ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ερευνα: Το όραμα και η έμπνευση στοιχεία των επιτυχημένων ηγετών

19:27 - 02 Νοε 2005 | Οικονομία
Η δημιουργία ξεκάθαρου οράματος και η έμπνευση των ανθρώπων του για την πραγμάτωσή του αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχουν οι ηγέτες στις επιχειρήσεις. Το συμπέρασμα αυτό εξάγεται από την ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας της KPMG «Χαρακτηριστικά και Πρακτικές Επιτυχημένων CEOs-Ηγετών στην Ελλάδα».
Στην έρευνα συμμετείχαν για πρώτη φορά, μερικές από τις πιο επιτυχημένες ηγετικές φυσιογνωμίες του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας, καθώς και οι στενοί συνεργάτες τους, σκιαγραφώντας το προφίλ του σύγχρονου Έλληνα Ηγέτη, παρουσιάστηκαν σήμερα. Την Ημερίδα παρακολούθησαν περισσότερα από 600 άτομα, στην πλειοψηφία τους επιχειρηματίες και στελέχη CEOs και στελέχη Γενικής Διεύθυνσης από διάφορες επιχειρήσεις της χώρας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση συγκεκριμένου ερωτηματολογίου από CEOs και FLMs, το οποίο περιλάμβανε 25 χαρακτηριστικά που, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, διαθέτουν οι επιτυχημένοι Ηγέτες, καθώς επίσης και δυο ανοιχτές ερωτήσεις, η πρώτη σχετικά με συμπεριφορές που θεωρούν ότι πρέπει να σταματήσουν να έχουν και η δεύτερη σχετικά με πρακτικές που θεωρούν ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Από τους CEOs ζητήθηκε να επιλέξουν πέντε χαρακτηριστικά – δεξιότητες τα οποία πιστεύουν ότι τους διακρίνουν αλλά και τρία τα οποία θα ήθελαν να αναπτύξουν περισσότερο. Από τους FLMs ζητήθηκε να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά που είχαν οι επιτυχημένοι CEOs με τους οποίους συνεργάζονται ή έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν. Τα βασικά χαρακτηριστικά του επιτυχημένου ηγέτη, στα οποία οι δύο ομάδες παρουσιάζουν σύμπτωση απόψεων, εντοπίζονται ως εξής: · Βασική προτεραιότητα για το ρόλο ενός Ηγέτη-CEO αποτελούν: Η δημιουργία ξεκάθαρου οράματος και η έμπνευση των ανθρώπων του για την πραγμάτωσή του (CEOs: 55%, FLMs: 50%) H άσκηση ηγεσίας με βάση τις αξίες του Οργανισμού, δίνοντας πρώτος το παράδειγμα (CEOs: 55%, FLMs: 28%) H ικανότητα στρατηγικών χειρισμών, όπως για παράδειγμα η σύναψη συμμαχιών (CEOs: 33%, FLMs: 29%), η έγκαιρη πρόβλεψη επιχειρηματικών ευκαιριών (CEOs: 33%, FLMs: 28%) ή η υποστήριξη αλλαγών και καινοτομικών ενεργειών με αποτελεσματική διαχείριση (CEOs: 31%, FLMs: 28%) H υψηλή παρακίνηση για επιτυχία και η επιμονή στην επίτευξη των στόχων (CEOs: 33%, FLMs: 22%) H ικανότητα να δείχνει εμπιστοσύνη στους ανθρώπους του και να τους συμπεριφέρεται με αξιοπρέπεια, σεβασμό και δικαιοσύνη (CEOs: 39%, FLMs: 29%) Οι Έλληνες CEOs θα μπορούσαν να βελτιωθούν σε θέματα που αφορούν σε: Χρήση τεχνολογίας (CEOs: 43%, FLMs: 14% Διαχείριση του χρόνου (CEOs: 47%, FLMs: 27%) Προετοιμασία στη διαδοχή του CEO (CEOs: 31%, FLMs: 42%) Καθοδήγηση και ανάπτυξη των ανθρώπων τους, την επιβράβευση και το θάρρος στη λήψη δυσάρεστων αποφάσεων (CEOs: 31%, FLMs: 26%) Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι, οι δύο αυτές, κατά κανόνα, στενά συνεργαζόμενες ομάδες αντιλαμβάνονται διαφορετικά το ζήτημα της ηγεσίας. Για τους CEOs, προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω ανάπτυξη της ικανότητας χρήσης της τεχνολογίας, οι FLMs, όμως, ενδιαφέρονται περισσότερο για θέματα όπως το coaching και η καθοδήγηση, η διαδοχή του CEO και η σωστή διαχείριση του χρόνου των CEOs αλλά και των ίδιων ως στενών συνεργατών τους.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.