ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στο 3,3% τον Ιούνιο ο πληθωρισμός

13:22 - 08 Ιουλ 2005 | Οικονομία
Κατά 3,3% αυξήθηκε τον Ιούνιο, σε ετήσια βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή, έναντι αύξησης 2,8% τον περασμένο μήνα.
Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε κατά 0,2%, έναντι αύξησης 0,3% τον περασμένο μήνα. Ο µέσος δείκτης του δωδεκαµήνου Ιουλίου 04 - Ιουνίου 05 παρουσίασε αύξηση 3,2%. Όσον αφορά τους επιμέρους δείκτες παρατηρήθηκαν αυξήσεις : α) Κατά 0,9% της οµάδας αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιµών των τσιγάρων.
β) Κατά 0,2% της οµάδας στέγαση, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των ενοικίων κατοικιών και της ύδρευσης-αποχέτευσης.
γ) Κατά 0,2% της οµάδας υγεία, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 1% της οµάδας μεταφορές, λόγω αύξησης των τιµών της βενζίνης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από την επαναφορά του κοµίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του δώρου του Πάσχα.
Οι μειώσεις που παρατηρήθηκαν είναι: α) Κατά 2,2% της οµάδας διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά, λόγω µείωσης των τιµών, κυρίως, στα είδη: λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,1% της οµάδας ξενοδοχεία - καφέ - εστιατόρια, λόγω επαναφοράς των τιµών των σερβιριζόµενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του δώρου του Πάσχα. Η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή, κατά 3,3% τον Ιούνιο, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 2,5% της οµάδας αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιµών των τσιγάρων και των αλκοολούχων µη σερβιριζόµενων ποτών.
β) Κατά 3,6% της οµάδας ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 9,3% της οµάδας στέγαση, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δηµοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρισµού και του πετρελαίου θέρµανσης.
δ) Κατά 1,8% της οµάδας διαρκή αγαθά - είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύµµατα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωµνής-λευκά είδη, στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 4,2% της οµάδας υγεία, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκοµειακής περίθαλψης.
στ) Κατά 5,2% της οµάδας μεταφορές, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνης), των τελών κυκλοφορίας, των διοδίων και του κοµίστρου των ταξί.
ζ) Κατά 1,9% της οµάδας αναψυχή-πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία-εφηµερίδες-περιοδικά-γραφικά.
η) Κατά 4,3% της οµάδας εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιµών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των επαγγελµατικών και τεχνικών σχολών-ΙΕΚ.
θ) Κατά 3,2% της οµάδας ξενοδοχεία - καφέ - εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόµενα), κυλικεία.
ι) Κατά 3,1% της οµάδας άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, στα είδη: κουρεία - κοµµωτήρια, είδη ατοµικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων και άλλες υπηρεσίες.
2. Από τις µειώσεις των δεικτών
α) Κατά 0,5% της οµάδας διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών, στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά και ψάρια νωπά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών, κυρίως, στα είδη: κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο και ξηροί καρποί.
β) Κατά 1,4% της ο&micr
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.