ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το σ/ν για τις προμήθειες αμυντικού υλικού στην Κυβερνητική Επιτροπή

17:47 - 22 Νοε 2005 | Οικονομία
Το σχέδιο νόμου «Περί Προμηθειών Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων» παρουσίασε σήμερα στην Κυβερνητική Επιτροπή ο αρμόδιος υπουργός, κ. Σπ. Σπηλιωτόπουλος.
Εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου ο υπουργός Αμυνας τόνισε ότι για πρώτη φορά εισάγεται νομοσχέδιο αποκλειστικά και μόνο για τις αμυντικές προμήθειες και αυτό γίνεται με στόχο την εδραίωση τόσο της διαφάνειας όσο και της ανταγωνιστικότητας και του αποτελεσματικού ελέγχου των προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων. Παράλληλα επεσήμανε ότι προβλέπεται η ουσιαστική συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Οι βασικές διατάξεις που εισάγονται με το σχέδιο νόμου «Περί Προμηθειών Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων» προβλέπουν: · Την καθιέρωση δύο και μόνον βασικών τρόπων προμηθειών του αμυντικού υλικού (σε αντίθεση με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ΠΔ 284/89 που προβλέπει 11 τρόπους προμηθειών) και πιο συγκεκριμένα: α) ανοιχτό διαγωνισμό, διαδικασία στην οποία ο κάθε ενδιαφερόμενος προμηθευτής μπορεί να υποβάλλει έγγραφη προσφορά, β) συμφωνίες μεταξύ κρατών. Καταργούνται οι 18 τρόποι απευθείας ανάθεσης, με προφορική ή έγγραφη προσφορά, που ισχύουν μέχρι σήμερα. Στις ελάχιστες ειδικές περιπτώσεις (ενδεικτικά αναφέρονται κρατικό απόρρητο, μοναδικός κατασκευαστής) η διαδικασία θα γίνεται με διαπραγμάτευση και μετά από έγκριση των όρων και προϋποθέσεων που στοιχειοθετούν την ειδική περίπτωση, από ανεξάρτητο ανώτατο όργανο. · Τον καθορισμό προληπτικού ελέγχου σε προσυμβατικό επίπεδο από το Ελεγκτικό Συνέδριο των προμηθειών μεγάλης οικονομικής αξίας. · Τον καθορισμό της υποχρέωσης του ΥΕΘΑ να ενημερώνει τη Διαρκή Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής για προμήθειες μείζονος αμυντικού υλικού. · Τον καθορισμό ότι οι εγγυήσεις που απαιτούνται τόσο στην διαγωνιστική διαδικασία όσο και μετά την κατακύρωση, εκδίδονται μόνο από πιστωτικά ιδρύματα αναγνωρισμένα από την Τράπεζα της Ελλάδος. · Την εισαγωγή για πρώτη φορά του θεσμού του απολογισμού επένδυσης για την αξιολόγηση της επιχειρησιακής απόδοσης σε σχέση με το συνολικό κόστος των προγραμμάτων μείζονος αμυντικού υλικού. · Τον καθορισμό ως μέγιστου χρόνου παραμονής του προσωπικού, στις υπηρεσίες προμηθειών των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων τα τρία έτη. Σε περιπτώσεις ανοικτών διαγωνισμών τα μέλη όλων των εμπλεκομένων επιτροπών υλοποίησης της προμήθειας, ορίζονται με κλήρωση, από πίνακα ανά ειδικότητα. · Τον προσδιορισμό εφαρμογής συστήματος διασφάλισης ποιότητας στις προμήθειες αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων και την πιστοποίηση των κατασκευαστών – προμηθευτών με το εκάστοτε ισχύον πρότυπο ποιότητας. · Τον καθορισμό της Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας (ΕΠΑ) σε ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο με 35% στο σύνολο των υλικών της σύμβασης. · Την κατάρτιση Μητρώου Κατασκευαστών και Υποκατασκευαστών αμυντικού υλικού για αξιοποίηση και στήριξη των εταιρειών εκείνων που τηρούν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. · Την κατάρτιση συμβάσεων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων και την ταυτόχρονη υπογραφή της με την κύρια σύμβαση. · Τη μείωση του ποσοστού προκαταβολής της συμβατικής αξίας των υλικών από το 40% - 80% που είναι σήμερα, στο 30%. · Την καθιέρωση διαδικασίας αποκλεισμού προμηθευτών από τις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων, λόγω μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και αποδεδειγμένης κακής πίστης, με απόφαση του ΥΕΘΑ ύστερα από γνωμοδότηση της αρμόδιας Κεντρικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής Προμηθειών.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.