ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΔΕΗ: Διακανονισμοί οφειλών και τηλεφωνικά...

01:01 - 25 Νοε 2013 | Οικονομία
ΔΕΗ: Διακανονισμοί οφειλών και τηλεφωνικά...
Μεγάλες διαστάσεις έχει λάβει πλέον το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος, καθώς η οικονομική κρίση και τα ειδικά τέλη έχουν δημιουργήσει μαύρες τρύπες στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα νοικοκυριά να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, δηλώνοντας αδυναμία πληρωμής...

Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότεροι από 1 εκατομμύριο καταναλωτές έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής στα προγράμματα διακανονισμού οφειλών που εφαρμόζει η ΔΕΗ, με άτοκες δόσεις και όρους, που εξαρτώνται από το βαθμό συνέπειας του πελάτη.

 

Η επιχείρηση παρέχει πλέον τη δυνατότητα ένταξης σε πρόγραμμα διακανονισμού και τηλεφωνικά, στο πενταψήφιο 11770 τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, χωρίς δηλαδή απαραίτητη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου στα κατά τόπου υποκαταστήματα.

Για την εφαρμογή του προγράμματος οι πελάτες της ΔΕΗ κατηγοριοποιούνται σε έξι βαθμίδες, ανάλογα με το ιστορικό τους:

  1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
  2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
  3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού.
  4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
  5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
  6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.

oures

Επιπλέον, η επιχείρηση έθεσε σε εφαρμογή στις αρχές του 2013 ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τους ευάλωτους καταναλωτές. Έτσι, η εικόνα για τους διακανονισμούς διαμορφώνεται ως εξής:

  • Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις τρεις πρώτες  κατηγορίες "συνέπειας" η κάθε άτοκη δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων. Για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή Euro 2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό Euro 200 (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των Euro 50.
  • Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις δυο επόμενες κατηγορίες "συνέπειας¨" (4 και 5), δικαιούνται πλέον διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες Διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
  • Στην τελευταία κατηγορία "συνέπειας" οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά από την καταβολή εγγυήσεων.

Όπως ανακοίνωσε η ΔΕΗ, δεν γίνεται διακοπή ρεύματος λόγω χρέους στους ευάλωτους πελάτες, όχι μόνο τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (Νοέμβριο με Μάρτιο και Ιούλιο με Αύγουστο ), αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

 

Τέλος, για τους καταναλωτές που δεν πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών η ΔΕΗ προσφέρει διακανονισμό έως 12 μηνιαίων δόσεων, πάντα σε συνάρτηση με το ιστορικό συνέπειας του πελάτη.

dei

Υπενθυμίζεται ότι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών (περιλαμβάνονται και όσοι έχουν υπαχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο), εντάσσονται οικιακοί πελάτες και μόνο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της κύριας κατοικίας τους, εφόσον είναι άτομα χαμηλού εισοδήματος, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με αναπηρία, άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης και υπερήλικες, με βάση συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια και όρια τετραμηνιαίας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε κατηγορία.

 

Μέχρι στιγμής, στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, έχουν ενταχθεί περισσότερου από 400.000 καταναλωτές.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.