Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο που συγκεντρώνει 35% πιθανότητες, η Ελλάδα θα κηρύξει default μέχρι τον Δεκεμβριο, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία θα δουν εντάση της κρίσης στα εν οίκω τους, ενώ η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία θα χτυπηθούν και επίσημα από την μετάδοση της κρίσης. Το EFSF «αναβαθμίζεται» στο 1 τρις ευρώ κεφάλαια, η ΕΚΤ αγοράζει περισσότερα κρατικά ομόλογα και καλυμμένα ομόλογα έτσι ώστε να στηρίξει τις τράπεζες. Το EFSF τονώνει τις τράπεζές της με κεφάλαια και παρέχει περαιτέρω οικονομική βοήθεια στα αδύναμα κράτη. Η κρίση συνεχίζεται με έντονη μεταβλητότητα στις αγορές, χώρις ωστόσο να υπάρχει έξοδος χώρας από το ευρώ.
Στο δεύτερο σενάριο, με 20% πιθανότητες, η Ελλάδα τα καταφέρνει με το PSI και δεν κηρύσσει default, παρά το γεγονός ότι απέτυχε στο να «πιάσει» τους δημοσιονομικούς στόχους, καθώς η Ευρώπη δείχνει για μία ακόμη φορά αλληλεγγυή. Η Πορτογαλία και η Ιρλανδία λαμβάνουν περαιτέρω χρηματοδότηση, η Ιταλία αποκτά πάλι την εμπιστοσύνη της αγοράς μέσω των μέτρων λιτότητας και αποφεύγει την ύφεση, ενώ η ευρωζώνη τα καταφέρνει με πολύ χαμηλή ανάπτυξη.
Το τρίτο σενάριο (πιθανότητες 5%) θέλει μία πολιτική απάντηση «σοκ και δέους» από την ΕΕ. Ο τραπεζικός κλάδος μπαίνει σε πρόγραμμα TARP, η περιφέρεια δέχεται haircut 50% και η ΕΚΤ μπαίνει σε φουλ πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης για να περιορίσει τις αρνητικές συνέπειες.
Σύμφωνα με το τέταρτο σενάριο ( 30% πιθανότητες ), η Eλλάδα κηρύσσει default μέχρι τον Δεκέμβριο η Πορτογαλία και η Ιρλανδία θα ζήσουν ανανέωση της έντασης της κρίσης, ενώ η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία θα χτυπηθούν και επίσημα από τη μετάδοση. Το EFSF δεν αυξάνεται σε μέγεθος και τα κράτη με αξιολογήσεις ΑΑΑ, κινδυνεύουν με υποβαθμίσεις. Η ΕΚΤ σταματά τις αγορές ομολόγων οδηγώντας σε σοβαρότατη πολιτική κρίση και αυξάνονται οι κίνδυνοι διάσπασης της ευρωζώνης.
Σύμφωνα με το 5ο σενάριο (10% πιθανότητες), γίνεται ότι ακριβώς αναφέρεται στο τέταρτο σενάριο συν το ότι η Κομισιόν τελικά δρα ως διασώστης της τελευταίας στιγμής, εισάγωντας στην αγορά ένα κοινό ομόλογο.