ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συνεχίζει το ΥΠΑΝ την πίεση για τις τιμές των προϊόντων

14:54 - 09 Φεβ 2009 | Οικονομία
Νέα στοιχεία για την κίνηση των τιμών έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος, με βάση τους ελέγχους στακοστολόγια και τους τιμοκαταλόγους, που έχουν υποβληθεί στο ΥΠ.ΑΝ έως 30/1/2009 από επιχειρήσεις τροφίμων, βιομηχανικών προϊόντων και υπηρεσιών. Μεταξύ άλλων το ΥΠΑΝ κάνει ονομαστική αναφορά στην εταιρία ΦΑΓΕ σημειώνοντας ότι προχωρά σε αυξήσεις σε προϊόντα της, που για το υπουργείο δεν είναι δικαιολογημένες. Επίδειξη της «μεγαλύτερης δυνατής κοινωνικής ευθύνης» στο θέμα των τιμών ζήτησε από τους φορείς της αγοράς ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, διαμηνύοντας πως η ηγεσία του υπουργείου «δεν θα χαριστεί σε κανέναν».

Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΑΝ 33 εταιρείες προχώρησαν σε μειώσεις τιμών σε 2.213 κωδικούς προϊόντων. Επίσης 21 εταιρείες μετά του κοστολογικούς ελέγχους προχώρησαν σε ανάκληση των ανατιμήσεων σε 2.475 κωδικούς.

Επιπλέον 12 εταιρείες προχώρησαν σε αυξήσεις τιμών σε 925 κωδικούς. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου ειδική αναφορά έγινε στην εταιρεία ΦΑΓΕ η οποία δεν δικαιολογεί την αύξηση σε 107 κωδικούς αφού προέβη σε μεσοσταθμική αύξηση 3,5%. Η αύξηση οφείλεται στη διαφοροποίηση της εμπορικής πολιτικής της εταιρείας προκειμένου να καλύψει ζημιές του ισολογισμού της.

Οι εταιρείες Coca Cola Τρία Έψιλον και Pepsico HBH προχώρησαν σε αυξήσεις οι οποίες μπορούσαν να δικαιολογηθούν. Ωστόσο τους ζητήθηκε και συμφώνησαν ότι καθ΄όλη τη διάρκεια του 2009 θα προχωρήσουν σε απευθείας παροχές-προσφορές στους καταναλωτές.

Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠ.ΑΝ,

- 33εταιρείες προχώρησαν σε μείωση τιμών σε 2213κωδικούς,

- 21 εταιρείες μετά τους κοστολογικούς ελέγχους, προχώρησαν σε ανάκληση των ανατιμήσεων σε 2475 κωδικούς.

- 12 εταιρείες προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών, σε 925 κωδικούς.

Επίσης, 12 εταιρείες προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών, σε 925 κωδικούς, από τους 4.683, που διακινούν συνολικά, τις οποίες τεκμηριώνουν από τα υποβληθέντα στοιχεία (αύξηση του κόστους παραγωγής, ή την αύξηση των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται):

- Εταιρεία ΑΜΒΥΞ Α.Ε που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας εισαγομένων ποτών προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7,8%, 57 κωδικών προϊόντων, από τους 146που διακινεί.

- Εταιρεία B.P. A.E που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας λιπαντικώνπροχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2,5%, 21 κωδικών προϊόντων, από τους 626 που διακινεί.

- Εταιρεία SCA HYGIENE PRODUCT A.E που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας χαρτικών προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 4%, 46 κωδικών προϊόντων, από τους 128 που διακινεί.

- Εταιρεία PROCTER & GAMBLE ΗELLAS A.E που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας ειδών καθαριότητας και συντήρησης νοικοκυριού- ειδών ατομικής φροντίδας,προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση2%, 533 κωδικών προϊόντων, από τους1155 που διακινεί.

- Εταιρεία CENTRAL PARKING SYSTEM - ΑΘΗΝΑ - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Α.Ε. ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΕΔ που δραστηριοποιείται στο χώρο υπηρεσιών στάθμευσηςπεριόρισε στο 5% την αρχική υποβληθείσα αύξηση, που έφτανε το 20%, σε 10 από τους 14 κωδικούς υπηρεσιών που παρέχει.

- Η εταιρεία Γ. KAΛΛΙΜΑΝΗΣ Α.Ε, που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας κατεψυγμένων αλιευμάτων εισαγωγής,προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 4,73%, 12 κωδικών προϊόντων, από τους 537 που διακινεί.

- Η εταιρεία ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΣΑ.Ε.Β.Ε, που δραστηριοπείται στο χώρο εμπορίας κατεψυγμένων αλιευμάτων εισαγωγής,προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 27%, 47 κωδικών προϊόντων, από τους 770 που διακινεί συνολικά.

- Εταιρεία ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ ΑΕ.Β.Ε ΤΡΟΦΙΜΩΝ που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας τοματοειδών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση19,5%,8 κωδικών προϊόντων, από τους294που διακινεί.

-Εταιρεία ΚΡΑΦΤ ΦΟΥΝΤΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., που δραστηριοποιείται στο χώρο των τυποποιημένων τροφίμων (μαγιονέζες κτλ) προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 9,5%,9 κωδικών προϊόντων, από τους549 που διακινεί.

- Εταιρεία OLYMPIC HERMES Α.Ε. που δραστηριοποιείται στο χώρο των ειδών ζαχαροπλαστικής (καραμέλες) προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση3,60%,82 κωδικών προϊόντων, από τους190 που διακινεί. .

- Εταιρεία ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. που δραστηριοποιείται στο χώρο ειδών καθαρισμού προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2,5%, 49 κωδικών προϊόντων, από τους 106 που διακινεί.

- Εταιρεία ΕΒΓΑ Α.Β.Ε.Ε που δραστηριοποιείται στο χώρο των χυμών προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7%,51 κωδικών προϊόντων, από τους 168που διακινεί.

Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω στοιχεία, οι αυξήσεις στα περισσότερα από τα βασικά προϊόντα κινούνται στα όρια του μέσου όρου του πληθωρισμού του 2008. Πιο συγκεκριμένα, 731 κωδικοί προϊόντων έχουν αύξηση, μέχρι 4,70% ενώ 139 κωδι

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.