ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

CMA CGM: Εξαγόρασε την NOL- Συμφωνία ύψους 2,4 δισ. δολάρια

12:08 - 07 Δεκ 2015 | Ναυτιλία
CMA CGM: Εξαγόρασε την NOL- Συμφωνία ύψους 2,4 δισ. δολάρια
Με μία συμφωνία ύψους 2,4 δισ. δολάρια συνεχίζεται ο χορός εξαγορών και συγχωνεύσεων στο κλάδο των liners, των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.

H γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία liner η CMA CGM επιβεβαίωσε ότι εξαγόρασε με 2,4 δισ. δολάρια την Σιγκαπουριανή Neptune Orient Lines (NOL). Η εξαγορά θα φέρει το συνολικό κύκλο εργασιών της CMA CGM στα 22 δισ. δολάρια και τον στόλο της στα 563 πλοία και ένα μερίδιο αγοράς μεταξύ των liners στο 11,5%.

Ο Rodolphe Saade, αντιπρόεδρος της CMA CGM, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι ο νέος όμιλος θα έχει καλύτερη θέση στην αγορά και θα προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες σε όλους τους πελάτες του σε όλες τις αγορές. Σε μία περίοδο που η ναυτιλία είναι αντιμέτωπη με πολλές αντιξοότητες οι οικονομίες κλίμακος είναι κατάλληλες για να αξιοποιηθούν συνέργειες και ευκαιρίες ανάπτυξης οποτεδήποτε προκύψουν πρόσθεσε. Ο Γάλλος αξιωματούχος αναγνώρισε τη Σιγκαπούρη ως στρατηγικής σημασίας ναυτιλιακό κέντρο και δεσμεύτηκε για την περαιτέρω ενίσχυση του.

Βασικός μέτοχος της ΝΟΛ που έχει το εμπορικό σήμα APL το οποίο και θα διατηρηθεί είναι η κρατική Temasek.

H CMA CGM είναι η Τρίτη σε μέγεθος εταιρεία liner στον κόμσο, με 469 πλοία, 1.781.000 teu. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1978, που ο γεννηθείς στο Λίβανο το 1937, Jacques Saadé, ίδρυσε στη Μασσαλία την CMA CGM, η εταιρεία έχει κάνει συνολικά πάνω από έξη μεγάλες εξαγορές ώστε το 2005 να φθάσει στην Τρίτη θέση της διεθνούς κατάταξης όπου και παραμένει μέχρι σήμερα και με την τελευταία αυτή εξαγορά, πίσω από την Μaersk και την MSC. Σημειώνεται ότι σε διαδικασία συγχώνευσης βρίσκεται η COSCO και China Shipping Group (έκτη και έβδομη στη σχετική κατάταξη) με μερίδιο αγοράς 4,2% και 3,5% αντίστοιχα.

Οι συγχωνεύσεις στον κλάδο των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών προβληματίζουν τους φορτωτές καθώς διαπιστώνουν ότι περιορίζεται ο αριθμός των ισχυρών παικτών στο κλάδο. Επίσης δεν τις βλέπουν με καλό μάτι και οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν containerships και τα ναυλώνουν στους liners, όπως οι ελληνικές Costamare, Danaos και άλλες γιατί αδυνατίζει η διαπραγματευτική τους θέση κατά τη διαδικασία των ναυλώσεων. Τέλος οι τάσεις συγκέντρωσης στις εταιρείες τακτικών γραμμών αναδεικνύουν την αξία που έχουν οι στρατηγικές συμμαχίες λιμανιών με τις εν λόγω εταιρείες (όπως π.χ. της Cosco με τον ΟΛΠ) καθώς εξασφαλίζουν φορτία για τα λιμάνια

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.