ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συνεχίζεται η πτώση του δείκτη Βαλτικής ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου

13:34 - 29 Οκτ 2021 | Ναυτιλία
Συνεχίζεται η πτώση του δείκτη Βαλτικής ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου
Ο δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου του Baltic Exchange καταγράφει πτώση για έκτη συνεχόμενη συνεδρίαση στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά εβδομάδων την Πέμπτη, λόγω της ασθενέστερης ζήτησης σε όλα τα μεγέθη των πλοίων.

Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος επηρεάζει τα επίπεδα για τα πλοία capesize, panamax, supramax και handysize, υποχώρησε κατά 178 μονάδες, ή 4,7%, στις 3.630, το χαμηλότερο από τις 8 Σεπτεμβρίου.

Ο δείκτης capesize υποχώρησε 286 μονάδες, ή 5,9%, στις 4.542, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δυόμισι μηνών.

Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, μειώθηκαν 2.371 δολάρια στα 37.669 δολάρια.

Εν τω μεταξύ, αυτή την εβδομάδα η ναυλαγορά στο μέγεθος πλοίου Panamax δεν έδειξε καμία σαφή κατεύθυνση, αλλά το υποκείμενο κλίμα προβάλλει αρνητικό.

Ο δείκτης panamax υποχώρησε 118 μονάδες, ή 2,9%, στις 3.965, αγγίζοντας το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο εβδομάδων. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τις panamaxes, που μεταφέρουν φορτία άνθρακα 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, μειώθηκαν κατά 1.064 δολάρια σε 35.682 δολάρια.

Το τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς δημιουργεί ανησυχίες για τη θεαματική απόδοση της ναυλαγοράς που βίωσαν οι ιδιοκτήτες πλοίων ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς τα μεγάλα μεγέθη πλοίων φαίνεται να αποδυναμώνουν στη κερδοφορία τους.

Ωστόσο, υπάρχουν σημάδια ανοδικής πίεσης για ισχυρή απόδοση ναυλαγοράς, καθώς η Κίνα προσπαθεί να λύσει το έλλειμμα ηλεκτρικής ενέργειας και αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με τα κινέζικα τελωνεία, η Κίνα έχει αρχίσει να φέρνει τρεις φορές περισσότερο άνθρακα από τη Ρωσία σε σύγκριση με πέρυσι, δείχνουν τα κινεζικά τελωνεία.

Οι αναφορές για διακοπές ρεύματος σε εργοστάσια σε όλη την Κίνα εντάθηκαν τον Σεπτέμβριο, καθώς οι τοπικές κυβερνήσεις αγωνίζονται να εξισορροπήσουν την αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας με τις προσπάθειες μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Τα αρχικά εμπορικά στοιχεία έδειξαν ότι οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 76% από πέρυσι τον Σεπτέμβριο σε 32,9 εκατομμύρια τόνους.

Νέα τελωνειακά στοιχεία που κυκλοφόρησαν αργά την Τρίτη έδειξαν ότι μεγάλο μέρος του άνθρακα προερχόταν από τη Ρωσία και την Ινδονησία – όχι από την Αυστραλία. Το 2019, η χώρα αντιπροσώπευε περίπου το 38% των εισαγωγών της Κίνας σε θερμικό άνθρακα, το κύριο καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η Κίνα εισήγαγε περίπου 3,7 εκατομμύρια τόνους θερμικού άνθρακα από τη Ρωσία τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία, σημειώνοντας 28% αύξηση από τον Αύγουστο και πάνω από 230% υψηλότερα επίπεδα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Παρά την αυξημένη ανάγκη της Κίνας για άνθρακα, τα στοιχεία της τελωνειακής υπηρεσίας έδειξαν ότι οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα από την Αυστραλία παρέμειναν μηδενικές, όπως ήταν από τότε που επιβλήθηκε ανεπίσημη απαγόρευση στα τέλη του 2020. Η Αυστραλία ήταν κάποτε η μεγαλύτερη πηγή εισαγόμενου άνθρακα της Κίνας. Ωστόσο, οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών κλιμακώθηκαν αφού η Αυστραλία υποστήριξε μια έρευνα για το πώς το Πεκίνο χειρίστηκε την πανδημία του κορονοϊού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα εισήγαγε 3 εκατομμύρια τόνους θερμικού άνθρακα από την Ινδονησία τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με τον Αύγουστο και αύξηση 89% από τον Σεπτέμβριο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία των τελωνείων.

Μαρία Μπερτζελέτου 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.