ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυλαγορά δεξαμενοπλοίων: Βραχνάς η απαγόρευση ασφάλισης για ρωσικό αργό Κύριο

08:10 - 07 Ιουν 2022 | Ναυτιλία
Ναυλαγορά δεξαμενοπλοίων: Βραχνάς η απαγόρευση ασφάλισης για ρωσικό αργό
Η απαγόρευση ασφάλισης που θέλουν να επιβάλουν τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση σε κάθε δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο οπουδήποτε στον κόσμο αναμένεται να δημιουργήσει μια τεράστια περαιτέρω αναταραχή στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.

Η Poten & Partners, η ναυλομεσιτική εταιρεία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων με έδρα τη Νέα Υόρκη, έχει προβλέψει ότι όλες οι κυρώσεις, ειδικά με την πρόσθετη πίεση της απαγόρευσης των ασφαλίσεων, θα μπορούσαν να οδηγήσουν τη Ρωσία να μειώσει τις εξαγωγές της από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική κατά 50% έως 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα αντίστοιχα.

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου μεγέθους aframax και suezmax είναι τα προτιμώμενα δεξαμενόπλοια για εξαγωγή αργού πετρελαίου από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα. Εάν μια ασφαλιστική απαγόρευση αφαιρέσει το μεγαλύτερο μέρος του διεθνούς στόλου δεξαμενόπλοιων από την εξίσωση, η Ρωσία, η Κίνα και η Ινδία θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εγχώρια ή ελεγχόμενη χωρητικότητα για να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο.

Για τις εξαγωγές της Βαλτικής, η Poten & Partners υπολογίζει ότι ένας στόλος από 20 δεξαμενόπλοια μεγέθους aframax και 23 μεγέθους VLCC θα χρειαστούν για τη μεταφορά 500.000 βαρελιών την ημέρα στην Κίνα και 31 μεγέθους suezmax για τη μεταφορά παρόμοιου όγκου στην Ινδία. Για τις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα, η απαίτηση είναι 10 δεξαμενόπλοια μεγέθους aframax, 20 έως 25 δεξαμενόπλοια μεγέθους VLCC και 20 μεγέθους suezmax.

«Η εύρεση πλοίων και η ασφάλιση εκτός των αγορών της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου αποτελεί μεγάλη πρόκληση», επεσήμανε η  Poten & Partners προσθέτοντας ότι θα μπορούσε επίσης να δυσκολέψει αυτά τα πλοία να απασχοληθούν σε τακτικά διεθνή εμπορία πετρελαίου.

Η ασφαλιστική απαγόρευση θα γίνει έντονα αισθητή από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι στις πρώτες 100 ημέρες του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, ήταν μεταξύ των κορυφαίων μεταφορέων ρωσικών φορτίων.

Η χρήση της θαλάσσιας ασφάλισης ως όπλο κυρώσεων δεν είναι καινούργια. Το 2012, ένα εμπάργκο πετρελαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ιράν απαγόρευσε στις ασφαλιστικές εταιρείες της ΕΕ να καλύπτουν τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου οπουδήποτε στον κόσμο. Αυτό αποδείχθηκε ένα πολύ ισχυρό εργαλείο με την Poten να σημειώνει πώς οι ιρανικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 25% έως 30%. Η διαφορά με τη Ρωσία το 2022, ωστόσο, είναι ότι χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία δεν εφαρμόζουν τις τρέχουσες κυρώσεις.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.