ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΟΗΕ: Έκκληση παγκόσμιων δραστικών κινήσεων για την κρίση στα πληρώματα

18:08 - 03 Μαρ 2022 | Ναυτιλία
ΟΗΕ: Έκκληση παγκόσμιων δραστικών κινήσεων για την κρίση στα πληρώματα
Τέσσερις οργανώσεις του ΟΗΕ εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση καλώντας για παγκόσμια συνεργασία για να ξεπεραστεί η κρίση αλλαγής πληρώματος που κατά καιρούς κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 άφησε περισσότερους από 400.000 ναυτικούς αποκλεισμένους στη θάλασσα.

Ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ισχυρίζονται ότι νέες προκλήσεις και παραλλαγές ανησυχίας όπως η Omicron απειλούν να επιδεινώσουν τα δεινά των ναυτικών του κόσμου, που διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.

Σημειώνουν ότι καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί COVID-19 μειώθηκαν και τα ποσοστά εμβολιασμού αυξήθηκαν μεταξύ του ναυτικού προσωπικού, η ανθρωπιστική κρίση στη θάλασσα έδειξε σημάδια βελτίωσης πριν εμφανιστεί η παραλλαγή Omicron.

Σύμφωνα με τον δείκτη αλλαγής πληρώματος του Neptune Declaration, ο οποίος βασίζεται σε δεδομένα από 10 μεγάλους διαχειριστές πλοίων που απασχολούν περίπου 90.000 ναυτικούς, το ποσοστό των ναυτικών που συνέχισαν να εργάζονται σε πλοία και μετά το πέρας των συμβολαίων τους μειώθηκε από 9% τον Ιούλιο του 2021 σε 3,7% τον Δεκέμβριο του 2021, ανέφερε η UNCTAD.

«Αλλά το ποσοστό ανέκαμψε έως και 4,2% έως τα μέσα Ιανουαρίου 2022. Μετά τον χαρακτηρισμό της Omicron ως «παραλλαγή ανησυχίας», πολλές χώρες επέβαλαν γρήγορα ξανά μέτρα, όπως ταξιδιωτικές απαγορεύσεις που έχουν επηρεάσει τους ναυτικούς του κόσμου, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι από αναπτυσσόμενες χώρες.

Οι περιορισμοί για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της πανδημίας σημαίνουν ότι πολλοί ναυτικοί δεν μπορούσαν να εγκαταλείψουν τα πλοία. Παρέμειναν εγκλωβισμένοι στη θάλασσα πολύ μετά τη λήξη των συμβάσεων εργασίας τους και συχνά πέρα από την προεπιλεγμένη μέγιστη περίοδο συνεχούς υπηρεσίας επί του πλοίου των 11 μηνών, όπως απαιτείται από τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006.

Πάνω από το 80% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών μεταφέρεται δια θαλάσσης. Και καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, τα 1,9 εκατομμύρια ναυτικοί του κόσμου έχουν διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στη διατήρηση των πλοίων σε κίνηση και στην εξασφάλιση της παράδοσης κρίσιμων αγαθών όπως τρόφιμα, ιατρικός εξοπλισμός και εμβόλια», καταλήγει η UNCTAD.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.