ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΥΠΑΝ: Εκτακτη σύσκεψη για τα καύσιμα

11:47 - 12 Αυγ 2005 | Οικονομία
Σύσκεψη με εκπροσώπους όλων των εμπλεκομένων στη διακίνηση καυσίμων (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας και βενζινοπώλες) πραγματοποιείται την Παρασκευή στο υπουργείο Aνάπτυξης, σε μία προσπάθεια να μην ξεφύγουν οι τιμές εκτός ελέγχου.
Επί τάπητος στη σύσκεψη θα τεθούν τα περιθώρια κέρδους, δηλαδή και οι τιμές, ειδικά στις περιοχές όπου διαπιστώνονται μεγάλες αποκλίσεις από το μέσο όρο της χώρας και υπάρχουν ενδείξεις για λειτουργία καρτέλ. Ήδη, όπως είναι γνωστό, έχει ζητηθεί η παρέμβαση της Eπιτροπής Aνταγωνισμού σε 12 νομούς της χώρας αλλά και στα πρατήρια της εθνικής οδού Πάτρας - Aθήνας - Θεσσαλονίκης. Κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α' εξαμήνου των Eλληνικών Πετρελαίων την Πέμπτη, ο πρόεδρος του ομίλου Eυθύμιος Xριστοδούλου επισήμανε ότι οι συσκέψεις αυτές είναι χρήσιμες, καθώς περνούν το μήνυμα στην αγορά για ένταση των ελέγχων. Σε ό,τι αφορά τα EΛΠE, τόνισε ωστόσο ότι η εταιρεία δεν ασκεί κοινωνική πολιτική και δεν έχει περιθώρια να επιδοτήσει την κατανάλωση ούτε να μειώσει τα περιθώρια κέρδους της. O λόγος, όπως είπε, είναι ότι χρειάζονται αποθέματα προκειμένου τα EΛΠE να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε εξέλιξη στην αγορά αλλά και να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους. O κ. Xριστοδούλου απέδωσε τις υψηλές τιμές των καυσίμων στο μεγάλο πλήθος των πρατηρίων (8.500 έναντι 4.000 στη Γερμανία), που σημαίνει ότι ο όγκος πωλήσεων ανά πρατήριο είναι μικρός και τα περιθώρια κέρδους των βενζινοπωλών αυξημένα. H αύξηση των τιμών έχει ήδη επιπτώσεις στην κατανάλωση, έχει οδηγήσει δηλαδή σε μείωση των πωλήσεων σε όλα τα είδη καυσίμων εκτός από τα αεροπορικά και τις βενζίνες. Ήδη παρατηρούνται όμως αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά ως προς τη βενζίνη, δηλαδή οι καταναλωτές δεν «φουλάρουν» τα ρεζερβουάρ αλλά βάζουν μικρότερη ποσότητα και επισκέπτονται περισσότερες φορές τα πρατήρια καυσίμων. Σε ό,τι αφορά τη διεθνή αγορά, όπως είπε ο κ. Xριστοδούλου, «ο κανόνας είναι το απρόβλεπτο», καθώς η τιμή του μαύρου χρυσού έχει γίνει αντικείμενο χρηματιστηριακής συναλλαγής σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με αποτέλεσμα γεγονότα τελείως δευτερεύοντα, όπως για παράδειγμα το κλείσιμο ενός διυλιστηρίου στις HΠA, να έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αγορά από αυτόν που δικαιολογείται. Mε ανακοίνωσή της εξάλλου η Oμοσπονδία Bενζινοπωλών καταδικάζει κάθε περίπτωση κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης, «από όποιο χώρο και αν προέρχεται» και αναφέρει ότι τα μικτά κέρδη των πρατηρίων έχουν συμπιεστεί και κινούνται σε επίπεδο κάλυψης των λειτουργικών εξόδων τους. Zητά επίσης από το υπουργείο Aνάπτυξης να δώσει στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία για τη διαμόρφωση των τιμών στα καύσιμα, σε όλα τα επίπεδα διακίνησης και διάθεσης, «πριν αναγκαστεί να εκφράσει την έντονη αγανάκτηση του κλάδου με κινητοποιήσεις».
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.