ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΞΕΕ: "Βλέπει" μείωση της ανταγωνιστικότητας λόγω αύξησης ΦΠΑ - Δυσφήμιση για τη χώρα οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί

12:35 - 28 Ιουλ 2011 | Οικονομία
Σαφής μείωση της ανταγωνιστικότητας του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της χώρας θα προκληθεί από την πρόσφατα αποφασισθείσα αύξηση του ΦΠΑ στην διατροφή, από 13% στο 23%, σύμφωνα με το ΞΕΕ.
Όπωςε αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, η αναφερόμενη άνοδος θα επιφέρει σημαντική αύξηση στην τιμή διάθεσης του τουριστικού πακέτου, γεγονός που θα υποβαθμίσει για ακόμα μια φορά τις τουριστικές προοπτικές της Ελλάδας εν όψει της υπογραφής των συμβολαίων του 2012 αλλά και της καθίζησης της ζήτησης εξ αιτίας των πρόσφατων γεγονότων δυσφήμησης του προορισμού Ελλάδα από την απεργία των ταξί και των επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας. Ειδικότερα, η επίδραση της αύξησης του ΦΠΑ στην εστίαση, για το  τουριστικό πακέτο θα ανέλθει :

στα ξενοδοχεία ALL INCLUSIVE  από 9,30% σε 11,80%,

στα ξενοδοχεία με ημιδιατροφή από 7,80% σε 9,80%,

στα ξενοδοχεία με πρωινό από 7,80% σε 9,10%.

Υπογραμμίζεται ότι η οικονομική ασφυξία του επιχειρηματία διογκώνεται έτι περαιτέρω και από την ουσιαστική άρνηση επιστροφής από το κράτος του επενδυτικού ΦΠΑ, γεγονός που δημιουργεί ακόμη πιο σοβαρές παρενέργειες στην αλυσίδα της παραγωγής, που έχουν πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα, αφού οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στερούνται κεφάλαια, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους, τη συνέχιση της λειτουργίας και την ολοκλήρωση των επενδύσεών τους. Κρίνεται απαραίτητη πλέον η παρέμβαση του αρμόδιου Υπουργού για την εξεύρεση έστω και μιας μέσης λύσης για την τμηματική επιστροφή του ΦΠΑ ή ακόμη και τον συμψηφισμό με άλλες οφειλές των επιχειρηματιών προς το κράτος. Παράλληλα σε μια χρονική στιγμή που όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα νέων επενδύσεων στην χώρα μας , ανάλογες πρακτικές λειτουργούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση των.

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Τσακίρης επισημαίνει ότι, είναι πλέον προφανές ότι η επόμενη τουριστική περίοδος θα ξεκινήσει με δύο μειονεκτήματα ουσίας για τον κλάδο. Εάν σε αυτό το αρνητικό υπό διαμόρφωση σκηνικό, μεταξύ άλλων, προσθέσουμε :

1. τη γενικότερη εικόνα που εκπέμπει η χώρα μας ως προορισμός,

2. τις εγγενείς δυσκολίες που αντιμετωπίζει η τουριστική επιχειρηματικότητα λόγω της διαχρονικής αβελτηρίας της πολιτείας να εξασφαλίσει ένα ομαλό ανταγωνιστικό και επιχειρηματικό περιβάλλον χωρίς χρεώσεις που εξυπηρετούν τρίτους και επιβαρύνουν υπέρμετρα την τουριστική οικονομία και τους καταναλωτές (όπως τα συγγενικά δικαιώματα, τα τέλη αιγιαλού κλπ),

3. το μεγάλο έλλειμμα στην τουριστική προβολή και την έλλειψη οποιασδήποτε παρεμβατικής πολιτικής για την εξομάλυνση της τουριστικής λειτουργίας της χώρας,

καταλήγουμε αβίαστα στο συμπέρασμα ότι η επόμενη χρονιά προδιαγράφεται εξαιρετικά δύσκολη τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την οικονομία και το περιφερειακό εισόδημα. Όπως τονίζει ο κ. Τσακίρης το φετινό συγκριτικό πλεονέκτημά της Ελλάδας, αφενός των χαμηλών τιμών θα έχει εξαντληθεί και αφετέρου θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στους προορισμούς που αντιμετώπισαν κοινωνικές αναταράξεις στην αρχή της περιόδου, στρέφοντας το ρεύμα των πελατών προς άλλα κράτη -μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- χώρες που θα επανέλθουν του χρόνου στην αγορά με ακόμη χαμηλότερες τιμές.

Απεργία Ταξί

Σε κάθετη πτώση βρίσκεται η τουριστική εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό εξ αιτίας της απεργίας των επαγγελματιών ιδιοκτητών ΤΑΧΙ που συνεχίζεται για ενδέκατη ημέρα. Σύμφωνα με το ΞΕΕ, οι ξένοι τουρίστες- επισκέπτες στην χώρα αλλά και οι Έλληνες ταξιδιώτες, στερούνται αυτονόητων υπηρεσιών και ταλαιπωρούνται για πολλές ημέρες , χωρίς κανείς να μπορεί να τους εξηγήσει για ποιο λόγο υποφέρουν και γιατί καταστρέφεται η ηρεμία των διακοπών τους. Οι ζοφερές εικόνες στα διεθνή ΜΜΕ των πρώτων ημερών της απεργίας έχουν ήδη «γράψει» στο υποσυνείδητο των δυνητικών μελλοντικών πελατών μας αποτρέποντας ουσιαστικά περισσότερους ανθρώπους να επισκεφθούν την Ελλάδα από όσους θα μπορούσε να προσελκύσει οποιαδήποτε έξυπνη καμπάνια του ΕΟΤ.

Οι αρμόδιοι υπουργοί, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού Τουρισμού, μοιάζουν να περιμένουν να τελειώσει το πρόβλημα από μόνο του, θεωρώντας τις όποιες τουριστικές απώλειες προκαλούνται ως μια ακόμη παράλληλη, αποδεκτή απώλεια, αγνοώντας ότι συγχρόνως εκφυλίζεται και η όποια τουριστική αξιοπρέπεια και υστεροφημία μας έχει απομείνει ως χώρα και προορισμός.

Θα έπρεπε έστω και την ύστατη ώρα οι επαγγελματίες των ΤΑΧΙ και οι αρμόδιοι υπουργοί να αναλογιστούν ότι το πρόβλημα παίρνει διαστάσεις σοβαρής προσβολής της εικόνας της Ελλάδος με απρόβλεπτες και ίσως μη αναστρέψιμες συνέπειες, αναφέρει ο ΞΕΕ στην εν λόγω ανακοίνωση.
Τελευταία τροποποίηση στις 12:40 - 28 Ιουλ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.