ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Από το internet περνάει η πτώση των τιμών

08:11 - 11 Αυγ 2010 | Οικονομία
Σε καλό σύμμαχο έναντι της ακρίβειας φαίνεται να μετατρέπεται το internet, με τα διαδικτυακά καταστήματα να πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο σημειώνοντας αξιόλογους τζίρους. Και καθώς ο πληθωρισμός καλά κρατεί και η Ελλάδα «χτυπάει» την πρωτιά στην … ακρίβεια στους κόλπους της ΕΕ, μέσω των ταχύτατων μηχανών αναζήτησης, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων που θέλει να αγοράσει, αλλά και να εντοπίσει τα σημεία τα οποία μπορεί να βρει τις πιο συμφέρουσες λύσεις.

Διαδικτυακή έρευνα της Nielsen έδειξε πως η πλειοψηφία των χρηστών του ίντερνετ παγκοσμίως σκοπεύει να κάνει κάποια online αγορά στο επόμενο διάστημα, με τα βιβλία (44%), τα ρούχα (36%) και τα αεροπορικά εισιτήρια (32%) να καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στην πρόθεση αγοράς διεθνώς. Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα όλο και περισσότεροι Έλληνες εισέρχονται στον κόσμο των on line αγορών καθώς σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν ότι σκοπεύουν να κάνουν κάποια ηλεκτρονική αγορά στο επόμενο εξάμηνο. Οι καταναλωτές όλο και περισσότερο εξοικειώνονται με το Διαδίκτυο και πραγματοποιούν τις αγορές τους με καλύτερες τιμές, καθώς τα περιθώρια του εισοδήματος έχουν στενέψει σοβαρά. Μόλις το 16% των παγκόσμιων χρηστών και το 13% των Ελλήνων δήλωσε πως δεν έχει κάνει κάποια online αγορά.

Οι διαδικτυακοί «ερευνητές αγοράς» που ωθούν όλο και περισσότερους Έλληνες να συμβουλευτούν το internet για τις αγορές τους, είναι το www.skroutz.gr, το www.bestprice.gr και το shopping. pathfinder.gr, καθώς πέρα από την άμεση σύγκριση που μπορείς να κάνει κανείς στις τιμές των προϊόντων, βρίσκονται στη διάθεση των καταναλωτών 24 ώρες το 24ωρο.

Ωστόσο στις ηλεκτρονικές αγορές θα πρέπει οι καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς μπορεί να έλθουν αντιμέτωποι με προβλήματα όπως: η μη παράδοση του προϊόντος που παρήγγειλαν, η επιβάρυνση με επιπλέον έξοδα χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και η χρέωση χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί παραγγελία.

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταναλωτές για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα σαφή πλεονεκτήματα, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων και τις τεράστιες δυνατότητες που δίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, χωρίς να πέσουν σε παγίδες, πριν παραγγείλουν ένα προϊόν μέσω διαδικτύου πρέπει να προσέχουν τα εξής:

- Να ενημερώνονται σχετικά με την ταυτότητα και την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Πρέπει να προσδιορίζονται ξεκάθαρα τα στοιχεία της εταιρείας, δηλαδή το όνομα, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου και τα στοιχεία επικοινωνίας.

- Να κάνουν τις αγορές τους σε ιστοσελίδες που παρέχουν «ασφαλείς συναλλαγές», βάσει διεθνών πιστοποιήσεων.

- Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες, που ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο οικονομικής ζημίας.

- Οι όροι χρήσης της συναλλαγής πρέπει να είναι προσβάσιμοι και διαφανείς.

- Να αποφεύγουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές από υπολογιστές τρίτων ή δημόσια προσβάσιμους (π.χ. από Ίντερνετ καφέ).

- Να φυλάσσουν τους κωδικούς σε ασφαλές μέρος. Να μην χρησιμοποιούν για κωδικό ονόματα οικείων, ημερομηνίες γέννησης, επετείων, κλπ, που εύκολα μπορεί να μαντέψει κανείς.

- Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα προσβάσιμα. Ιδιαίτερη προσοχή να δίνεται στην τιμή του προϊόντος, τις τυχόν επιβαρύνσεις, τον τρόπο πληρωμής, το χρόνο παράδοσης και την πολιτική επιστροφών του καταστήματος.

- Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους αγοραστές να εκτυπώσουν ή να «σώσουν» στον υπολογιστή τη συναλλαγή που πραγματοποίησαν. Επιπλέον, οι συναλλαγές πάντοτε να επιβεβαιώνονται με e-mail.

- Να διατηρούν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας- ίσως τα χρειαστούν σε περίπτωση αργοπορίας ή προβλήματος με τη παράδοση του προϊόντος.

- Να γνωρίζουν ότι έχουν τα ίδια δικαιώματα σαν να κάνουν αγορές από κανονικό κατάστημα (π.χ. σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, μη εκπλήρωσης παραγγελίας κλπ).

Σύμφωνα με το ν. 2251/1994, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 3587/2007 που εφαρμόζεται και στις συναλλαγές μέσω Διαδικτύου, υπάρχει δικαίωμα αδικαιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή των προϊόντων.

Σε περίπτωση επιστροφής, οι καταναλωτές επιβαρύνονται με τα έξοδα αποστολής.

Οι καταναλωτές αν δεν παραλάβουν το προϊόν ή λάβουν ένα προϊόν χωρίς να το έχουν παραγγείλει, πρέπει να απευθυνθούν έγραφα τόσο στο κατάστημα όσο και στην τράπεζα από την οποία έχουν χρεωθεί για την αγορά του προϊόντος και να ζητήσουν την ΑΚΥΡΩΣΗ της συναλλαγής και την ΔΙΑΓΡΑΦΗ της φερόμενης χρέωσης.

A.T.

Τελευταία τροποποίηση στις 16:04 - 11 Αυγ 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.