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

  Μπαγκλαντές:  Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

 

 Κίνα:  Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. 

 

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

BULK CARRIERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Gear

S/S   D/D

Buyer

Seller- Remarks

  1. US$ mil.

CASTILLO DE SAN PEDRO

73,205                 1994                   Samsung H.I

B&W

-

Due

-

Elcano

  1. 5,7

FREE JUPITER

47,777                2002              Nantong Cosco KHI

B&W

4x30

-                        -

Norwegian

Freeseas

  1. 12,3

KWELA

32,556                2002                          Kanda S.B

Mitsubishi

4x30,5

-                        -

ACT Infraport

Japanese

  1. 10,9

CARIBBEAN FRONTIER

28,186                  2002                     Minami Nippon

Mitsubishi

4x30

-                        -

-

Japanese

  1. 10

TANKERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Tanks

S/S   D/D

Buyer

Seller-Remarks

  1. US$ mil.

BW NYSA

299,543                         2000                        Daewoo

MAN-B&W

15

01/2015                  01/2015

Greek

BW Maritime

30

SOUTHERN ATLAS

8,905                           2006                           Shitanoe Zosen

MAN-B&W

16

 

Japanese

IMO II/III

12

Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.