ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εκσυγχρονίζεται ο Ηλεκτρικός - Επέκταση ως τον Αγ. Στέφανο

10:22 - 13 Νοε 2008 | Οικονομία
Τρεις νέοι σταθμοί, υπογειοποίηση τμήματος Πειραιάς-Φάληρο, κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης, νέα επισκευαστική βάση στον Πειραιά και επέκταση της γραμμής προς Αγιο Στέφανο, περιλαμβάνονται στα νέα έργα εκσυγχρονισμού και επέκτασης του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου ΗΣΑΠ, που ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης.

Τα νέα έργα θα καταστήσουν το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς ισάξιο του Μετρό, τόνισε ο υπουργός Μεταφόρών, ενώ ερωτηθείς σχετικά άφησε να εννοηθεί ότι μέχρι τέλος του έτους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ανακοινώσει τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ και πρόσθεσε ότι εντός του 2009 η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί από στελέχη του ΥΜΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ και του υπουργείου Οικονομίας θα ανακοινώσει τα μέτρα για το θέμα της απόσυρσης.

Τις παραπάνω δηλώσεις ο υπουργός έκανε στη διάρκεια επίσκεψής του στο νέο πλυντήριο των συρμών του ΗΣΑΠ, στο σταθμό της Ειρήνης. Το πλυντήριο, προϋπολογισμού 3,34 εκατ. ευρώ, λειτουργεί αυτόματα, με ανακυκλωμένο νερό και έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 18 συρμούς την ημέρα.

Τα νέα έργα είναι τα εξής:

  • Κατασκευή τριών νέων σταθμών του ΗΣΑΠ. Έναν μεταξύ των σταθμών Ηρακλείου και Ειρήνης με την ονομασία Ψαλίδι, έναν μεταξύ Μοσχάτου και Καλλιθέας με την ονομασία Ιλισσός και έναν πριν από τον σταθμό του Πειραιά, κοντά στον σημερινό Κεράνη, που θα ονομάζεται Καμίνια.  Οι δύο πρώτοι σταθμοί θα κοστίσουν περίπου 5 εκατ. ευρώ και θα είναι έτοιμοι μέσα στο 2010. Ο Σταθμός Καμίνια θα είναι έτοιμος το 2011, καθώς θα είναι υπόγειος. Σύμφωνα με τις μελέτες που έχει κάνει ο ΗΣΑΠ οι τρεις αυτοί σταθμοί θα εξυπηρετούν περίπου 55.000 επιβάτες ημερησίως.
  • Υπογειοποίηση του τμήματος Πειραιάς-Φάληρο. Στο τμήμα αυτό θα ενταχθεί και ο νέος σταθμός Καμίνια. Το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2011.
  • Κατασκευή τεσσάρων υπόγειων χώρων στάθμευσης 1010 θέσεων, στους σταθμούς Μαρούσι, Ηράκλειο, Φάληρο και Κηφισιά. Το συνολικό κόστος του έργου, το οποίο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), φτάνει τα 23 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται σε 24 μήνες.
  • Νέα επισκευαστική βάση στον Πειραιά. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ.ευρώ, θα γίνει επίσης με ΣΔΙΤ. Η συμμετοχή του δημοσίου θα είναι 25 εκατ. ευρώ και του ιδιώτη 95 εκατ. ευρώ. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.
  • Αλλαγή της υποδομής-επιδομής της γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας Ομόνοια-Μοναστηράκι. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 79 εκατομμυρίων ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από το Γ' ΚΠΣ, θα αρχίσει στις αρχές του 2009 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2010.
  • Επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ προς τον Αγιο Στέφανο. Σε πρώτη φάση η επέκταση θα αφορά το κομμάτι από την Κηφισιά μέχρι την Εθνική οδό και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Κηφισιά, ο οποίος θα υπογειοποιηθεί, του αθλητικού Ομίλου Κηφισιάς, τη Νέα Ερυθραία, το Καστρί και την εθνική οδό.
  • Το έργο συνολικού ύψους 480 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, και θα είναι έτοιμο το 2013. Στη συνέχεια θα γίνει η δεύτερη επέκταση προς τον Αγιο Στέφανο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
  • Ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων. Πρόκειται για ένα έργο που εντάσσεται στο πρόγραμμα Πράσινες Μεταφορές-Περιβάλλον. Το έργο θα κατασκευαστεί στο σταθμό Ειρήνη, θα είναι συνολικής ισχύος 20 ΚW, θα κατασκευαστεί εξ' ολοκλήρου από τη ΔΕΗ και θα είναι έτοιμο μέσα στο 2009. Ο ΗΣΑΠ θα παίρνει ως μίσθωμα το 5% των εσόδων της ΔΕΗ από το συγκεκριμένο έργο.
  • Ενίσχυση χρηστών ποδηλάτων. Πρόκειται για ένα έργο κατασκευής 10 δεστρών ποδηλάτων σε κάθε σταθμό του ΗΣΑΠ, εκτός από το Μοναστηράκι και την Ομόνοια, προκειμένου οι χρήστες ποδηλάτων να μπορούν να τα αφήνουν και να χρησιμοποιούν τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 20.000 ευρώ.

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.