ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Cosco απλώνει τα «δίχτυα» της στο λιμάνι του Αμβούργου

14:50 - 09 Ιουν 2021 | Ναυτιλία
Η Cosco απλώνει τα «δίχτυα» της στο λιμάνι του Αμβούργου
Στη Βόρεια Ευρώπη και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Αμβούργου σχεδιάζει να επεκταθεί η «αυτοκρατορία» της κινεζικής Cosco, στο πλαίσιο των στρατηγικών της επενδύσεων που πραγματοποιεί σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο.

Ειδικότερα, η Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), η οποία κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο στο λιμάνι του Αμβούργου, και η Cosco Shipping Ports Limited (CSPL) διαπραγματεύονται για την αγορά -από την Cosco- μειοψηφικού ποσοστού του τερματικού σταθμού «HHLA Container Terminal Tollerort - CTT», θυγατρικής της HHLA.

Ο συγκεκριμένος τερματικός σταθμός αποτελεί έναν από τους τρεις αυτού του τύπου, που λειτουργούν στο λιμάνι του Αμβούργου. Είναι, μάλιστα, ο μικρότερος από τους τρεις τερματικούς της HHLA, διαθέτει τέσσερις αποβάθρες και 12 γερανογέφυρες.

Οι εμπορικές και νομικές πτυχές της μειοψηφικής συμμετοχής της Cosco αποτελούν προς το παρόν αντικείμενο συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων και είναι ο λόγος που δεν έχει επιτευχθεί ακόμη οριστική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών. Σε αυτό το πλαίσιο, η HHLA δήλωσε ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα απαιτούσε την εσωτερική έγκριση και των δύο πλευρών, αλλά κυρίως θα απαιτούσε την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών.

Σε περίπτωση που οι διμερείς διαπραγματεύσεις προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο και στην οριστική συμφωνία, θα είναι η πρώτη φορά που ένας φορέας εκτός Γερμανίας θα αγοράσει το κύριο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της χώρας και θα παγιώσει την παρουσία της Cosco στη βόρεια Ευρώπη.

Σημειώνεται ότι η Cosco έχει ήδη επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, με επίκεντρο αυτό του Πειραιά. Επίσης, έχει προχωρήσει στην εξαγορά ποσοστών στον τερματικό σταθμό Vardo Reefer της Ιταλίας, στο Μπιλμπάο, στη Βαλένθια, στην Αμβέρσα και στον τερματικό σταθμό «Euromax» του Ρότερνταμ.

Όσον αφορά το Αμβούργο, τον προηγούμενο μήνα, η HHLA ανέφερε πτώση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων κατά 7,2% στους τρεις τερματικούς σταθμούς της κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020.

Το γερμανικό λιμάνι συνεχίζει να επηρεάζεται από έντονα προβλήματα συμφόρησης, τα οποία οδήγησαν βασικούς συνεργάτες της, όπως η Maersk και η MSC, να ανακατευθύνουν την κυκλοφορία των εμπορευματοκιβωτίων τους στο Bremerhaven.

Υπενθυμίζεται ότι η Cosco ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ανέλαβε και την ανακατασκευή του λιμανιού Chancay στο Περού. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 600 εκατ. δολάρια.

Τελευταία τροποποίηση στις 15:10 - 09 Ιουν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.