Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε., πορεία προς τα κάτω εξακολουθεί να ακολουθεί η εγχώρια αγορά παραγωγής και τυποποίησης ελαιολάδου τα τελευταία χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, την περίοδο 2012/2013 η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται ότι ανέκαμψε, ανερχόμενη στους 357.900 τόνους, καταγράφοντας δηλαδή αύξηση 22%, με την κατανάλωση για την ίδια περίοδο να έχει σταθεροποιηθεί στους 200.000 τόνους. Ωστόσο, εκτιμάται ότι το 2013/2014 θα σημειωθεί μεγάλη πτώση κατά 62%, στους 135.500 τόνους, λόγω κυρίως των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν. Μάλιστα, η πτώση σε αρκετές από τις κύριες ελαιοπαραγωγικές περιοχές θα ξεπεράσει το 50%.
Η μείωση προέρχεται κυρίως από τα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν σε μεγάλο βαθμό χύμα ελαιόλαδο. Επίσης, η κατανάλωση ελαιόλαδου ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται διαρκώς λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησής του, με συνέπεια οι τυποποιητές επώνυμων κωδικών να υφίστανται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις.
Το σημαντικότερο μειονέκτημα για την εγχώρια αγορά αποτελεί η παράνομη διακίνηση χύμα ελαιόλαδου λόγω του περιορισμένου βαθμού τυποποίησης (στην Ελλάδα τυποποιείται μόνο το 20% της παραγωγής), με συνέπεια το μερίδιο αγοράς των επώνυμων προϊόντων είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με το μέγιστο δυνατό.