ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΣΕΕ: «Να μη χαθεί η μάχη του Αιγαίου στην κρουαζιέρα»

14:36 - 28 Ιουλ 2010 | Οικονομία
Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιουλίου 2010 με θέμα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Εκτέλεση πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικά λιμάνια», την ΕΣΕΕ εκπροσώπησε ο Πρόεδρός της κ. Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για την προώθηση του ν/σ προχώρησε σε μια σειρά από επισημάνσεις:

«…το καμποτάζ ήταν για πολλά χρόνια μια στρέβλωση με μεγάλο χαμένο την Ελλάδα, αφού στέρησε από τη χώρα μας έσοδα, μείωσε την εισροή θαλάσσιου τουρισμού, περιόρισε τις θέσεις απασχόλησης, ζημίωσε αντί να βοηθήσει τον Έλληνα ναυτικό, ενώ δεν προστάτευσε την ελληνική κρουαζιέρα, αφού πλέον δεν διαθέτουμε ούτε καν ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοια. Το ν/σ μπορεί πράγματι να καθυστέρησε, αλλά επιτέλους μπορούμε σήμερα να στηρίξουμε με επιχειρήματα την άρση του καμποτάζ, όπως όμως το αντιλαμβάνονται οι ειδικοί της ναυτιλίας, ώστε να μην βρεθούμε από το ένα άκρο στο άλλο, στη ‘μετά καμποτάζ’ εποχή…».

Επιπλέον, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ τόνισε ότι:  «…η πλήρης απελευθέρωση, με την έννοια που την κατανοούν και την ζητούν κάποιοι οι οποίοι δεν γνωρίζουν το χώρο της ναυτιλίας, είναι λανθασμένη…». Ο κ. Κορκίδης επεσήμανε τη μεγάλη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και ταυτόχρονα παρουσίασε μία σειρά από δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες που διατηρούν την ελληνική σημαία στα πλοία τους.

Ωστόσο, για τον κ. Κορκίδη «…η ελληνική ναυτιλία αξιοποίησε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, «την ελληνική ναυτοσύνη», προόδευσε και αναπτύχθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο, γιατί δεν άφησε να την επηρεάσουν οι αρνητικές συνέπειες της κρατικής παρεμβατικότητας, παρά το γεγονός ότι είναι ο κλάδος με τους περισσότερους κανόνες και  τους αυστηρότερους ελέγχους…». Την ίδια στιγμή ζήτησε «…να μην χαθεί η μάχη του Αιγαίου στην κρουαζιέρα, και κυρίως να μην επιτρέψουμε να κερδίσει την μάχη η Τουρκία με την Αττάλεια, την Αλικαρνασσό και την Κωνσταντινούπολη… τόσο ο Πειραιάς όσο και τα ελληνικά νησιά χρειάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό την «κρουαζιέρα», αλλά και η «κρουαζιέρα» χρειάζεται την Ελλάδα ως τόπο προορισμού της…».

Εν συνεχεία, εξέφρασε την επιθυμία του να μην χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος και να μην εξελιχθεί η υπόθεση του καμποτάζ σε νέα COSCO «…όπου αρχικά και ιδιαίτερα από την πλευρά των εργαζομένων αντιμετωπίστηκε ως απειλή, ως εχθρός και ολική καταστροφή, ενώ σήμερα επικρατεί σχεδόν από όλους μία εκ διαμέτρου αντίθετη αντιμετώπιση…». Ο κ. Κορκίδης εξήρε το υψηλό επίπεδο κατάρτισης και τεχνογνωσίας των Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι τόνισε ότι δεν χρειάζονται την προστασία του καμποτάζ, και δήλωσε ότι για το ελληνικό εμπόριο «…η απασχόληση των 20.000 Ελλήνων ναυτικών, αλλά και των 200.000 εργαζομένων στα υποστηρικτικά της ναυτιλίας παραναυτιλιακά επαγγέλματα είναι πολύ σημαντική για την οικονομία μας, αφού εξακολουθεί να φέρνει συνάλλαγμα ακόμα και σε περιόδους κρίσης…».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ επεσήμανε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να δώσει σημαντικά οφέλη στις τοπικές αγορές, ενώ έθεσε ως κεντρικό στόχο για το μέλλον την καλύτερη αξιοποίηση της κρουαζιέρας ως πηγή πολλαπλών εσόδων για την ελληνική οικονομία.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.