ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η HSBC βλέπει τροχιά ανάκαμψης του παγκόσμιου εμπορίου το 2016

14:38 - 22 Οκτ 2014 | Ναυτιλία
Πρόσφατα ο WTO, υποβάθμισε την εκτίμηση του για το Παγκόσμιο εμπόριο αγαθών στο 3.1% για το 2014, από την εκτίμηση του 4.6% τον Απρίλιο, ενώ για το 2015 τοποθετεί την ανάπτυξη στο 4% αντί του 5.3%, με αιτιολογία την «ασθενή» ανάπτυξη της Παγκόσμιας ανάπτυξης και την ουδέτερη πορεία των εισαγωγών παγκοσμίως το 1ο εξάμηνο του έτους, ιδιαίτερα σε πρώτες ύλες, που εισάγονται κυρίως από τις βασικές εξαγωγικές περιοχές όπως η Νότια και Κεντρική Αμερική, τις γεωπολιτικές συρράξεις αλλά και την επιδημία του ιού Έμπολα. Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι προβλέψεις του WTO χαρακτηρίζονται από μία δυναμική και πολλές φορές στο παρελθόν ο Οργανισμός αναθεωρεί τις εκτιμήσεις του όχι μόνο καθοδικά αλλά και ανοδικά.

bulk-carriers

Αντίθετα, η HSBC, από την άλλη στην έκθεση της “Trade Forecast, εκτιμά πως το Παγκόσμιο Εμπόριο μετά από μία περίοδο στασιμότητας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το 2016 θα επανέλθει σε τροχιά ανάκαμψης ενώ σε μία πιο μακροπρόθεσμη εκτίμηση προβλέπει πως το 2030 το Παγκόσμιο Εμπόριο θα τριπλασιαστεί.  Συγκεκριμένα αναφέρει πως ύστερα από 2 χρόνια «νωθρής» ανάπτυξης, το 2012 και το 2013, το Παγκόσμιο Εμπόριο θα ξαναβρεί την ορμή του τα επόμενα χρόνιαΕκτιμά ότι η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου σε αξία θα κυμανθεί από το 2,5% το 2013 στο 8% το 2016, με αυτή την τάση να συνεχίζεται και μεσοπρόθεσμα.  Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εστίαση της HSBC στις αναδυόμενες αγορές με θετικά σχόλια για την ανάπτυξη τους αλλά και στην Κίνα και Ινδία.  Για την Κίνα, εκτιμά πως μέχρι το 2030 αναμένεται να πενταπλασιάσει τις εξαγωγές της καθώς ενισχύει τους εμπορικούς της δεσμούς με τις αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια ΑφρικήΑυτή τη στιγμή η Κίνα εξάγει 1,4 φορές τα αγαθά της Γερμανίας και των ΗΠΑ σε αξία και αναμένεται να διευρύνει τη διαφορά, εξάγοντας 3 φορές περισσότερα από τις ΗΠΑ μέχρι το 2030.  Για την Ινδία, εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο εξαγωγέα παγκοσμίως μεταξύ του 2014 και του 2030, έχοντας τη δυνατότητα να κατακτήσει την 5η θέση στην παγκόσμια κατάταξη των εξαγωγέων από τη 14η που βρίσκεται σήμερα.                                                                       

  Να επισημάνουμε πως η συγκεκριμένη έκθεση της HSBC κάνει λόγο για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου, στην οποία έκθεση περιλαμβάνει το σύνολο των εμπορευμάτων και αγαθών και δεν εστιάζει συγκεκριμένα σε εμπορεύματα χύδην φορτίου 

   Την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 944 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 1,362 μονάδες με $ 9,516 την ημέρα, BPIστις 966 μονάδες στα  $ 7,735 την ημέρα, BSIστις 923 μονάδες στα $ 9,651  την ημέρα και BHSIστις 501 μονάδες, στα $ 7,320 την ημέρα.  

 

   Το θετικό στοιχείο στην συμπεριφορά του δείκτη την προηγούμενη εβδομάδα και που ελπίζουμε να μην είναι προσωρινό, είναι ότι σταμάτησε την πτωτική του πορεία ύστερα από ένα διάστημα 26 συνεχόμενων ημερών.  Πιο συγκεκριμένα, στις 10 Σεπτεμβρίου ο δείκτης έκλεισε στις 1,197 μονάδες και από εκείνη την ημέρα ξεκίνησε το πτωτικό σερί των 26 ημερών σπάζοντας και το όριο των 1,000 μονάδων  για να κλείσει στις 16 Οκτωβρίου στις 930 μονάδες όπου και σταμάτησε την πτωτική του πορεία.        

