ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο ελληνικός στόλος παγκόσμιος πρωταθλητής στη διακίνηση προϊόντων ενέργειας Κύριο

13:59 - 28 Απρ 2022 | Ναυτιλία
Ο ελληνικός στόλος παγκόσμιος πρωταθλητής στη διακίνηση προϊόντων ενέργειας
Με οποιοδήποτε επαγγελματικό κλάδο και αν ασχολείται κανείς, πόσο μάλλον με έναν -κατά γενική ομολογία- κλειστό κλάδο, όπως είναι η ναυτιλία, μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία που έχει το networking και η ανταλλαγή απόψεων με άτομα που δραστηριοποιούνται εξίσου στον ίδιο τομέα.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη, έρχεται να καλύψει ο Δημήτρης και η Δανάη Μπεζαντάκου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος αντίστοιχα, της Navigator Shipping Consultants, η οποία και φέτος, πιστή στο ετήσιο ραντεβού της, διοργάνωσε το Navigator Assembly, ένα ναυτιλιακό συνέδριο ανοιχτού διαλόγου, παρέχοντας άμεση αξία σε όσους παρευρέθηκαν.

Στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις 13 Απριλίου στο Divani Apollon Palace and Thalasso, με μεγάλη επιτυχία, συμμετείχαν 150 στελέχη από 80 ναυτιλιακές εταιρείες, 21 ναυτιλιακοί οργανισμοί και 24 υποστηρικτές από όλο το φάσμα του ναυτιλιακού πλέγματος.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες των 15 ατόμων και κλήθηκαν να συζητήσουν πως βλέπουν οι ίδιοι ένα από τα πέντε καίρια ναυτιλιακά ζητήματα που είχαν ως θέμα.

PATD1726

Δείχνοντας την δική τους οπτική στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, μπορούσαν να μιλήσουν για τους προβληματισμούς τους, την άποψή τους σχετικά με το μέλλον, το τι συμβαίνει εκεί που εργάζονται και αντίστοιχα να μάθουν και των άλλων. Με αυτό τον τρόπο, εκείνος που για παράδειγμα, σε μία εταιρεία ίσως είχε κάποιο πρακτικό πρόβλημα, μπορούσε να κάθεται στο ίδιο τραπέζι και να συζητούσε, με εκείνον που έχει τη λύση!

Οι θεματικές ενότητες που αναλύθηκαν για 300 ολόκληρα λεπτά και μπήκαν στην ατζέντα με γνώμονα το moto του συνεδρίου #EmbraceTheChange, ήταν ο «Ανθρώπινος παράγοντας σε στεριά και θάλασσα», η «απανθρακοποίηση» της ναυτιλίας, το «Smart Shipping», τα «Μaritime Logistics» και το «ESG».

Μάλιστα, έπεται και συνέχεια, καθώς τα πορίσματα των διαλόγων, θα παρουσιαστούν στο Navigator Forum που θα πραγματοποιηθεί στη Χίο στις 23-25 Σεπτεμβρίου.

PATD1931

Στην έναρξη του Navigator Assembly, μίλησε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κύριος Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων, πως «Η Ρωσο-Ουκρανική κρίση, υπογραμμίζει με τον πλέον εμφατικό τρόπο, τη στρατηγική σημασία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης με δεδομένο ότι υπάρχει συγκεκριμένη απόφαση της ΕΕ για διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας».

«Και μην ξεχνάμε ότι το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας ΥΦΑ το ελέγχουν Έλληνες πλοιοκτήτες, όπως επίσης και το 25% της χωρητικότητας σε δεξαμενόπλοια το ελέγχουν και αυτό Έλληνες. Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι σε αυτή τη δύσκολη πραγματικά περίοδο, το να διαθέτεις τον πρώτο παγκόσμιο ισχυρό στόλο σε προϊόντα ενέργειας, νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό».

Συνεχίζοντας, ανέφερε πως «Μετά την κατάρρευση του παγκοσμίου εμπορίου, πριν από περίπου δύο χρόνια, η παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ελπίζουμε ότι το 2022, θα είναι ένα έτος, πλήρους ανάκαμψης της ναυτιλίας και η γαλάζια οικονομία, προφανώς θα είναι στο προσκήνιο.

Αλλά για να σταθεροποιήσουμε αυτή την ανάκαμψη, πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες για την αντιστροφή των επιπτώσεων της κρίσης, μεταξύ άλλων, της προώθησης της γαλάζιας οικονομίας, που διευκολύνει τη σωστή κατανομή του ωκεάνιου πλούτου και διασφαλίζει, δίκαιες ευκαιρίες για ανάκαμψη και ευημερία.

Τα επόμενα επομένως χρόνια, εκτός από τις πτυχές που σχετίζονται με την αγορά, άλλοι διαφορετικοί παράγοντες θα επηρεάσουν τη ναυτιλιακή δραστηριότητα, με νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, μέχρι τα ενισχυμένα πρότυπα ασφάλειας, την ψηφιοποίηση και φυσικά τον ανθρώπινο παράγοντα», πρόσθεσε.

Προς το τέλος της ομιλίας του υπογράμμισε, ότι «Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και συγκεκριμένα του ελληνικού νηολογίου, με συγκεκριμένες θεσμικές παρεμβάσεις, αλλά και με συγκεκριμένες δράσεις ψηφιοποίησης, απλοποίησης αλλά και διασύνδεσης των διαδικασιών των συναρμοδίων αρχών, νηολογίου, επιθεώρησης εμπορικών πλοίων και φορολογικών αρχών. Ένα από τα μέτρα ανταγωνιστικότητας που έχουμε λάβει τα τελευταία δύο χρόνια, είναι ότι το 2021, σε σχέση με το 2020, είχαμε 61% περισσότερες εγγραφές πλοίων υπό ελληνική σημαία. Αυτό είναι μία καλή αρχή, άρα μετά από πάρα πολλά χρόνια, έχουμε για την ώρα σταματήσει την έξοδο από την ελληνική σημαία, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι είμαστε απολύτως ευχαριστημένοι, και δεν σας κρύβω ότι περιμένω μεγαλύτερη ανταπόκριση από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, να υψώσουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες την ελληνική σημαία, διότι ισχυρή ελληνική σημαία, σημαίνει ισχυρή παρουσία της πατρίδας μας στα διεθνή ναυτιλιακά fora», ανέφερε.

Χριστίνα Περλέγκα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.