ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πειρατεία: Μειώθηκε το 2017 σε επίπεδα εικοσαετίας

07:40 - 27 Αυγ 2018 | Ναυτιλία
Πειρατεία: Μειώθηκε το 2017 σε επίπεδα εικοσαετίας
Συνολικά 180 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας κατά πλοίων αναφέρθηκαν στο Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) του Διεθνούς Εµπορικού Επιµελητηρίου (ICC) το 2017, σύµφωνα µε την τελευταία έκθεση του IMB. Πρόκειται για τον µικρότερο ετήσιο αριθµό περιστατικών από το 1995, όταν είχαν ληφθεί 188 αναφορές.

Το 2017, οι πειρατές επιβιβάστηκαν σε 136 πλοία, ενώ υπήρξαν 22 απόπειρες επιθέσεων, 16 επιθέσεις µε πυροβόλα όπλα και έξι καταλήψεις πλοίων. Σε 15 ξεχωριστά περιστατικά, 91 µέλη του πληρώµατος είχαν συλληφθεί όµηροι ενώ 75 είχαν απαχθεί από τα πλοία τους σε 13 άλλα περιστατικά. Τρία µέλη πληρώµατος σκοτώθηκαν το 2017 και έξι τραυµατίστηκαν. Το 2016, αναφέρθηκαν συνολικά 191 περιστατικά, µε τους πειρατές να έχουν επιβιβαστεί σε 150 πλοία και 151 µέλη πληρώµατος να έχουν συλληφθεί όµηροι.

Οι πιο επικίνδυνες περιοχές

Κόλπος Γουινέας-Νιγηρία

Το 2017, σηµειώθηκαν 36 περιστατικά χωρίς κατάληψη πλοίων στην περιοχή του Κόλπου της Γουινέας και 10 περιστατικά απαγωγής που αφορούσαν 65 µέλη πληρώµατος εντός ή γύρω από τα ύδατα της Νιγηρίας.

Συνολικά 16 σκάφη ανέφεραν ότι δέχτηκαν πυρά - συµπεριλαµβανοµένων 7 στον Κόλπο της Γουινέας.

“Παρά το γεγονός ότι ο αριθµός των επιθέσεων έχει µειωθεί φέτος σε σχέση µε πέρυσι, ο Κόλπος της Γουινέας και τα νερά γύρω από τη Νιγηρία εξακολουθούν να αποτελούν απειλή για τους ναυτικούς. Οι αρχές της Νιγηρίας παρενέβησαν σε σειρά συµβάντων βοηθώντας στην πρόληψη της κλιµάκωσης των περιστατικών”, δήλωσε ο Pottengal Mukundan, Διευθυντής της IMB.

Σομαλία

 Εννέα περιστατικά καταγράφηκαν από τη Σοµαλία το 2017, ενώ µόνο δύο το 2016.

 Τον Νοέµβριο, ένα πλοίο µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων δέχθηκε επίθεση από ένοπλους πειρατές, περίπου 280 ναυτικά µίλια ανατολικά του Μογκαντίσου. Οι πειρατές, που δεν µπόρεσαν να επιβιβαστούν στο πλοίο λόγω των ελιγµών του, έριξαν δύο ρουκέτες, οι οποίες και οι δύο αστόχησαν και  µετά υποχώρησαν.

Αργότερα, έξι Σοµαλοί πειρατές συνελήφθησαν από τη Ναυτική Δύναµη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, µεταφέρθηκαν στις Σεϋχέλλες και κατηγορήθηκαν για “διάπραξη πράξης πειρατείας” όπου αντιµετωπίζουν ποινή φυλάκισης 30 ετών εάν καταδικαστούν.

Νότιες φιλιππίνες

 Στις Φιλιππίνες, ο αριθµός των αναφερθέντων συµβάντων υπερδιπλασιάστηκε, από 10 το 2016 σε 22 το 2017.

Σύµφωνα µε την έκθεση, τα περισσότερα από αυτά τα επεισόδια ήταν επιθέσεις χαµηλού επιπέδου σε αγκυροβοληµένα σκάφη, κυρίως στα λιµάνια της Μανίλα και του Batangas. Στα σκάφη που κινούντο έξω  από τις Νότιες Φιλιππίνες, οι πειρατές  επιβιβάστηκαν και το πλήρωµα απήχθη µέσα στο πρώτο τρίµηνο του 2017.

“Εντούτοις, οι ειδοποιήσεις που µεταδόθηκαν από το Κέντρο Πληροφόρησης για την Πειρατεία του ΙΜΒ (PRC), εξ ονόµατος των αρχών των Φιλιππίνων, έχουν βοηθήσει στην αποφυγή περαιτέρω επιτυχηµένων επιθέσεων”, δήλωσε η IMB.

5 logoi pou h peirateia stin asia hrthe gia na meinei

Οι Ισπανοί εναντίον των πειρατών μετά το Brexit

 Η Ισπανία έχει αναδειχθεί ως φαβορί  για να αναλάβει την EUNAVFOR, την επιχείρηση κατά της πειρατείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Σοµαλία επικρατώντας έναντι της  Ιταλίας που είχε επίσης θέσει υποψηφιότητα.

Η Ισπανία επιθυµεί να φιλοξενήσει την έδρα της επιχείρησης EUNAVFOR Atalanta στο νότιο λιµάνι της Ρότα, όπου διαθέτουν µόνιµες βάσεις και αµερικανικά στρατεύµατα. Στόχος είναι να υπάρξει µια κοινή προσπάθεια µε τη Γαλλία η οποία θα αναλάβει την ευθύνη για µια παράλληλη µη στρατιωτική θαλάσσια υπηρεσία επιτήρησης µε έδρα τη Βρέστη.

Η EUNAVFOR ιδρύθηκε το 2008 όταν οι Σοµαλοί πειρατές ουσιαστικά «κατέστρεψαν» µερικές από τις πιο πολυσύχναστες οδούς ναυσιπλοΐας στον κόσµο καταλαµβάνοντας πλοία και παίρνοντας όµηρους και έκτοτε εδρεύει στο Northwood, λίγο έξω από το Λονδίνο.

Η υπουργός Άµυνας της Ισπανίας Maria Dolores Cospedal δήλωσε ότι η EUNAVFOR χρειάζεται  µια αποκλειστικά αφιερωµένη επιχειρησιακή έδρα που να επιτρέπει στρατηγικό σχεδιασµό και έλεγχο σε µια γεωγραφική περιοχή που παρουσιάζει µεγάλο ενδιαφέρον για την Ευρώπη.

Αξιωµατούχοι της Ισπανίας υπολογίζουν ότι η µετακίνηση της έδρας θα διαρκέσει περίπου εννέα µήνες και ότι η µεταφορά θα ολοκληρωθεί πριν από το Brexit στα τέλη Μαρτίου 2019. Η «θητεία» της EUNAVFOR λήγει στα τέλη του 2018 αλλά η  Ισπανία και η Γαλλία υποθέτουν ότι η εντολή λειτουργίας της θα ανανεωθεί καθώς τα περιστατικά πειρατείας από τη Σοµαλία αυξάνονται και πάλι σε αριθµό.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό «Ναυτιλιακά Νέα»

Τελευταία τροποποίηση στις 20:55 - 26 Αυγ 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.