ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Νανόπουλος (Eurobank): Βελτίωση χρειάζεται το μνημόνιο

13:51 - 05 Ιουν 2012 | Οικονομία
Για βελτίωση των όρων του μνημονίου έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Ν. Νανόπουλος σε ομιλία του στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης για την ποντοπόρο ναυτιλία, Ποσειδώνια.

Την εκδήλωση που άνοιξε ο κ. Νανόπουλος, τόνισε ότι «η συλλογική μας απάντηση σε αυτήν την πρωτόγνωρη κρίση θα πρέπει να είναι η επικέντρωση των προσπαθειών μας αποκλειστικά στη σταθεροποίηση και αναδιάρθρωση της ελληνική οικονομίας σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους μας –συμπληρώνοντας και βελτιώνοντας τους όρους του Μνημονίου– όπως υπαγορεύουν οι τρέχουσες συνθήκες – καθώς και η έμφαση στις πολιτικές και τις πρωτοβουλίες που στηρίζουν την ανάπτυξη, προωθούν τις ιδιωτικές επενδύσεις και ενθαρρύνουν την υγιή επιχειρηματικότητα». Σχετικά με τις εξελίξεις στο τραπεζικό σύστημα, ο κ. Νανόπουλος ανέφερε: «η πλήρης υποστήριξη στην πρωτοβουλία του PSI ήταν η ενδεδειγμένη απόφαση για τις ελληνικές τράπεζες. Η απόφαση αυτή είχε βαρύτατο κόστος για τους Μετόχους και επηρέασε καθοριστικά τόσο την κεφαλαιακή θέση όσο και τα οικονομικά αποτελέσματα των τραπεζών. Η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης, που βρίσκεται υπό διαβούλευση αυτήν την περίοδο, θα καλύψει τις ζημίες από το PSI καθώς και αυτές που θα προκύψουν από την διαγνωστική άσκηση της Black- Rock και δίνει τη δυνατότητα μιας νέας αρχής, σταθερότητας, εμπιστοσύνης και ανάκτησης της διεθνούς αξιοπιστίας για τις ελληνικές τράπεζες».

 

 

Ο κ. Νανόπουλος τόνισε ότι «τα κεφάλαια των ελληνικών τραπεζών ενισχύονται αρχικά με τη χρήση των κεφαλαίων του ΤΧΣ, εκ των οποίων τα 18 δισ. ευρώ έχουν ήδη διατεθεί στις τέσσερεις μεγάλες τράπεζες. Στη συνέχεια, το πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης θα πρέπει να σχεδιαστεί και να οριστικοποιηθεί, πριν κληθεί η συμβολή των ιδιωτικών κεφαλαίων» και υπογράμμισε ότι «σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις που συμπεριλαμβάνουν τον χαρακτήρα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και αν αυτός θα παραμείνει προσανατολισμένος στον ιδιωτικό τομέα ή θα κυριαρχηθεί από κρατικά ιδρύματα  με όλες τις προφανείς και ανεπιθύμητες συνέπειες».

 

 

 

«Κατά τη γνώμη μας, επιβάλλεται να διατηρηθεί ο ιδιωτικός χαρακτήρας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος όχι μόνο για να περιοριστεί το ποσό των δημοσίων κεφαλαίων που θα πρέπει να δεσμευτούν στις ελληνικές τράπεζες και να περιοριστεί η επιβάρυνση των φορολογουμένων, αλλά και για να διασφαλιστεί ότι οι κρίσιμες και σημαντικές αποφάσεις θα ληφθούν στη βάση διαφανών και αναπτυξιακών οικονομικών και χρηματοοικονομικών κριτηρίων» είπε ο κ. Νανόπουλος.

 

Ο Δρ. Stopford  παρουσίασε τους ιστορικούς κύκλους της Ναυτιλίας σε μια πρωτότυπη και ζωντανή παρουσίαση, επισημαίνοντας ότι έχουμε ήδη εισέλθει σε έναν ακόμη νέο κύκλο και ότι ο επιχειρηματίας που θα διαβάσει γρήγορα τα σημάδια των καιρών και  ενεργήσει σύμφωνα με αυτά, θα δικαιωθεί. «Η Ναυτιλία ποτέ δεν ήταν ένα εύκολο παιχνίδι για να συμμετάσχει κανείς. Φαίνεται ότι θα έχουμε μπροστά μας μια δύσκολη δεκαετία με την έλλειψη ρευστότητας να έχει μόλις αρχίσει. Χρειάζεται υπομονή» τόνισε. «Οι χαμηλές αποδόσεις, το υψηλό κόστος καυσίμων και τα προβλήματα στη διαθεσιμότητα της χρηματοδότησης υποδεικνύουν ότι θα έχουμε μια δεκαετία όπου θα έχει σημασία ο έλεγχος του κόστους και χρειάζεται μια στρατηγική προσεκτικού επενδυτικού οπορτουνισμού» πρόσθεσε ο ίδιος.

 

 

 

Τα νεότευκτα πλοία αποτιμώνται σε επίπεδα fair value αυτήν την εποχή αλλά ο Δρ. Stopford προειδοποίησε ότι κρύβονται και μεγάλοι κίνδυνοι περαιτέρω διόρθωσης των τιμών. Καθώς η δανειοδότηση παραμένει δύσκολη, όπως και η πρόσβαση σε ίδια κεφάλαια, για μια ακόμη φορά η συσσωρευμένη ρευστότητα αποκτά ιδιαίτερη σημασία για τις μεσαίου μεγέθους και μικρότερες ναυτιλιακές μονάδες.. Αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ελληνόκτητου στόλου, ο Δρ. Stopford παρατήρησε ότι κυριαρχείται από παίκτες μεσαίου μεγέθους με μεγάλη διασπορά τύπων πλοίων. Η κατάσταση στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία ξηρού φορτίου είναι σήμερα ικανοποιητική αλλά πρέπει να αναμένουμε ένα μακρύ «ταξίδι» διορθώσεων. Τα πλοία μεταφοράς container έχουν αναντίστοιχα μικρή παρουσία στα ελληνόκτητα χαρτοφυλάκια ενώ σημαντικό ζήτημα είναι η αντιμετώπιση των νέων κανονισμών, ιδίως σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος και την απόσυρση των μονοπύθμενων».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.