Συνολικά, το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει αφαιρεθεί από την αγορά λόγω καθυστερήσεων των πλοίων τον Νοέμβριο του 2021, μια μικρή βελτίωση από 12,3% τον Οκτώβριο του 2021, σύμφωνα με Δανούς αναλυτές ναυτιλιακών δεδομένων.
«Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν υπάρχει σημάδι επικείμενης βελτίωσης, ενώ η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά είναι ότι το 2% της παγκόσμιας χωρητικότητας «παγιδεύεται» σε καθυστερήσεις κάπου στον κόσμο», σημείωσε η Sea-Intelligence.
Το 2021 ήταν μια χρονιά όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 7% από έτος σε έτος, εν μέρει λόγω της πτώσης στις αρχές του 2020, και ταυτόχρονα η παραγωγική ικανότητα μειώθηκε ουσιαστικά κατά 11%.
Για τη Βόρεια Αμερική, η μικρή βελτίωση μετά τη «χρυσή εβδομάδα» αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου, αν και με ελαφρά βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου, λόγω των βελτιώσεων στη Σαβάνα και στο Τσάρλεστον.
Για την Ευρώπη, οι Δανοί αναλυτές βλέπουν μια κατάσταση που επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς σημάδια βελτίωσης ή ακόμη και ισοστάθμισης.
«Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα μπορούσαμε κάλλιστα να περιμένουμε να δούμε μια συνεχή ανοδική ώθηση των ναύλων, καθώς η συμφόρηση είναι πιθανό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία και ως εκ τούτου στη διαθέσιμη χωρητικότητα», σχολίασε ο Alan Murphy, Διευθύνων Σύμβουλος της Sea-Intelligence, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης θα επιδεινώνονται μέχρι το 2022 και δεν υπάρχουν ενδείξεις βελτιώσεων.