ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ενταφιάζει η Όλγα Κεφαλογιάννη τα σχέδια Π. Γερουλάνου για την εταιρία Marketing του ελληνικού τουρισμού

08:58 - 31 Οκτ 2012 | Οικονομία
Την απόφαση να «ενταφιάσει» την εταιρία εταιρεία marketing με τη μορφή που είχε θεσμοθετηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου για την προβολή του ελληνικού τουρισμού, έλαβε η υπουργός τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, καθώς θεώρησε ότι η συγκυρία δεν επιτρέπει τέτοιου είδους δαπάνες.

Αντίθετα κατέστησε υπεύθυνους τους ιδιωτικούς φορείς για την ανάπτυξη μιας αντίστοιχης προσπάθειας. Επέλεξε, μάλιστα, το βήμα του συνεδρίου του ΣΕΤΕ για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος για να κάνει λόγο για μια νέα «σχέση συνεργασίας που θα σφυρηλατηθεί μέσα από συγκεκριμένες ad hoc, κοινές δράσεις που μπορούν σε σύντομο χρονικό διάστημα να προσδιορισθούν και να αρχίσουν να υλοποιούνται. Μέσα από ευέλικτα, αντιγραφειοκρατικά και κυρίως οικονομικά βιώσιμα  σχήματα». Ξεκαθάρισε, δε, ότι δημόσια χρήματα δεν υπάρχουν για να επενδυθούν, αν και δήλωσε ανοιχτή για ξεκάθαρες και οριοθετημένες συνέργιες:

 

«Στόχος τόσο του Υπουργείου, όσο και του ΣΕΤΕ είναι να βρούμε τη βέλτιστη συνταγή που θα αφυπνίσει και θα αξιοποιήσει το πολύτιμο κεφάλαιο γνώσης και  εμπειρίας του Δημοσίου, θα εκμεταλλευτεί την ευελιξία, την τεχνογνωσία και την πείρα  του ιδιωτικού τομέα, θα εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης που απαιτούν από όλους μας εξοικονόμηση πόρων  και σχέδια ρεαλιστικά και βιώσιμα. Σε αυτή την κρίσιμη  για τον τόπο χρονική συγκυρία θα πρέπει να χτίσουμε μια νέα σχέση συνεργασίας…»

Ουσιαστικά, η νέα ηγεσία του υπ. Τουρισμού παίρνει αποστάσεις από μια επιλογή δημιουργίας μιας εταιρίας με σύμπραξη δημόσιου - ιδιωτικού, που, σύμφωνα με πληροφορίες, άφηνε πολλές ασάφειες για τον τρόπο λειτουργίας, τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, τον τρόπο χρηματοδότησης.
Ωστόσο, η εταιρία αυτή θα προχωρήσει με πόρους που θα προέλθουν σε αυτή τη φάση από τον ιδιωτικό τομέα. «Η συμμετοχή του κράτους, είτε μέσω του Υπουργείου, είτε μέσω του ΕΟΤ, θα είναι θεσμική και “πολιτική”, χωρίς οικονομική συνεισφορά» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Α. Ανδρεάδης. Ωστόσο, εξετάζεται η δυνατότητα συμμετοχής των Περιφερειών, οι οποίες διαθέτουν κάποια ποσά για τουριστική προβολή. Αυτό, όμως, θα εξαρτηθεί από το θεσμικό πλαίσιο, που θα επανδιαμορφωθεί.
 
H Marketing Greece, πέραν του ΣΕΤΕ αναμένεται να συμμετέχουν, φορείς όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών, η οποία απάντησε, ήδη, θετικά. Στόχος είναι η συγκέντρωση ενός μετοχικού κεφαλαίου της τάξης του 1,2 εκατ. ευρώ, το οποίο εκτιμάται ότι θα μπορεί να καλύψει τα λειτουργικά της έξοδα για δύο χρόνια.
 
Σύμφωνα με ορισμένες αρχικές εκτιμήσεις, το 60-65% θα καλυφθεί από τον ΣΕΤΕ και τα μέλη του, το 30% από το ΞΕΕ και το 5%-10% απο την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας. 
 
Στο Δ.Σ. της Εταιρείας, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των κλαδικών και μη φορέων, αλλά, πιθανόν, κι ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ.
 
Για την “θεσμική” κάλυψη της συμφωνίας, μάλιστα, προτείνεται να υπογραφεί ένα (MOU) ένα “Μνημόνιο Συμφωνίας και Κατανόησης” μετά του ΣΕΤΕ, του ΥΠΟΤ-ΕΟΤ και του ΞΕΕ, εφόσον δεχθεί να συμμετάσχει.
 
Η στελέχωση θα γίνει από ειδικούς και στελέχη της αγοράς, με στόχο να δημιουργηθεί ο πρώτος μικρός πυρήνας στελεχών, που σε πρώτη φάση δεν θα ξεπερνά τα 10-12 άτομα.
 
Ο γ.γ. του ΕΟΤ Νικος Καραχάλιος, μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, ανέφερε ότι η Marketing Greece θα μπορει να επικεντρωθεί σε έργο και αντικείμενα που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί ο ΕΟΤ, όπως οι εμπορικές δραστηριότητες, η ταχύτητα και η ευελιξία στην υλοποίηση συγκεκριμένων παρεμβάσεων και ενεργειών και γενικά όπου δεν υπάρχει αποτελεσματική διαδικασία από πλευράς Οργανισμού. 
 
Ο Γ. Τσακίρης, από την πλευρά του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, τόνισε ότι το ΞΕΕ θα εξετάσει πολύ σοβαρά τη συμμετοχή του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, έθεσε, όμως ορισμένες βασικές προϋποθέσεις: Πρώτον, οι αρμοδιότητες, οι ρόλοι και τα αντικείμενα της εταιρείας να είναι απολύτως αποσαφηνισμένα και διακριτά σε σχέση με το ΥΠΟΤ και τον ΕΟΤ και να μην υπάρχει καμία επικάλυψη. Δεύτερον, να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του εγχειρήματος. 
 
Ο Κ. Λαμπρινόπουλος, εκ μέρους της Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη καθολικής συνεργασίας, διακομματικής, πολιτικής, κοινωνικής, ούτως ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή υποστήριξη στην προσπάθεια επανατοποθέτησης της Ελλάδας, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της επιμόρφωσης, του στελεχιακού δυναμικού και της εκπαίδευσης.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.