ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Master Plan ΟΛΠ: Η έγκριση, οι αντιδράσεις και η επόμενη μέρα Κύριο

09:59 - 29 Σεπ 2019 | Ναυτιλία
Master Plan ΟΛΠ: Η έγκριση, οι αντιδράσεις και η επόμενη μέρα
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) ενέκρινε μέσα στην εβδομάδα τα έργα που προβλέπονται στο νέο Master Plan του ΟΛΠ, εκτός των σχεδίων για την τέταρτη προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το car terminal.
Τα δύο τελευταία έργα προστέθηκαν στο Master Plan τον Αύγουστο και η έγκρισή τους θα κριθεί από την ΕΣΑΛ μέσα στις επόμενες ημέρες.
 
Τι προβλέπει το Master Plan
 
Η τέταρτη προβλήτα αναμένεται να ενισχύσει την απόδοση του λιμανιού, βελτιώνοντας την κατάταξή του σε δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και εδραιώνοντάς το στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
 
Παράλληλα, η κατασκευή δύο πολυώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων θα αυξήσει τη δυναμικότητα της προσωρινής στάθμευσης και διακίνησης αυτοκινήτων στο λιμάνι.
 
Υπενθυμίζεται ότι στον σχεδιασμό για το λιμάνι περιλαμβάνεται η δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), το οποίο θα εξυπηρετεί μόνο τους τουρίστες και αντικαθιστά το mall, για το οποίο είχαν διατυπώσει διαφωνίες οι εμπορικοί φορείς της πόλης. Για το συγκεκριμένο έργο, οι αρμόδιοι έχουν καταλήξει σε ένα κτίριο 22 χιλιάδων τετραγωνικών.
 
Εντός του Master Plan βρίσκεται και το σχέδιο για την ανακατασκευή του εμβληματικού κτιρίου της «Παγόδας» σε πεντάστερο ξενοδοχείο, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή κι άλλων πολυτελών ξενοδοχείων.
 
Επιπλέον, προβλέπεται η χρήση οικολογικών λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών εντός του λιμένα, χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον.
 
Από το τελικό σχέδιο αφαιρέθηκε το «αγκάθι» της κατασκευής ναυπηγοεπισκευής για mega yachts.
 
Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 800 εκατ. ευρώ.
 
Οι αντιδράσεις
 
Στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ την Τετάρτη εκφράστηκαν αντιρρήσεις από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και επαγγελματίες της περιοχής για την διαδικασία που ακολουθήθηκε.
 
Ειδικότερα, οι δημοτικές αρχές είχαν ζητήσει την αναβολή της συνεδρίασης, τονίζοντας ότι δεν είχαν τον απαιτούμενο χρόνο μελέτης του αναθεωρημένου Master Plan. Παράλληλα, αιτήθηκαν να τεθεί το Master Plan σε δημόσια διαβούλευση, όπως «ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης».
 
Σε ανακοίνωσή της, η δημοτική αρχή Περάματος ζήτησε «παραγωγικό διάλογο», ενώ επεσήμανε ότι «δε θα συναινέσει σε καμία διαδικασία αποκλεισμού» από τις θεσμικές συζητήσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η δημοτική αρχή Κερατσινίου. Τα αιτήματα της αυτοδιοίκησης υπερασπίστηκε ο δήμαρχος του Πειραιά, Γιάννης Μώραλης.
 
Επίσης και ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του τομεάρχη Ναυτιλίας και πρώην υπουργού, Νεκτάριου Σαντορινιού εξέφρασε την αντίθεσή του στη διαδικασία. «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. ενέκρινε όσα είχαμε εγκρίνει, αλλά χωρίς κανόνες» σημείωσε χαρακτηριστικά.
 
Για το ίδιο ζήτημα κλιμάκιο βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνομίλησε με τον κ. Μώραλη, επαναλαμβάνοντας το αίτημα για επαρκή διαβούλευση του συνόλου του νέου Master Plan.
 
Ωστόσο, στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ σημείωναν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να προβούν σε μία τέτοια ενέργεια, καθώς το master plan που κατατέθηκε ήταν τροποποιημένο του αρχικού σχεδίου και όχι νέο σχέδιο.
 
Η επόμενη μέρα της επένδυσης
 
Η έγκριση που δόθηκε από την ΕΣΑΛ αποτέλεσε το μεγάλο βήμα για την υλοποίηση της επένδυσης. Οι δύο εκκρεμότητες αναμένεται να πάρουν και αυτές το «πράσινο φως» σε συνεδρίαση εντός – πιθανότατα – της ερχόμενης εβδομάδας.
 
Η Cosco από την πλευρά της εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη θετική γνωμοδότηση που έλαβε το έργο, θέτοντας ως στόχο «την ανάπτυξη όλων των επιχειρηματικών μονάδων του λιμένα Πειραιά».
 
Στα αποτελέσματα α’ εξαμήνου 2019 που ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα η εταιρεία, τα καθαρά κέρδη σημείωσαν άνοδο 20%, ενώ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 11,2% στα 70,6 εκατ. ευρώ.
 
Πιο αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 70,6 εκατ. έναντι € 63,5  εκατ. της αντίστοιχης περιόδου 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% (€ 7,1 εκατ.). H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης των προβλητών ΙΙ+ΙΙΙ (+18,6%), των εσόδων από δεξαμενισμούς (+41,2%), και των εσόδων από την κρουαζιέρα (+14,6%).
 
Γιώργος Γεωργίου
 
Τελευταία τροποποίηση στις 01:10 - 29 Σεπ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.