ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Απόβαση» Ινδών, έναντι 1,2 δισ. δολαρίων, στο λιμάνι Χάιφα

20:12 - 18 Ιουλ 2022 | Ναυτιλία
«Απόβαση» Ινδών, έναντι 1,2 δισ. δολαρίων, στο λιμάνι Χάιφα
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι επέλεξε τη νικήτρια προσφορά για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας λιμένων της Χάιφα, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και φορτίου στη χώρα. Η σχεδόν διετής διαδικασία είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών κορυφαίων επενδυτών.

Ο ινδικός όμιλος Adani σε συνεργασία με μια ισραηλινή εταιρεία χημικών και logistics, Gadot Group, ανακηρύχθηκε τελικά νικητής της παραχώρησης που διαρκεί έως το 2054. Η σύμπραξη θα ελέγχεται κατά 70% από τον όμιλο Adani και πρόσφερε 4,1 δισεκατομμύρια σέκελ (1,18 δισεκατομμύρια δολάρια) για τη σύμβαση. Επιπλέον, η κυβέρνηση όρισε στη διαδικασία του διαγωνισμού ότι οι επενδυτές θα πρέπει να δαπανήσουν τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο σέκελ (περίπου 288 εκατομμύρια δολάρια) για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εργασιών της εταιρείας λιμένων της Χάιφα.

Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδια για ιδιωτικοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών δραστηριοτήτων στη Χάιφα τον Ιανουάριο του 2020, δύο χρόνια μετά την ανάθεση άλλης σύμβασης στην κινεζική Shanghai International Port Group (SIPG). Η αμφιλεγόμενη συμφωνία με τους Κινέζους οδήγησε στην κατασκευή του πρώτου νέου τερματικού σταθμού του Ισραήλ εδώ και χρόνια, ο οποίος άνοιξε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 2021.

Η διαδικασία διαγωνισμού για το λιμάνι της Χάιφα προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών κορυφαίων φορέων εκμετάλλευσης λιμένων. Στην αρχή της διαδικασίας, η DP World αναφέρθηκε ότι ενδιαφέρεται στο πλαίσιο της οικοδόμησης οικονομικών σχέσεων μεταξύ του Ισραήλ και των ΗΑΕ.

Το λιμάνι της Χάιφα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι του Ισραήλ που διακινεί σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων του Ισραήλ. Το 2021, η Haifa Port Company ανέφερε ότι διακινούσε σχεδόν 1,5 εκατομμύρια TEU και περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια τόνους χύδην φορτίου. Το λιμάνι της Χάιφα λειτουργεί επίσης έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς επιβατών και κρουαζιέρων στη χώρα. 

Η ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης αποτελεί μέρος της συνεχιζόμενης στρατηγικής της κυβέρνησης για αύξηση του ανταγωνισμού στα λιμάνια. Το Eilat Port ιδιωτικοποιήθηκε το 2013.

Η απόκτηση της παραχώρησης στη Χάιφα είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα για τον Όμιλο Adani της Ινδίας, ο οποίος λειτουργεί επί του παρόντος 11 εσωτερικά λιμάνια σε έξι ινδικά κράτη. Πέρυσι, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για επέκταση διεθνώς. Η διοίκηση τόνισε τη στρατηγική σημασία της νίκης στο Ισραήλ και την είσοδο της εταιρείας στην «κερδοφόρα περιοχή της Μεσογείου».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.