ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Λαθρεμπόριο καυσίμων: Ράβε ξήλωνε χωρίς αποτέλεσμα

14:46 - 08 Σεπ 2014 | Οικονομία
Με ερώτησή του προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει θέμα «ανυπαρξίας πολιτικής βούλησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων». Το ενδιαφέρον είναι ότι στελέχη της αγοράς μιλώντας στο Reporter κάνουν κι αυτά λόγο για ανυπαρξία διάθεσης να παταχθεί το φαινόμενο. «Έφτιαξαν με τέτοιο τρόπο το νέο πλαίσιο, δεν επικοινωνούν για διασταύρωση στοιχείων τα αρμόδια υπουργεία Ενέργειας, Μεταφορών κι Ανάπτυξης, κι όλα συνηγορούν ότι κανείς δε θέλει στο να αλλάξει κάτι» σημειώνει αρμόδια πηγή στο "R".
 
 
Σημειώνεται ότι δεν έχει εφαρμοστεί η νομοθεσία για την ιχνηθέτηση των καυσίμων, το 70% των συστημάτων εισροών - εκροών σε πρατήρια που έχουν μεν εγκατασταθεί δεν επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, λόγω τεχνικών προβλημάτων ή επειδή οι συγκεκριμένοι πρατηριούχοι δεν τα έχουν ενεργοποιήσει, ενώ παραμένουν εκτός πρόβλεψης ελέγχου οι εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων. Επίσης παραμένει ανοιτκό το ζήτημα ελέγχου των ναυτιλιακών καυσίμων.
 
Με δεδομένη την κατάσταση ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι «η κυβέρνηση, εν μέσω άγριας φοροεπιδρομής εις βάρος μισθωτών ελευθέρων  επαγγελματιών  και συνταξιούχων, δεν  έχει  να επιδείξει  ουσιαστικά  αποτελέσματα  στην  πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων,  παρά τις συνεχείς  μας ερωτήσεις και  ανακοινώσεις,  τις  παρεμβάσεις παραγόντων του υγιούς  εμπορίου, αλλά και του Γ.Γ. Διαφάνειας κ. Γ. Σούρλα.
 
Οι σημαντικές απώλειες δημοσίων εσόδων από την παράνομη διακίνηση καυσίμων αποκαλύπτει έλλειψη πολιτικής βούλησης από την εκ μέρους της κυβέρνησης συνολικά  και ιδιαίτερα της   πολιτικής ηγεσίας των αρμόδιων υπουργείων. Και αυτό διότι, παρά την ψήφιση τον Αύγουστο του 2013 των σχετικών διατάξεων, σήμερα εκκρεμεί ακόμα η εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος εισροών-εκροών σε όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις του συστήματος διανομής καυσίμων.
 
Είναι σαφές λοιπόν ότι, κανένα ημίμετρο και καμία μερική νομοθετική βελτίωση δεν πρόκειται να αποδειχθεί αποτελεσματική στον περιορισμό του προβλήματος, χωρίς την δημιουργία ενός πλήρους ελεγκτικού μηχανισμού που να περιλαμβάνει όλα τα στάδια της διακίνησης, συμπεριλαμβανομένων τόσο των πρατηρίων όσο όμως και των ναυτιλιακών καυσίμων και των εξαγωγών και των διυλιστηρίων..
 
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:        
 
1.      Πόσα ακριβώς είναι τα εν λειτουργία πρατήρια στη χώρα; Πόσα πρατήρια έχουν διασυνδεθεί και αποστέλλουν στοιχεία στη ΓΓΠΣ; Πόσα πρατήρια έχουν ενεργοποιήσει το σύστημα καταγραφής χωρίς να έχουν συνδεθεί; Πόσα πρατήρια έχουν εγκαταστήσει το σύστημα αλλά δεν το έχουν ενεργοποιήσει; Πόσα πρατήρια δεν έχουν εγκαταστήσει το σύστημα;
 
2.      Πότε προβλέπεται να εγκατασταθούν τα συστήματα X-RAY στα τελωνεία της χώρας;
 
3.      Πότε θα εγκατασταθούν συστήματα ελέγχου στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών, κλπ) που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα;
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.