             

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

     

    Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

  

Στα Panamax, το ‘PIRO’ 73.735 DWT (1997 – Sumitomo) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ και το ‘PLEIADES’ 68.962 DWT (1997 – Imabari) αγοράστηκε από την Arion Shipping, πάνω από τα $ 8 εκ.

Στα Supramax, το ‘SININ’ 52.466 DWT (2005 – Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό, ύστερα από 8 μήνες που παρέμεινε κατασχεμένο, στα $ 13,7 εκ. περίπου.    

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.

 

  Στα Aframax, το ‘ACISBRAVE’ 105.672 DWT (2003 – Sumitomo) και το ‘ACSBRIGHT’ 104.075 DWT (2003 – Sumitomo) πουλήθηκαν στην Ridgebury πάνω από τα $ 23 εκ., το κάθε ένα, και

το ‘NORTHERNPEARL’ 105.535 DWT (1995 – Sumitomo) πουλήθηκε περίπου στα $ 12 εκ.       

 

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

  Τα πρώτα αποτελέσματα της σπέκουλας των προηγούμενων εβδομάδων από την πλευρά των CashBuyers είναι αρνητικά, καθώς λόγω των φθηνών εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα, οι EndBuyers δεν μπαίνουν καν στον κόπο να προσφέρουν σε τόσο υψηλές τιμές και φυσικά το αποτέλεσμα είναι το πρόβλημα να μεταφέρεται στους πλοιοκτήτες οι οποίοι σιγά – σιγά έρχονται αντιμέτωποι με τη λογική των επαναδιαπραγματεύσεων η ακόμα και των ακυρώσεων.  Οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα επίσης έχουν αρνητικό αποτέλεσμα και στα αποθέματα των EndBuyers τα οποία έχουν «κτίσει» από προηγούμενες αγορές σε υψηλές τιμές, με αποτέλεσμα οι τιμές του σιδήρου που ζητάνε για να πουλήσουν να είναι υψηλότερες και άρα απαγορευτικές συγκριτικά με αυτές των εισαγωγών από Κίνα.  Αναμένουμε να δούμε αν οι κυβερνήσεις θα προχωρήσουν στην επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα, σε μία προσπάθεια τόνωσης των εγχώριων αγορών τους.        

 

  Η Ινδία, συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με τα γνωστά προβλήματα της νομισματικής ισοτιμίας, με την ρουπία να έχει χάσει έδαφος και να βρίσκεται για αρκετές ημέρες πάνω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και έχουν πτωτική πορεία και είναι θέμα ημερών να τις δούμε να διορθώνουν έως και $ 20 τον τόνο από τα υψηλά που είχαν φτάσει πριν 2 - 3 μήνες περίπου.     

  Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής,  τις τελευταίες εβδομάδες ήτανε ο ηγέτης στην αγορά και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, αλλά και εδώ η αγορά αρχίζει και γίνεται επιφυλακτική λόγω των εξελίξεων και στις υπόλοιπες αγορές, οι οποίες αν συνεχιστούν για λίγο ακόμη, σίγουρα δεν θα το αφήσουν ανεπηρέαστο καθώς ήδη την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές του σιδήρου άρχισαν να παρουσιάζουν μία μικρή μεταβλητότητα.                            

  Το Πακιστάν, το οποίο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας, παρακολουθεί και αυτό τις εξελίξεις και ενδεχομένως λόγω των αργιών του Diwali στην Ινδία να δούμε μια πιο έντονη κινητικότητα τις επόμενες ημέρες αν και το άκουσμα κάποιων επαναδιαπραγματεύσεων πρόσφατα και μάλιστα από γνωστούς CashBuyers να λειτουργήσει αποτρεπτικά στους πλοιοκτήτες.                        

  Στην Κίνα, η επανάληψη του έργου με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες, καλά κρατεί, με αποτέλεσμα ακόμη και πλοία μικρότερου τονάζ να προτιμούν τις υπόλοιπες αγορές.      

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 941,890 DWT, εκ των οποίων το 48% (451,904 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 52% ( 489,285 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containersκαι Ro-Ro. 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

   Ινδία:  Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 Πακιστάν:  Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 Μπαγκλαντές:  Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

 

 Κίνα:  Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

GM1

GM2

G. MOUNDREAS & Co S.A.

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.