ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας από τη Βραζιλία σε μείωση

13:23 - 21 Ιαν 2022 | Ναυτιλία
Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας από τη Βραζιλία σε μείωση
Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας από τη Βραζιλία το 2021 μειώθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με δημοσίευση από τα τελωνειακά στοιχεία την Πέμπτη, καθώς η χαμηλότερη ζήτηση περιόρισε τις αγορές.

Ο κορυφαίος εισαγωγέας σόγιας στον κόσμο εισήγαγε 58,15 εκατομμύρια τόνους από τη Βραζιλία, παρουσιάζοντας μείωση 9,5% από 64,28 εκατομμύρια το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων. Οι ετήσιες εισαγωγές από τις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν 32,3 εκατομμύρια τόνοι το 2021, αυξημένες κατά 25% από 25,89 εκατομμύρια τόνους το 2020, έδειξαν επίσης τα στοιχεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση εισαγωγών από τις ΗΠΑ ήταν στο πλαίσιο ενός εμπορικού συμφώνου με τις Ηνωμένες Πολιτείες το 2019. Η Κίνα συμφώνησε να αυξήσει τις εισαγωγές της όλων των γεωργικών προϊόντων από τις ΗΠΑ κατά 19,5 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερο από το βασικό όριο εισαγωγών αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας για όλη τη διάρκεια της χρονιάς το 2021 ήταν 96,52 εκατομμύρια τόνοι, σημειώνοντας μείωση κατά 3,8% από το 2020.

Τον Δεκέμβριο, οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας από τις ΗΠΑ ήταν 6,09 εκατομμύρια τόνοι, σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, έδειξαν τα τελωνειακά στοιχεία, καθώς περισσότερα φορτία έφθασαν μετά από προηγούμενες καθυστερήσεις λόγω του τυφώνα Ida.

Τα στοιχεία ήταν αυξημένα κατά 4% από τα 5,84 εκατομμύρια τόνους που αγόρασε η Κίνα από τις ΗΠΑ ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Οι αποστολές στη Βραζιλία τον Δεκέμβριο ήταν 2,12 εκατομμύρια τόνοι, αυξημένες κατά 80% από 1,18 εκατομμύρια τόνους ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά μειωμένες κατά 43% από 3,75 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο, έδειξαν τα στοιχεία.

Η μειωμένη ζήτηση από την Κίνα για θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου καθοδηγεί το Βαλτικό δείκτη της ναυλαγοράς σε ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα. Ο δείκτης Baltic Dry Index υποχώρησε για δέκατη συνεχόμενη συνεδρίαση την Πέμπτη, αγγίζοντας το χαμηλότερο επίπεδό του εδώ και περίπου ένα χρόνο, λόγω της μείωσης της ζήτησης σε όλα τα μεγέθη πλοίων.

Ο συνολικός δείκτης υποχώρησε 96 μονάδες, ή 6,1%, στις 1.474, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2021. Ο δείκτης ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize υποχώρησε 195 μονάδες, ή 15,9%, στις 1.031 μονάδες, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 12 Φεβρουαρίου πέρυσι. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία capesize, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, μειώθηκαν κατά 1.622 δολάρια στα 8.547 δολάρια.

Ο δείκτης ναυλαγοράς στο μέγεθος panamax υποχώρησε 71 μονάδες, ή 3,4%, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο στις 2.024. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία panamax, τα οποία μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, μειώθηκαν κατά 632 δολάρια στα 18.220 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έλλειψη εξαγωγών άνθρακα από την Ινδονησία συνέχισε να επηρεάζει την αγορά την εβδομάδα έως τις 20 Ιανουαρίου.

Την Πέμπτη, η κυβέρνηση της Ινδονησίας χαλάρωσε την απαγόρευση εξαγωγής άνθρακα για 139. Υπενθυμίζουμε σε αυτό το σημείο ότι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας θερμικού άνθρακα στον κόσμο την 1η Ιανουαρίου επέβαλε απαγόρευση εξαγωγών για ένα μήνα χωρίς προειδοποίηση, προκαλώντας αναταραχή στις αγορές και στους μεγάλους εισαγωγείς.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.