ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ε.Ε.: Αυξημένες οι πωλήσεις φορτηγών και λεωφορείων

15:36 - 24 Μαϊ 2006 | Οικονομία
Αύξηση σημείωσαν τον Απρίλιο οι πωλήσεις βαρέων και μεσαίων φορτηγών, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ομοσπονδία των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Οχημάτων (ACEA), για τις αγορές των 15 «παλιών» χωρών μελών της ΕΕ και τις 3 χώρες EFTA (οι συνεργαζόμενες με την ΕΕ, Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία). Βασικός λόγος της ανόδου των πωλήσεων ήταν οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη χρήση ηλεκτρονικών ταχογράφων (digital), που καθιέρωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Μαΐου.
Συγκεκριμένα, οι ρυθμίσεις προβλέπουν την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικού ταχογράφου - από την 1η Μαΐου - απ’ όλα τα βαρέα και μεσαία φορτηγά που θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους και των 25 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από τις ρυθμίσεις αυτές εξαιρέθηκαν τα μικρά, επαγγελματικά αυτοκίνητα. Αυτός είναι και ο λόγος, όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της, που οι πωλήσεις των τελευταίων υποχώρησαν - για πρώτη φορά μέσα στο 2005 - τον Απρίλιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών άνω των 16 τόνων έφτασαν στην αγορά της δυτικής Ευρώπης τις 42.006 οχήματα (στους «15» της ΕΕ: 41.362 και +86,3%) και σημείωσαν ποσοστιαία άνοδο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2005 κατά 83,5%. Άλλωστε, οι μοναδικές χώρες της ΕΕ στις οποίες δε σημειώθηκε αύξηση είναι η Ελλάδα (105 νέα οχήματα, έναντι 124 πέρσι και -15,3%) και το Βέλγιο (535 νέα οχήματα και -34%). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη ποσοστιαία ζήτηση καταγράφηκε στην Ιρλανδία με 249% και 262 βαρέα οχήματα να διατίθενται στην αγορά. Αλλά και στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, εκείνη της Γερμανίας, οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών άνω των 16 τόνων εκτινάχθηκαν στα ύψη, καθώς διατέθηκαν 15.791 οχήματα, που ήταν κατά 161,7% περισσότερα απ’ ό,τι τον Απρίλιο του 2005. Στο 1ο τρίμηνο του 2006, τώρα, διατέθηκαν στις αγορές της δυτικής Ευρώπης 103.800 νέα οχήματα που ήταν κατά 21,6% περισσότερα από πέρυσι. (Στην ΕΕ των «15»: 101.643 νέα και +22,3%). Ανάλογη ήταν και η εικόνα που παρουσίασε η αγορά των μεσαίων φορτηγών, άνω των 3,5 τόνων. Άλλωστε, αυτά ήταν και η αιτία καθιέρωσης των ηλεκτρονικών ταχογράφων, καθώς η Επιτροπή είχε διαπιστώσει πως «επικρατούν χαοτικές συνθήκες σε ό,τι αφορά στον τομέα της αδειοδότησής τους». Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, οι νέες κυκλοφορίες μεσαίων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων ανήλθαν τον Απρίλιο σε 57.371 και ήταν κατά 75,4% περισσότερες απ’ ό,τι τον αντίστοιχο μήνα του 2005 (στους «15» της ΕΕ: 56.560 και +78,8%). Στη Γερμανία, όπου πουλήθηκαν 22.451 οχήματα, η αύξηση έφτασε στο 132,7%, αν και η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος καταγράφηκε στην Πορτογαλία με 215,1% και 1.065 πωλήσεις νέων οχημάτων. Αλλά και στην Ελλάδα οι πωλήσεις, στην κατηγορία αυτή, σημείωσαν άνοδο 6,2%, καθώς κυκλοφόρησαν 223 νέα οχήματα, έναντι 210 πέρσι. Στο 1ο τρίμηνο του 2006, τώρα, διατέθηκαν στις αγορές της δυτικής Ευρώπης 145.989 νέα οχήματα που ήταν κατά 21,5% περισσότερα από πέρσι. (Στην ΕΕ των «15»: 142.530 νέα και +22,1%). Άνοδο σημείωσαν και οι πωλήσεις όλων των ειδών των λεωφορείων (μικρών και μεγάλων), καθώς τον Απρίλιο στη δυτική Ευρώπη διατέθηκαν 4.177 καινούρια οχήματα, αριθμός που ήταν κατά 54,6% μικρότερος συγκριτικά με πέρσι (στους «15» της ΕΕ: 4.078 και +58,4%). Στην κατηγορία αυτή, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Αυστρία (+431,3%), όπου πουλήθηκαν 170 νέα οχήματα. Αλλά και στην αγορά της Γερμανίας διατέθηκαν 1.211 νέα λεωφορεία που ήταν κατά 176,5% περισσότερα από πέρσι. Η ελληνική αγορά παρέμεινε σχεδόν στάσιμη, καθώς διατέθηκαν 64 καινούρια οχήματα, έναντι 66 πέρσι και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3%. Στο 1ο τρίμηνο του 2006, τώρα, διατέθηκαν στις αγορές της δυτικής Ευρώπης 12.200 νέα οχήματα που ήταν κατά 13,1% περισσότερα από πέρσι. (Στην ΕΕ των «15»: 11.822 νέα και +14,8%). Σε ό,τι αφορά στα φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων, πουλήθηκαν τον Απρίλιο στη δυτική Ευρώπη 167.379 και ήταν κατά 6,3% λιγότερα συγκριτικά με πέρσι (στους «15» της ΕΕ: 162.588 και -6,2%). Στην κατηγορία αυτή, η σημαντικότερη άνοδος σημειώθηκε στην Ιταλία (21.400 νέα οχήματα και +9,3%), ενώ στη μεγαλύτερη αγορά του είδους, τη γαλλική, σημειώθηκε πτώση πωλήσεων 4,4% (διατέθηκαν 37.386 νέα φορτηγά). Aναφορικά με την Ελλάδα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11%, καθώς στην αγορά διατέθηκαν 1.836 καινούρια φορτηγάκια έναντι 2.064 πέρσι. Στο 1ο τρίμηνο του 2006 διατέθηκαν στις αγορές της δυτικής Ευρώπης 704.774 νέα οχήματα που ήταν κατά 3,5% περισσότερα από πέρσι (Στην ΕΕ των «15»: 684.755 νέα και +3,5%).
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.