ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εξαγορές και συγχωνεύσεις "μαγειρεύουν" οι πρωταγωνιστές των σούπερ μάρκετ

01:01 - 14 Νοε 2014 | Οικονομία
Εξαγορές και συγχωνεύσεις "μαγειρεύουν" οι πρωταγωνιστές των σούπερ μάρκετ
Η μπίλια των εξελίξεων γυρνά εδώ και καιρό στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και όπως λέγεται το 2015 η εικόνα αυτής της οργανωμένης αγοράς δεν θα έχει καμία σχέση με την τρέχουσα.
Γνώστης της αγοράς μας επεσήμανε ότι το 2015 οι ανατροπές που θα γίνουν στον κλάδο -είτε μέσω λουκέτων είτε μέσω εξαγορών- δεν θα αφορούν μόνο τις μικρές και μεσαίες δυνάμεις του χώρου αλλά και τους μεγάλους του κλάδου, θεωρώντας ότι κάποιοι εξ αυτών λόγω των γενικότερων οικονομικών συνθηκών αλλά και των δικών τους θεμελιωδών μεγεθών θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν τον μονόδρομο που λέγεται συνεργασία ή συγχώνευσή τους υπό τη σκέπη ανταγωνίστριας δύναμης. 
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι παράμετροι που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ριζική και πάλι αναμόρφωση του τοπίου στο κλάδο είναι οι εξής:
  1. Η σταθερή μείωση του τζίρου. Από τα 11,5 δισ. ευρώ η αγορά έχει πέσει στα 8,5 δισ. ευρώ και φέτος θα κλείσει με μεσοσταθμικές απώλειες της τάξεως του 2%. Συνολικά από το 2009 μέχρι σήμερα το οργανωμένο εμπόριο των τροφίμων έχει χάσει το 30% του τζίρου του. Αυτό και μόνο σημαίνει ότι πηγαίνουμε σε νέα συγκέντρωση δυνάμεων ακριβώς όπως ισχύει στο εξωτερικό όπου λίγες εταιρείες σούπερ μάρκετ, μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού, ελέγχουν την αγορά των τροφίμων. Σήμερα 7 παίκτες ελέγχουν περίπου το 60-65% της αγοράς. 

  2. Υπάρχουν στους πρωταγωνιστές του κλάδου περιπτώσεις αλυσίδων που βρίσκονται ανάμεσα στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη και συγκεκριμένα από την μία έχουν να αντιμετωπίσουν τα άδεια τους ταμεία, λόγω της σταθερά μειούμενης ζήτησης και από την άλλη τα δάνεια που έχουν φορτωθεί. Με ότι τελικά αυτό σημαίνει στην ομαλή εξυπηρέτηση των τελευταίων.

  3. Υπάρχουν περιπτώσεις αλυσίδων στον μεσαίο χώρο κυρίως, όπου δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση και ήδη αρκετές εξ αυτών έχουν εκδηλώσει στις μεγάλες δυνάμεις του χώρου την πρόθεσή τους να πουληθούν. 

  4. Μετά το ανύπαρκτο ρευστό, τέλος και οι πιστωτικές κάρτες που έφερναν τζίρους. Και για του λόγου το αληθές ενώ τις καλές εποχές οι πιστωτικές κάρτες πετύχαιναν έως και το 20% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, σήμερα το σχετικό ποσοστό μόλις και μετά βίας πιάνει το 7%. Δεν είναι μόνο η απόφαση πολλών καταναλωτών να σταματήσουν να τις χρησιμοποιούν αλλά και η απόφαση των τραπεζών να παγώσουν τις νέες εκδόσεις, καθώς οι επισφάλειες όσον αφορά την αποπληρωμή τους έχουν τελείως ξεφύγει.

  5. Το γεγονός ότι θα δούμε ονόματα της αγοράς είτε εκτός τερέν είτε να συγχωνεύονται με άλλους ανταγωνιστές απορρέει και από ένα άλλο δεδομένο. Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου σήμερα κινείται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό -διψήφιο- από τις προσφορές, εκπτώσεις κ.λπ. Τιμολογιακή πολιτική που για να υποστηριχθεί απαιτεί πολλά εκατ. ευρώ από τους λιανέμπορους. Στο πλαίσιο αυτό, κάποιοι δεν τα έχουν με ότι αυτό σημαίνει και κάποιοι άλλοι τα έχουν αλλά πλέον θέλουν λόγω της κατάστασης να αποχωρήσουν συνειδητά από την αγορά. 
 
 
 
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Τελευταία τροποποίηση στις 17:37 - 13 Νοε 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.