ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μείωση του πληθωρισμού σε μηνιαία βάση

13:40 - 10 Δεκ 2012 | Οικονομία
Η «θέρμανση» ανεβάζει τον πληθωρισμό κατά 1%. Μείωση σε σχέση με Οκτώβριο, επιβράδυνση άυξησης σε σχέση με πέρυσι.

Στην αύξηση του πληθωρισμού κατά 1% οδήγησε το κρύο και η ανάγκη των καταναλωτών για θέρμανση. Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού επέδρασαν αρνητικά στον Δείκτη Τιμών Καναλωτή.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Νοεμβρίου 2012, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2011, προκύπτει αύξηση 1,0%, έναντι αύξησης 2,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Νοέμβριο 2012, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2012, παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2011 – Νοεμβρίου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2010 – Νοεμβρίου 2011, παρουσίασε αύξηση 1,6%, έναντι αύξησης 3,6%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.


Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά '', λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά

και ψάρια νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πατάτες νωπές.

β) Κατά 0,6% της ομάδας "Στέγαση '', λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου

θέρμανσης.

γ) Κατά 1,5% της ομάδας "Υγεία", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων.

δ) Κατά 1,9% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και των

τιμών των αυτοκινήτων.

ε) Κατά 0,2% της ομάδας "Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια'', λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ξενοδοχείων.

2. Από την αύξηση του δείκτη:

Κατά 0,7% της ομάδας " Ένδυση και υπόδηση" λόγω αύξησης των τιμών των χειμερινών ειδών ένδυσης και

υπόδησης.

3. Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,0% το μήνα Νοέμβριο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.

 

Δείκτη του Νοεμβρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 11,7% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού

αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών

και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

γ) Κατά 1,6% της ομάδας "Μεταφορές"', λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη),

τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα

αυτοκίνητα.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 1,4% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 3,5% της ομάδας "Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα

έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 2,9% της ομάδας "Υγεία"', λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.

δ) Κατά 1,9% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 2,6% της ομάδας "Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες"', λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.

στ) Κατά 3,6% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

ζ) Κατά 1,6% της ομάδας " Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.