ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου προβληματίζει τον κλάδο του γιωτινγκ

09:51 - 13 Αυγ 2018 | Ναυτιλία
Η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου προβληματίζει τον κλάδο του γιωτινγκ
Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολίτικης, κ. Χρήστο Λαμπρίδη και της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης συλλογικής και κοινωνικής ωφέλειας για την ανάπτυξη, την αξιοποίηση και την εκμετάλλευση δομών ελλιμενισμού σκαφών.

Ο κ. Πάρις Λουτριώτης, Πρόεδρος, και ο κ. Γιώργος Νόρδας, Γραμματέας της Διοικούσας Επιτροπής της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ, με του συμβούλους τους, εξήγησαν αναλυτικά στον Γενικό Γραμματέα και στα παρευρισκόμενα  στη συνάντηση αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το πλαίσιο των προβληματισμών και των επιπτώσεων που δημιουργεί η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, η οποία, όπως τόνισαν, βεβαίως χρειάζεται βελτιώσεις, αλλά ήδη λειτουργεί κερδοφόρα, έστω και με το εφαρμοζόμενο επαγγελματικό τιμολόγιο, που καλύπτεται και από ειδική συμφωνία που έχει υπογραφεί με την διαχειρίστρια εταιρεία ΕΤΑΔ, και δεν θα δεσμεύει τον παραχωρησιούχο, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν λάβει από το ΤΑΙΠΕΔ

Οι προβληματισμοί της ΚΟΙΝΣΕΠ και των 50 μέχρι σήμερα μελών της, επαγγελματιών του κλάδου, επικεντρώνονται αφενός στην, λόγω αναμενόμενης αύξησης του τιμολογίου της Μαρίνας Αλίμου, ανάγκη να φύγουν τα επαγγελματικά σκάφη, με σήμερα ασαφείς προοπτικές, γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι άλλοι χώροι ελλιμενισμού, και αφετέρου στην απώλεια της αναγνωρίσιμης βάσης του γιώτινγκ, στην οποία έχει εξελιχθεί, στην 30-χρονη λειτουργία της, η Μαρίνα Αλίμου, από την οποία διακινούνται το 50% των Ελληνικών ναυλώσεων, και σχεδόν το 1/3 των επαγγελματικών σκαφών.

Ο κ. Λουτριώτης ήταν ιδιαίτερα εμφατικός στο γεγονός ότι για τα επαγγελματικά σκάφη είναι μοναδική η θέση, γιατί η όλη περιοχή γύρω από την Μαρίνα Αλίμου, σήμερα, έχει γίνει κέντρο γιώτινγκ, όχι μόνο για σκάφη αλλά και για πλήθος άλλες επιχειρήσεις υποστήριξης της δραστηριότητας, που παρέχουν προμηθευτικές  υπηρεσίες, τεχνική επισκευών και συντήρησης σκαφών, ναυλομεσίτες, καταστήματα ανταλλακτικών και ειδών για τα σκάφη. Και συμπλήρωσε ότι, και καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, από τους διακινούμενους, περισσότερους από 200.000 πελάτες – επιβαίνοντες στα σκάφη, ωφελείται οικονομικά όλη η γύρω περιοχή, από τις προμήθειες ταξιδίων, αγορές ειδών, δαπάνες εστίασης και ψυχαγώγησης, διανυκτερεύσεις πριν και μετά την περίοδο ναύλωσης.

Οι εκπρόσωποι της ΚΟΙΝΣΕΠ επίσης εξέθεσαν στον Γενικό Γραμματέα και την πρόταση της ΚΟΙΝΣΕΠ για την χωροθέτηση και κατασκευή νέας Μαρίνας, με μοναδικό ή τουλάχιστον κύριο σκοπό την εξυπηρέτηση των σκαφών του κλάδου, στο τόξο της ακτής από το Καλαμάκι και μέχρι το Σούνιο, και εξήγησαν τους λόγους που δεν προσφέρεται για τέτοια ανάπτυξη η Δυτική Ακτή της Αττικής, μετά τον Πειραιά, προς Ελευσίνα και Μέγαρα. Επίσης κατέθεσαν Υπόμνημα που έχει συντάξει η ΚΟΙΝΣΕΠ: «ΔΟΜΕΣ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΡΙΝΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ», εξηγώντας ότι μέλη της ΚΟΙΝΣΕΠ επεξεργάζονται συγκεκριμένες προτάσεις εναλλακτικών θέσεων για χωροθετήσεις μαρινών, που θα γνωστοποιήσουν στις επόμενες ημέρες, και διαβεβαίωσαν τον Γενικό Γραμματέα ότι θα κρατήσουν ενήμερο το Υπουργείο για τις εξελίξεις.

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας κ. Λαμπρίδης, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους της ΚΟΙΝΣΕΠ και ιδιαίτερα τον Πρόεδρο κ. Λουτριώτη, για την ενημέρωση, επεσήμανε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τα θέματα του κλάδου γενικότερα, ότι ο Υπουργός κ. Κουρουμπλής ενημερώνεται τακτικά και έχει δώσει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, όχι μόνο που έχουν σχέση με τους ελλιμενισμούς αλλά γενικότερα της λειτουργίας της δραστηριότητας του κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.

Επίσης, ο κ. Λαμπρίδης δήλωσε, ότι στο θέμα των δομών ελλιμενισμού, η αρμοδιότητα των χωροθετήσεων μαρινών δεν είναι άμεση αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά δια της συμμετοχής του Υπουργείου στην Επιτροπή Χωροθετήσεων Τουριστικών Λιμένων, θα στηριχθεί το αίτημα για μία επαγγελματική μαρίνα, διότι είναι κατανοητή η αιτιολόγηση της πρότασης και η σκοπιμότητα, που προβάλει η ΚΟΙΝΣΕΠ, αλλά επεσήμανε ότι πρέπει να τηρηθούν και οι νομοθετημένες διαδικασίες.

Η συνάντηση έληξε με κοινή διαπίστωση ότι το θέμα είναι σοβαρό, ότι εμπλέκονται λόγω συναρμοδιότητας πολλά υπουργεία, αλλά επειδή είναι αντιληπτή η ανάγκη αντιμετώπισης στο άμεσο μέλλον, θα υπάρχει συνεχιζόμενη επαφή και ανταλλαγή απόψεων.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:46 - 13 Αυγ 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.