ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εκστρατεία για την τόνωση των εξαγωγών κήρυξε ο Αλογοσκούφης

14:58 - 06 Ιουλ 2005 | Οικονομία
Συναγερμό για την τόνωση των εξαγωγών σημαίνει το υπουργείο Οικονομίας, σε μία προσπάθεια να αντιστρέψει την έντονα πτωτική τάση που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια, και η οποία έχει οδηγήσει μεταξύ άλλων σε σε σημαντική συρρίκνωση της συμμετοχής τους, μόλις 7,4%, στο ΑΕΠ. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Γ. Αλογοσκούφης παρουσίασε χθες το νέο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΠΕ, με το οποίο επιδιώκεται να δοθεί μια αποφασιστική ώθηση στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ο υπουργός διαπίστωσε πως η πορεία των εξαγωγών είναι τις τελευταίες δεκαετίες ιδιαίτερα προβληματική. Η συμμετοχή των εξαγωγών στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν έχει μειωθεί από 10,6% του ΑΕΠ που ήταν το 2000 στο 7,4% του ΑΕΠ το 2004, ενώ, για παράδειγμα, στο Βέλγιο το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 95% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, στην Κορέα στο 66% και στη Γερμανία στο 40%. Παράλληλα, η διαρκής αύξηση των εισαγωγών τα τελευταία χρόνια επιδείνωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, αυξάνοντάς το από 18,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 1999 σε 27,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2003. Η απογοητευτική πορεία των εξαγωγών συνδέθηκε, από τον κ. Αλογοσκούφη, με τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, την αποθάρρυνση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων και την απουσία ενός γενικότερου στρατηγικού σχεδίου για την προώθηση των εξαγωγών, που θα αντιμετωπίσει το έλλειμμα κρίσιμης μάζας (μεγάλου μεγέθους) των ελληνικών επιχειρήσεων για την αυτόνομη παρουσία τους στις διεθνείς αγορές. Στην προσπάθεια για ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, η κυβέρνηση λαμβάβει τα εξής μέτρα: 1. Την κάλυψη του κόστους της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων, μέσω του ΟΠΕ, σε εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές και άλλες δράσεις προώθησης των εξαγωγών, σε ποσοστό μέχρι 40%. Στόχος είναι να διπλασιαστούν οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα έχουν παρουσία στο εξωτερικό μέσα σε 12 μήνες. 2. Τη διενέργεια ερευνών αγοράς μέσα στο 2005 για το σύνολο των χωρών-στόχων για τις ελληνικές εξαγωγές. 3. Την ολοκλήρωση κλαδικών πολιτικών για τα βασικά ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, σε συνεργασία και με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης. Δρομολογείται η δημιουργία γραφείου αγροτικών προϊόντων μέσα στον ΟΠΕ. 4. Την προώθηση ομάδας εταιρειών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και εκπαίδευσης, με στόχο τη δημιουργία 50 νέων εξαγωγικών επιχειρήσεων το 2005. Προγραμματίζεται ταυτόχρονα η δημιουργία γραφείου για τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. 5. Τη δημιουργία εθνικού προγράμματος για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων διατροφής και ιδιαίτερα του ελληνικού τυποποιημένου ελαιόλαδου στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και της Αυστραλίας. Για πρώτη φορά πραγματοποιείται μια σύμπραξη σε μεγάλη κλίμακα από δημόσιο φορέα(ΟΠΕ) και ιδιωτικό φορέα (ΣΕΒΙΤΕΛ), με συνολική αξία του προγράμματος προώθησης ελληνικού ελαιόλαδου, που φθάνει τα 6 εκατομμύρια ευρώ και συμμετοχή 50% των δύο φορέων. 6. Την πραγματοποίηση 45 εκθέσεων στο εξωτερικό φέτος έναντι 25 το 2004, με στόχο την συμμετοχή 600 επιχειρήσεων έναντι 393 το 2004. Για το 2006 προγραμματίζονται 51 εκθέσεις με συμμετοχή 900 επιχειρήσεων. 7. Την πραγματοποίηση 8 επιχειρηματικών αποστολών μέσα στο 2005 στις ΗΠΑ και τον Καναδά (σε συνεργασία με το ΣΕΒ), στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ιαπωνία (μαζί με το ΕΒΕΑ), την Κίνα, την Πολωνία, τη Ρωσία και την Αίγυπτο. 8. Τη διενέργεια παγκόσμιου συνεδρίου για την ελληνική διατροφή από 29/9/2005 ως 2/10/2005, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι δικτύων διανομής, εμπορικοί αντιπρόσωποι και δημοσιογράφοι ειδικού τύπου από τις πρώτες έξι χώρες-στόχους για τις ελληνικές εξαγωγές(μεγάλες αγορές). 9. Την αναβάθμιση του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών ως του στρατηγικού οργάνου χάραξης εξαγωγικής πολιτικής. Δημιουργία συντονιστικού κέντρου επιχειρηματικών αποστολών στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών. 10. Την πλήρη αξιοποίηση των κοινοτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων. 11. Την πραγματοποίηση από τον ΟΠΕ και το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών εντός του α’ εξαμήνου του 2006 μεγάλου συνεδρίου, στο οποίο θα προσκληθούν περίπου 1.000 εκπρόσωποι δικτύων διανομής και εμπορικοί αντιπρόσωποι από τις χώρες-στόχους. Θα πραγματοποιηθούν τρεις εκδηλώσεις στην Αθήνα (για τρόφιμα, βιομηχανικά είδη, εκπαίδευση, υπηρεσίες), την Θεσσαλονίκη (για δομικά υλικά και υψηλή τεχνολογία σε συνεργασία με τους φορείς της Θεσσαλονίκης) και το Ηράκλειο (για τρόφιμα, ξενοδοχειακό εξοπλισμό και υπηρεσίες).
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.