ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Blue Star: Ενισχυμένα κατά 16,5% τα καθαρά κέρδη στο 9μηνο

11:15 - 21 Νοε 2006 | Ναυτιλία
Αύξηση κατά 16,5% παρουσίασαν τα καθαρά κέρδη της Blue Star Ναυτιλιακή, για το 9μηνο του 2006, διαμορφούμενα στα 22,41 εκατ. ευρώ, ή 0,21 ευρώ ανά μετοχή, από 19,24 εκατ. ευρώ, ή 0,18 ευρώ ανά μετοχή, για το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 4,6% και ανήλθε στα 113,28 εκατ. ευρώ έναντι 108,28 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2005, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 5,4% διαμορφούμενα στα 36,25 εκατ. ευρώ από 34,40 εκατ. ευρώ.

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας κατά 20,4% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο ανά δρομολόγιο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (EBITDA) αυξήθηκε σημαντικά παρά την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 28,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρόλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια και ανήλθαν σε ευρώ 25,5 εκατ. έναντι 19,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2005. Στη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) συνετέλεσαν:

- η σημαντική αύξηση των εσόδων,

- η δρομολόγηση των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευση τους καθ όλη τη διάρκεια τους έτους,

- η μείωση των υπολοίπων λειτουργικών δαπανών των πλοίων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο,

- η μικρή μείωση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005.

Στη σημαντική βελτίωση των Κερδών μετά από φόρους συνέβαλαν, πέραν των ανωτέρω, η διατήρηση των χρηματοοικονομικών εξόδων, μετά την επιτυχή αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων τον Ιούνιο του 2005, στα ίδια περίπου επίπεδα με το εννεάμηνο του 2005, παρά την αύξηση των επιτοκίων, καθώς και το κέρδος ύψους 1,3 εκατ. ευρώ περίπου από την πώληση των πλοίων Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος.

Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμιακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατήρησε υψηλά ταμιακά διαθέσιμα παρά το γεγονός ότι προέβη στην απόκτηση του πλοίου Διαγόρας, μια επένδυση όπου η ιδία συμμετοχή ήταν ύψους περίπου 6 εκατ. ευρώ, αποπλήρωσε το σύνολο του βραχυπρόθεσμου δανεισμού ύψους 2,2 εκατ. ευρώ καθώς και το επιβληθέν πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ύψους 2,1 εκατ. ευρώ, χρησιμοποιώντας ίδια ταμιακά διαθέσιμα. Τα ανωτέρω γεγονότα, σε συνδυασμό με την σημαντική αύξηση των λειτουργικών εξόδων λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων αποδεικνύουν ότι ο Όμιλος επέτυχε εξαιρετική απόδοση χάρη στη σωστή διαχείριση των στοιχείων του Ενεργητικού του.

Εξελίξεις στον κλάδο

Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον κλάδο κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2006 ήταν :

- Η αύξηση της μέσης τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων κατά τη διάρκεια του Εννεαμήνου που ανήλθε σε 33% για το καύσιμο τύπου μαζούτ (380Cst) στο λιμάνι του Πειραιά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005. Η αρνητική αυτή εξέλιξη επηρέασε όλες τις εταιρίες του κλάδου.

- Η πρόσφατη (Μάιος 2006) απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου στην πλειονότητα των γραμμών της Ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί ένα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, αν και απομένουν πολλά θέματα ακόμα να διευθετηθούν ώστε να επέλθει πλήρης ελευθερία στην εκμετάλλευση των πλοίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.

Συνέπεια αυτής της απόφασης είναι ότι οι εταιρίες του κλάδου είναι ελεύθερες πλέον να εφαρμόσουν μια ευέλικτη εμπορική πολιτική που θα βασίζεται στους κανόνες της ζήτησης και της προσφοράς με σκοπό να προσελκύσουν μεγαλύτερη πελατεία.

- Η πρόσφατη (Ιούλιος 2006) κατάργηση του ορίου ηλικίας για την δραστηριοποίηση των πλοίων στις γραμμές της Ακτοπλοΐας εφόσον πληρούν υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας. Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τα ισχύοντα στην παγκόσμια ναυτιλία.

Μεταφορικό έργο

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου στο Εννεάμηνο ανήλθε σε 2.859.129 επιβάτες, 364

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.