ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Φωτιά στα ρεζερβουάρ, ολοταχώς για τα 2 ευρώ η βενζίνη...

14:53 - 22 Μαρ 2012 | Οικονομία
Φωτιά στα ρεζερβουάρ, ολοταχώς για τα 2 ευρώ η βενζίνη...
...αλλά η κυβέρνηση διαψεύδει ότι σκέπτεται τη μείωση του ΕΦΚ στα πετρελαιοειδή.

Στα 2 ευρώ το λίτρο περίπου έχει εκτιναχθεί η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, καθώς η κούρσα των διεθνών τιμών του πετρελαίου και οι υψηλοί φόροι έχουν οδηγήσει στα ύψη τα καύσιμα.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή έχει σκαρφαλώσει στα 1,807 ευρώ το λίτρο, ενώ η μέγιστη διαμορφώνεται σε 1,997.

 

Στις αρχές του 2012 ήταν 1,652 και 1,879 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.

 

Στην Αθήνα, η μέση τιμή είναι 1,793 ευρώ το λίτρο, ωστόσο οι οδηγοί για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους αναγκάζονται να πληρώσουν έως και 1,955 ευρώ.

 

Στη Θεσσαλονίκη, οι αντίστοιχες τιμές είναι 1,782 και 1,859 αντίστοιχα.

 

Αδειάζει το υπ. Οικονομικών τον Γ.Γ. Εμπορίου για το «πλαφόν» στους φόρους των καυσίμων

 

Στον «πάγο» για δημοσιονομικούς λόγους βάζει το υπουργείο Οικονομικών το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους των καυσίμων.

Το υπ. Οικονομικών απέρριψε το εν λόγω σχέδιο, θεωρώντας ότι στη σημερινή δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία για τη χώρα, η εφαρμογή της πρότασης θα ισοδυναμούσε με απώλειες εσόδων τις οποίες δεν μπορεί να αντέξει ο κρατικός προϋπολογισμός.

 

Την πρόταση διατύπωσε δημόσια χθες ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός, σημειώνοντας μάλιστα ότι το υπ. Ανάπτυξης έχει αποστείλει πρόταση στο υπ. Οικονομικών που προβλέπει ένα ανώτατο όριο φόρου στην τιμή των καυσίμων.

Το σκεπτικό του ήταν πως οι φόροι δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το όριο αυτό, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές των καυσίμων, με αποτέλεσμα να απορροφάται μέρος των επιβαρύνσεων για τους καταναλωτές.

Σήμερα, η τελική τιμή πώλησης π.χ. της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%. Ο μηχανισμός αυτός οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της τελική τιμής που πληρώνει ο καταναλωτής.

 

Με το σύστημα που είχε προτείνει το υπουργείο Ανάπτυξης θα ετίθετο σε εφαρμογή μια ρήτρα ειδικού φόρου που θα λειτουργούσε κάθε φορά που οι αυξήσεις στις τιμές διυλιστηρίου διαμόρφωναν τους φόρους πάνω από το 1 ευρώ. Μάλιστα είχε υπολογιστεί ότι αυτό θα γίνεται όταν η τιμή διυλιστηρίου φτάνει τα 66 λεπτά το λίτρο.

Τελευταία τροποποίηση στις 15:13 - 22 Μαρ 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.